K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2013, 16:46   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Arven efter Carina og Robert

Mediernes evige reference til Fattig-Carina og Dovne-Robert har tegnet et billede af kontanthjælpsmodtagere som kalkulerende, nyttemaksimerende individer uden arbejdsmoral. Det har skabt bred opbakning til den historisk hårde kontanthjælpsreform, der træder i kraft fra nytår.

Desværre kan jeg kun være enig i dette '

'Til gengæld glimrer forskere ved deres fravær i dagbladenes dækning af kontanthjælpsområdet. Forskere udgør kun knap 12 pct. af de citerede kilder i artiklerne om kontanthjælp. Politikere, privatpersoner og interesseorganisationer er hver især hyppigere citeret. Mediedækningen af kontanthjælpsområdet har altså været domineret af politiske synspunkter og personlige erfaringer frem for fakta. Det står i modsætning til den generelle tendens til, at medierne bruger stadig flere ekspertkilder.

http://www.information.dk/483103

Og nu hvor kommunerne kan sanktionere kontanthjælpsmodtagerne i op til 3 måneder af gangen, kommer jeg til at tænke på en bestemt artikel fra The Gurdian og får en fornemmelse af, at det ikke er amerikanske tilstande vi skal frygte, men de engelske, som går ud på, at sanktionere så mange som muligt, og så ofte som muligt

http://www.theguardian.com/politics/...efit-sanctions
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 22:31   #2
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Og her en lille opfølgning af konsekvenserne af den fatale Carina/Robert-debat der nu har manifesteret sig som en medie-sandhed, og det lovgiver vi så åbenbart efter i Danmark nu.

Med fattigdom og social eksklusion til følge.

Se her dette speciale om emnet fra Social Forsknings Institut:

Jeg advarer; den er på 344 sider, men nem at overskue, da alt er delt fint op i små afsnit.

http://www.sfi.dk/graphics/SFI/Pdf/R...eksklusion.pdf

".....Den anden opgørelsesmetode vedrører relativ fattigdom og inddrager familiens afsavn. Afsavn kan bestå i, at man ikke kan betale regninger, gå til tandlæge, købe medicin eller mad. 8 pct. af den danske befolkning havde både lave indkomster og led sådanne afsavn i 2000. Disse kaldes “relativt fattige”....."

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2013, 00:50   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for link Frida, den napper jeg når sneen falder!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension