K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2012, 07:33   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Er det her i orden?

Hvis man har været i en halv års arbejdsprøvning, der har vist man kan arbejde 10 timer om dagen og der efterfølgende er truffet beslutning om, at man bliver bevilget fleksjob på baggrund af det samt alle lægepapirerne i sagen.


Er det så normalt/lovligt, at kommunen efterfølgende i en virksomhedspraktik (eller hvad det nu hedder) fordi der ikke er noget fleksjob i de papirer jeg modtager skriver, at de forventer jeg arbejde minimum 15 timer om ugen - hvilket jo er stigning på 33%!!!!
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 08:57   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, det er vist helt normalt at de forventer det..

Det er fordi der skal være lidt gevinst for at arbejdes giveren også vil ansætte dig efter endt praktik.

De komunen ved jo hvad du har presteret sidst,og det nye job kunne jo være mindre belsatende og så kan man måske flere timer.

Det vil jo være umuligt at sætte en i flex i en prektik hvis der fra starten af bliver sagt en ansættelse vil blive en udgift.

Men man kan ikke gøre så meget andet en at sige det må komme an på en prøve,og så må du sige fra når du føler grænsen er nået,at du siger hvis du skal holde til hele ugen så bliver det på X antal timer og forklare dem hvorfor og hvordan du har ,og hvordan det fungere hjemme-om det på virker dit liv din søven og hvad der ellers er.

Det kan føles krænkende at skulle rulle at ud og beskrive ens liv eller mangel på liv under en afprøvning og præktik men det er den eneste måde man kan få sine Hensyn igemmen.

Har vist skrevet det før til dig ,jeg er visiteret til 12½ time de sidste to gange og indsatsen vuderes til 8-10 timer -men sendes jeg ud står der også forventet 15 timer hver gang.

Jeg har så ved samtale til job svaret på spørsmål og været ærlig omkring forventninger,nemlig at jeg vil gøre hvad jeg kan,men sidste afprøvning viste at 12½ time var max for mig,
Har de haft forvæntninger om arbejdsopgaver som jeg ved vil være for belstende,har jeg sagt det men også sagt at jeg er åben for andre opgaver og at jeg selv er god til at se hvad der er brug for og tager gerne fat hvor jeg kan.

Der er ikke andet for end at starte på det du er visiteret til og så må tiden vise om du kan mere eller minder denne gang.Pas på dig selv for ingen andre gør det og kan jo heller ikke mærke hvordan belastningerne påvirker dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 09:14   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er selvsagt IKKE iorden at din bevilling angiver, et andet resultat end virkeligheden.

Det ville jeg klage over, ellers tror jeg desværre at du får problemer på sigt.

Fordi du formodentlig IKKE kan efterlev ansatte timeantal.

Derudover ville jeg som arbejdsgiver, føle mig snydt, hvis jeg blev lovet noget jeg ikke fik. Ikke noget godt grundlag for samarbejde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 11:15   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hvad mener du med at der er ikke noget fleksjob i de papirer de skriver - er det ren praktik du skal ud i. ?
Jeg ville straks klage - når du er visiteret til 10 timer om ugen , kan det ikke nytte at kommunen skriver 15 timer.

Få det rettet - jeg fik engang en smøre om at det var fordi deres edb systemer ikke kunne registrere det rigtige timetal, men efterfølgende var min konsulent inde og rette det manuelt, så det tydeligt fremgik af mine papirer hvad arbejdsgiveren kunne forvente.

Samtidig giver det arbejdsgiveren et forkert billede at hvad du er i stand til at yde. - hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg forvente 15 timer som der er skrevet i papirerne og ikke de 10 timer " du påstår du kan yde".

Pøj pøj med det.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 16:36   #5
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jamen jeg har inden min praktik allerede fået at vide, at der IKKE er nogen chance for et fleksjob efterfølgende........
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 18:02   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Personligt kan jeg ikke se at det skulle gøre nogen forskel på sagen at man tilbydes praktik uden at blive fastansat efterfølgende. Timerne skal da anføres korrekt.

Sidst redigeret af maruus; 29-08-2012 kl. 18:14.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 20:12   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Personligt kan jeg ikke se at det skulle gøre nogen forskel på sagen at man tilbydes praktik uden at blive fastansat efterfølgende. Timerne skal da anføres korrekt.
Ja bestemt, så en klage er på sin plads, for naturligvis er det ikke ok, og hvis du finder dig i det hvad så næste gang er det så pludselig 20 timer de skriver du kan klare... nej den går ikke.
Yder mere bør du stille spørgsmålstegn ved formålet ved praktikken når nu der IKKE er mulighed for job, de må ikke bare uden videre sende dig ud i praktik bare fordi de kan, der skal være et formål.

Stedet forventer jo at du er der som arbejdskraft i 15 mens du har vist at du kan klare 10, hvis det er sådan tingene er kan jeg dælme godt forstå at arbejdsgiverene er sure/irriterede på fleks ordningen, det smadre jo det hele for de ledige fleksere, når systemet misbruger systemet på den måde (men jeg ved desværre at det sker lidt for tit at flekseren er dårligere end arbejdsgiver forventer)

Det var noget HELT andet hvis de skrev at din tid er på 10 timer, men at formålet er at få dig op på 15 timer, men som du beskriver tingene er det ikke det de skriver, og så er det ikke ok.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 02:23   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg syntes da du skal bede om på skrift hvad formålet er med praktiken,og er det helt hen i vejret så kan man klage over det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Omfattende ønske om aktindsigt: i orden at afvise! buster Politik og Samfund 1 02-12-2010 11:23
Er det i orden at arbejde ved siden af førtidspension. anetta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-04-2010 08:23
Kald din lægekonsulent til orden!! Tante Ana Lægekonsulenternes Rolle 2 27-02-2009 14:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension