K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2008, 12:06   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
5.940 kr. FØR skat i ledighedsydelse

Hvis du er UNDER 25 år og har været på kontanthjælp (ungeydelse), FØR du blev visiteret til fleksjob, så fortsætter du på samme ydelse som ledig fleksjobber - ledighedsydelse.



Citat:
Ungesatsen er på 5.940 kr. om måneden, og efter skat bliver der ubetalt under 5.000 kr. til bolig, mad, tøj, hygiejne, telefon og transport.
http://www.information.dk/162915

Ja, og indsatte får 55 kroner om dagen til mad. Og så kan de arbejde og tjene mere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 13:32   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Øv, pokkers også at jeg er sådan et ærligt menneske!

Jeg kunne jo ligefrem tjene penge på at ryge en tur bag tremmer :-)

Hm, ja så forstår jeg bedre at fx Brixtofte må ind en tur, for med den enorme gæld han har oparbejdet kan det da kun være et gode for ham personligt :-))
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 13:44   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg har aldrig helt forstået de fordelinger. Er man gift og forsøger at holde sammen som familie, så bliver man straffet økonomisk.

Er man førtidspensionist og godt vil have et lille job - så piller de ved boligydelsen, så man arbejder for reelt nul kr om måneden. Medmindre de arbejder så meget, at de reelt ville kunne bestride et Felksjob. Eller et deltidsjob på alm vilkår.

Er man ung på ledelighedsydelse, så kan det bedre betale sig økonimisk at ryge i fængsel.

Oookay - fandeme et godt system! De hjerner der har udtænkt dét, bude sgu i farmaldehyd og udstilles (til skræk og advarsel!).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 15:14   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja.... Dette har jeg måtte opleve.... Var ellers på revalideringsydelse, men så flyttede jeg til København og de satte mig på kontanthjælp(var under 25 år) - det var mega hårdt - Jeg var sur!! Den tidligere kommune sagde ellers, jeg ville fortsætte med at få revalideringsydelse, men nej!

Jeg lærte hen ad vejen, hvordan jeg kunne 'overleve' på kontanthjælp med en husleje på 4000 kr om måneden.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Skat og ledighedsydelse steffiaj Alt det andet 10 22-01-2013 23:58
Det må skat... Hanna Politik og Samfund 7 10-11-2011 20:57
SKAT kan ikke finde ud af skat zuza Politik og Samfund 2 27-11-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension