K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2012, 14:02   #21
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Stort tillykke til dig..

Jeg kan tydeligt huske det, det var en stor dag.

Du skal nyde det, for du har fortjent det efter en lang hård kamp, ønsker alt det bedste
til dig i fremtiden.

Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 17:28   #22
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
Endelig!!!! Har fået min førtidspension

Gik en tur til postkassen idag og der var brevet fra Kommunen.

Fra d.1 januar 2013 er du berettiget til førtidspension efter lov om social pension § 16,jf § 20 stk.1.

Jeg har fået den pga min svær stationær depression siden 2005. (er 34år)

Læste brevet om og om igen ...kan slet ikke tro det da det gik op for mig faldt der bare en STOR sten fra mit hjerte..

Og gav min søn et ekstra stort kram idag ..for jeg ved hvad det vil betyde , han får en mere glad og lettet Mor..

Den skal stadig lige sluges ..

Jeg vil gerne ønske for jer allesammen herinde at i en dag står med samme brev og får fred ligesom jeg. Det KAN lade sig gøre!!! Jeg havde stadig et lille håb her tilsidst. (fik afslag i 2010)

Når jeg lige er kommet til mig selv ..tager jeg over med en kurv til min Psykiater uden hans hjælp og forståelse ved jeg at det ikke var kommet til dette ..han har virkelig kæmpet min sag og jeg vil altid være ham taknemmelig )

Sikke en julegave efter at have kæmpet i 4 år.
Tillykke Leduce

Det er dejligt at høre det var det du håbede på. Jeg håber virkelig at din livskvalitet bliver forbedret
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 19:50   #23
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helich Se meddelelser
Det er så sørgeligt at der er personer herinde som mener at det er for nemt, at få tilkendt en pension pga depression, de ved ikke hvad de taler om
Det er der så ikke nogen der mener eller har skrevet. Det nærmeste der blev skrevet var en generel observation at der er enorm stor forskel hvor svært/nemt det er at få FTP. Det betyder ikke at hendes FTP kamp har været nem.

Og måske ved de udemærket godt hvad de skriver om.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 21:00   #24
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Også et stort tillykke herfra.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 21:08   #25
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er mærkeligt...nogen får FTP ret nemt, mens andre kæmper lange kampe uden at komme nogen vejne.

Depression er ikke lige et emne jeg vil røre. Synes dog lidt det er en smule vildt grundlag at få FTP på.
abraxus .-- jeg ved ikke om der er nogen der får pension -nemt - eller svært -- man kan måske hælde til at nogle kommuner gør deres arbejde bedre end andre-- der er også gode medarbejder hos kommunerne-om det er vildt at få pension når man er syg og ikke kan varetage et arbejde -- mener jeg dog at læger og syk . er de bedste til at afgøre grundlaget for pension står jo i loven --
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 22:02   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helich Se meddelelser
Det er så sørgeligt at der er personer herinde som mener at det er for nemt, at få tilkendt en pension pga depression, de ved ikke hvad de taler om, hvor meget en depression kan ødelægge ens livskvalitet samt ens erhvervsevne.
Jeg har fået fp p.g.a. en tosset ryg, som jeg har døjer med i næsten 30 år.

Men jeg har også kæmpet mig igennem en depression, og jeg vil helt klart foretrække en tosset ryg frem for en depression.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 22:17   #27
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har fået fp p.g.a. en tosset ryg, som jeg har døjer med i næsten 30 år.

Men jeg har også kæmpet mig igennem en depression, og jeg vil helt klart foretrække en tosset ryg frem for en depression.
tosset ryg det kan jeg tale med om-- er sku godt nok lidt flov når jeg kommer kørende på scoteren- og har krykstokkene med- folk glor som om man har pest-- tror hele debatten om hvem der får pension er lidt ude - tror egentlig det måske vi alle er presset -- og har nemt ved at overregerer på bare små ting håber nu bare at -- alle får en menneskeværdig behandling -- så god jul til alle
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 23:24   #28
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Også et stort "misundeligt" tillykke herfra.
Og god jul
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 23:50   #29
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
1000 tak allesammen for de søde ord

De røre mig dybt !! Jeg er stadig i uvirkelig fasen (og denne gang ikke pga angst)

En fp for mig betyder færdig med at tude over sagsbehandler der ikke forstår ( nogle har dog været rigtig søde men andre ikke)

Færdig med jobtræninger der gør mig psykotisk, sparker til mig når jeg ligger ned og presser mig til indlæggelser på psykiatrisk afdeling igen.

Og bare færdig med at tænke : hvad nu ??

Nu kan jeg endelig være i fred med min sygdom og SELV bestemme farten og det er bare det bedste at tænke på.

Og ja det er faktisk som om at være hjerneskadet .... Var 8 måneder på psykiatrisk afdeling og sad som en grønsag hvor man nærmest skulle genoptræne sig selv til at komme tilbage til livet.. der vil jeg aldrig tilbage igen !!!

God jul og godt nytår til jer allesammen og igen mange tak for jeres opbakning og varme lykønskninger
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 01:58   #30
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Stort og varmt tillykke Leduce.
Det glæder mig for dig, at du nu får en chance for at få et bedre liv med din søn
Af hjertet håber jeg du nu er fri af hospitalsindlæggelser og alt den smerte der fører til det.
Glædelig Jul - fra en anden der også netop er tilkendt pension pr 1 januar.

CITAT: Oprindeligt indsendt af Abraxus
Det er mærkeligt...nogen får FTP ret nemt, mens andre kæmper lange kampe uden at komme nogen vejne.

Depression er ikke lige et emne jeg vil røre. Synes dog lidt det er en smule vildt grundlag at få FTP på.


Tænk at du tillader dig at dømme - og ikke mindst underkende hele det store apparat der har været i gang. ØV skam dig.

Sidst redigeret af Sutsko; 13-12-2012 kl. 02:01.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom brevet... Trunten Dit og Dat 22 26-11-2011 14:45
Jeg har fået føp. Idag kom brevet fra kommunen fridusen At søge førtidspension 24 10-09-2010 10:51
Så kom brevet lone t Dit og Dat 22 18-03-2010 18:29
Hjææælp..Jeg har fået brev idag om Pensionsordning! Litha Alt det andet 29 22-01-2010 12:51
Så kom brevet fra Jøsses Spørgsmål ang fleksjob 8 07-06-2009 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension