K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2018, 13:17   #1
Lecl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lecl er ny på vejen
Fristen for afgørelse af Pensionssag

Hej
Nogen der kan hjælpe mig med det her ?

Har modtaget det her brev fra Pensionsmyndigheden i min kommune.

Kommune træffer afgørelse i din sag om førtidspension, har du mulighed for i et møde at udtale dig overfor pensionsmyndighed, men det er ikke en forudsætning for sagens behandling, og du har ikke mødepligt.

Sagen skal behandles på baggrund af hele det sagsmateriale, som er modtaget fra Rehabiliteringsteamet i Jobcentret.
Der skal træffes afgørelse om
1)sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension
2)din eventuelle berettigelse til førtidspension.
Afgørelsen træffes senest 3 måneder efter, det er besluttet, at sagen kan overgå til behandling efter førtidspensionsreglerne.


Som jeg forstår det skal jeg have endnu et brev om at, min sag er overgået til behandling af førtidspension,før de 3 måneder starter ?

Jeg mente at have læst at det var 3 måneder fra teamet havde indstillet mig ?
På forhånd tak for hjælpen
Lecl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2018, 13:33   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lecl Se meddelelser
Jeg mente at have læst at det var 3 måneder fra teamet havde indstillet mig ?
Nej, det er ikke 3 måneder fra rehabiliteringsteamet indstiller dig.
De 3 måneder starter når pensionsafdelingen modtager rehabiliteringsteamets indstilling og det er ikke samme dag som de har meddelt dig at de indstiller, der er papirarbejde mm.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2018, 13:55   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, det er ikke tre måneder fra rehabiliteringsteamets indstilling med fra sagen er startet i pensionsudvalget

Mødet er en mulighed for at du kan møde pensionsudvalget og evt komme med kommentarer til dig sag.

Det er meget forskelligt om folk tager imod det eller ej, jeg blev frarådt af min jurist at gøre det og i andres sager kan det måske være en fordel

Jeg modtog et brev med dato da sagsbehandlingen i pensionsudvalget startede og det var den dato der galdt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2018, 14:14   #4
Lecl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lecl er ny på vejen
Okay tak for svar Kageøre og Gisne
Pensionsmyndigheden modtog indstillingen fra teamet for 4 uger siden og det her er det eneste brev jeg har modtaget endnu fra pensionsmyndigheden,så håber da bare det andet brev snart kommer med dato på

Sidst redigeret af Lecl; 09-08-2018 kl. 14:19.
Lecl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2018, 14:17   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Datoen for at din sag er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....den dato skal fremgå af din sag...

Så du kan evt forsøge at søge aktindsigt....eller simpelthen bede dem om datoen....medmindre de ikke er nået så langt endnu...

Men datoen skal fremgå af din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2018, 14:23   #6
Lecl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lecl er ny på vejen
Tak Webmaster
Min sagsbehandler sagde midt juli det gjaldt fra den 1 august og 3 måneder frem så blev noget forvirret over det her brev
Lecl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension