K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2012, 17:41   #61
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
lidt nyt..... ja der blev sagt jeg skulle i aktivering....med har intet hørt fra sagbehandler

imellemtiden været hos en neurolog,sendt dertil af ask....grim oplevelse,,han krydsforhørte mig i alt-lige fra hvordan jeg var blevt ført til hvornår jeg var gået ud af skolen

selve undersøgelse tog 30 sek og inbefattede et lille nåleprik under hver fod... eftersom jeg ku mærke prikket,mente han ikke der var noget galt! DET ER DA USERIØST

har nu imellemtid fået fat i en god advokat for at få en vurdering af hele sagen,-eftersom fagforening snorksover... meeen det tager tid

og sagen er i ask...ALLE kalder den meget ligetil og så alligevel ender man tudende hjemme efter underlige undersøgelser og grosteske møder

fik endnu engang bekræftiget sygedagpengeophør til okt,, er stadig så rystet selvom der er forlængelsesmuligheder...

har intet fået lavet på kommunen,,hverken resourceprofil,handlingsplan oglign.. og ville så gerne ha lidt hjælp til selv at komme videre og måske finde ud af hvad jeg gerne vil/kan

har intet fået endnu.,,..og er iøvrigt ikke særlig meget bedre

hader bare systemet og hvad dertil hører...godt på vej mod depression nu!

blot en lille opdatering herfra..

go weekend til alle k10ere

føler jeg er blevet "væk"i systemet

føler der ingen hjælp er at hente i form af hjælp til at komme videre,,,måske i form af revalidering..

og aner ikke hvad jeg skal gøre hvis ikke jeg blir forlænget eller får en mulighed for at forsørge mig selv

min sagsbehandler er skrankepave og hende har jeg kun hørt fra 1 gang pr tlf de sidste 3 måneder...eneste hun fortæller om er at jeg skal opereres eller melde mig rask og få et ufaglært arbejde

ejer et lille sommerhus,-så kan ikke få kontanthjælp

med andre ord.....jeg og min datter ender på gaden


der er rigtig hårdt at altid at have arbejdet hårdt og tjent egne penge.. aldrig været sygemeldt osv....og pga en skade ender hjemme med en diskusprolaps i ryggen og 1 år senere må gå fra hus og hjem(i værste fald) og ende i gæld til begge ører
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 18:31   #62
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Er din arbejdsskadesag færdigbehandlet ved ASK

Jeg mener at have høre at så længe der versere en arbejdsskadesag i ASK kan de ikke tage sygedagpengene fra dig

Hvis/når du får erstatning skal du sætte pengene ind på en dertil-oprettet kreditbeskyttet konto - skulle det værst tænkelige ske, er din erstatning fredet

Der skal nok komme flere råd
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 10:08   #63
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
ja der er mulighed for forlængelse når den er hos ASK,-og det er den selvfølgelig..

fået brev om møde på kommune onsdag

er ting jeg ikke forstår,,,, HVIS jeg får erstatning og sætter pengene ind på en kreditorbeskyttet konto.... så ejer jeg vel stadigvæk mit hus,og kan vel stadig ikke få kontanthjælp,hvis det ender der????

self er der en kæmpe restgæld i huset,,eller rettere hvis det skal sælges som tingene er nu,-er det med et meget stort underskud...

har fagforening inde over...der har fortalt om forlængelses muligheder.
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 10:32   #64
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis du har en formue - el.noget af værdi er det jo et problem når og hvis man er påkontanthjælp...tror det er 10000 kr man må have..
men din erstatning er fredet,hvis du sætter den ind på kreditorbeskyttet konto..det har jeg gjort..også selv om jeg er gift ftp-er..skulle jeg bliue skilt el.min mands firma gå konkurs er pengene stadig mine personlige..
jeg fik sygedagpenge forlænget fra ulykke til ftp..det var en arbejdsskade og den lå i ask og de blev hele tiden forlænget..
men der er så mange regler mht forlængelse.måske ka en af de andre henvise til et link..det har jeg ikke lært endnu..
ejer du selv huset el.halvdelen

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 07:58   #65
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du bor I huset, og ikke har add. andre steder, kan du stadig godt få kontanthjælp.

Evt. boligstætte, bliver nok mod tilbagebetaling.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 19:10   #66
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
efter lang tid en opdatering herfra... vundet min arbejdsskade sag med en mengrad på 12 pct i ryggen og et midlertidigt erhvervsevnetab på 25 %.... erhvervsevnetabet ka først afgøres når jeg får et nyt job... men men ak. skæbnen ville det anderledes... blev egentlig raskmeldt,-men havde mange smerter,-så er ude og ind i systemet flere gange... er nu udredt helt,- og fået diagnosen fibromyalgi,samt en bindevævssygdom ved navn ehlers danlos... med ordene,- næsten ophørt arbejdsevne,- svær nedsat erhvervsevne og kronisk og stationær,- skal lige synkes lidt... været til første kommunemøde idag,-med 2 paphjerner,-der mente jeg sku uddannes til lærer inden for lastbiler,-og ansættes 2 timer om ugen.... i guder... de jo dumme... nå men alle skyts er kørt i stilling... bisiddere,fagforening og en læge de skriver hvad der skal til... har lært meget herinde,kæmpet og grædt salte tårer., men er fortrøstningsfuld,- tror ikke mine papirer "lugter" af et alm arbejde på 37 timer mere..... hold ud derude,-det nytter at kæmpe... selv om jeg også ka tabe tråden og blive ked af det...
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 20:44   #67
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Thumbs down Velkommen tilbage..

Kære Krellemor.

Hvordan gik de med diskusprolaps & rodtryk? Blev du opereret? S.U.

Afgørelsen ASK, Arbejdsskadestyrelsen er din ankefrist på 28 dage overskredet? S.U. ( mener måske at din sag burde ankes?????)

Hvad forventer du dig af fremtiden? Førtidspension? S.U.

Mentalt skal du forberede dig på, at bare i den korte tid du har været væk fra k10, er der kommet mange reformer til.

Bla er bevilling af fleksjob bevilget ned til 900 sekunder om ugen, fordi man ikke ønsker at folk skal forlade arbejdsmarkedet for enhver pris.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Så du må ikke undervurderer situationen, alt efter dine ønsker og fysiske formåen samt smerter. En bevilling af førtidspension er blevet sværere at opnå, hvis det er dit ønske som jeg jo ikke kender, på den korte tid du har været væk fra k10.

Fordi at i den nye fleksjob-reform har politikerne IKKE fastsat hvor mange/få timer der skal til før man vælger førtidspension frem for fleksjob.

Det bliver udnyttet til fulde af KL, kommunerne og tillades af Ankestyrelsen med Principafgørelser. Derfor ser du medborgere der imod deres ønske og forventninger bliver tvunget i fleksjob på 900 sekunder om ugen.

Trods politikerne i pressen er forundret over at kommunerne kræver fleksjob med minutter om ugen. Ref socialdemokraternes formand for Beskæftigelsesudvalg.

http://denkorteavis.dk/2014/unge-med...18.juni%202014

"hans mentale udvikling er vurderet til mellem to og tre år – og han er endnu ikke renlig og går derfor med ble, som han ikke selv kan skifte"

"Men jobcenteret afviste ansøgningen om førtidspension med henvisning til, at det da ikke kunne udelukkes, at Kasper kunne få et fleksjob
."

Som skylde lovbemærkningerne til lovgivningen:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=143747

"38. I § 70 indsættes efter stk. 1 som nyt stykke:

»Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles.
«

Alt dette nævnt for at du kan være forberedt på alt og ikke tage noget for givet. Så kan du og vi andre tænke lidt over følgende:

"hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles" sammenholdt med din nye alvorlige diagnose.


VIGTIGT SPØRGSMÅL:

Kan du klare dig selv uden nogen form for hjælp af enhver art, hjælpemidler etc i dit hjem i 24 timer. Skal taget 100% bogstavligt.

Hvis du kan det er du IKKE indbefattet af den juridiske betegnelse "svært handicappet" og som har betydning for eksempelvis vederlagsfri optræning.

Tal med din praktiserende læge om vederlagsfri individuel optræning:

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundh...ri-fysioterapi

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundh...6FF37287B.ashx

Bemærk her din nye diagnose nævnes, som en ikke-progressiv diagnose.

.... fordi der netop i disse timer sker en kraftig opstramning af vederlagsfri behandling, samt individuelle behandlinger. Man ser gerne at al optræning forgår på hold.

Kan du kører bil og har mulighed derfor?

Information.
http://www.ehlers-danlos.dk/

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-06-2014 kl. 22:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 20:50   #68
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Samme som Peter..

Klag over de 25% I løbende TAE.
Der må foreligge noget dokumentation på timeantal (tidligere arbejdsprøvning)
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 09:23   #69
krellemor
Elsker at være her på K10
 
krellemors avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Lokation: ølsted,bøhlandet
Indlæg: 53
Styrke: 13
krellemor er ny på vejen
uha..sikke lange svar.. tak for det.. jeg vil forsøge at svare med egne ord.... min arbejdsskade er en sag for sig selv.... dvs bindevævssygsom ka ricikere at tælle"den forkerte" vej i forhold til sagen v ask. de 25 pct er realistisk,-hvis man kun kigger på ryggen alene... blir den anket,- kigger man på det samlede billede og her vil bindevævssygsommen træde ind,- hvor man iøvrigt er disponibel for prolaps.. vi ka ricikere at tabe hele skidtet,-med andre ord... har en dygtig jurist, til at følge mig...... mit allerstørste ønske var at komme væk fra ordinært arbejdsmarked pga smerter.. mangler endnu den sidste reumatologudredning,-så afventer papirer... jeg ved hvor svært det vil være med en førtids,- og alle der har set min sag,- mener det er realistisk med et skånsomt flexjob en 2-3 timer ugenligt... det vil jeg sagtens kunne leve med
jeg har megen hjælp i hverdagen til det "tungere" dvs, støvsug,gulvvask,storindkøb.. det lette klarer jeg selv,-men må kordinere meget i forhold til madlavning og smerter.... det min familie der hjælper,-samt min kæreste,-når han er på besøg,- han bor her ikke fast. er alene med 7 årig..

min arbejdsevne vil aldrig kunne bedres,- blir tværtimod værre,-i takt med at kroppen ældes... jeg vil aldrig kunne træne mig frem til et normalt liv og smertestillene medicin har ingen effekt. har prøvet en del,- og det er kendetegnet v ehlers danlos.. ingen effekt af medicin..
jeg har ikke været i arbejdsprøvning i min tidligere sygemelding,- da de vurderede jeg var for dårlig( men stoppede sygedagpenge alligevel :/ ) jeg blev tvunget raskmeldt og jeg søgte arbejde med de skånebehov jeg havde.. det var FØR jeg fik diagnoser fibromyalgi og ehlers danlos.... jeg fandt et job på 10-15 timer om måneden og begynte at køre limosine... dette var for mange timer og jeg kørte hurtigt "flad".... for at opretholde ret til alm dagpenge,blev jeg ligeledes sendt i praktik v en dyrlæge... 4 timer dagligt,- dette måtte afbrydes før tid grundet smerter.....
krellemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 09:40   #70
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du og din juridisk rådgiver skal kende denne dom..

Kære Krellemor.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515

Læs nr #6, som desværre ikke virker nu, men senere skal jeg gøre et forsøg med at finde dem igen.

Virker ikke pt fordi Ankestyrelsen har skiftet platform.

Drejer sig om at din ryg er forsikret som den er uden din tillægs diagnose.

Denne skal du oplyse din rådgiver om!

" DOM.En forværring af forudbestående ryggener var en arbejdsskade
http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1828

"Den 19. april 2013 har Vestre Landsret afsagt dom, hvorefter Ankestyrelsen skal anerkende en forværring af forudbestående ryggener som en ulykke omfattet arbejdsskadesikringsloven."

Dom.:
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Vestr...2013_15_29.pdf

Hilsen Peter

Venligst ingen debat her. "

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er i tvivl om søge ord??? maja-bell Alt det andet 21 02-03-2011 07:56
I tvivl Ghia Alt det andet 4 25-11-2010 16:42
I tvivl! Indiansummer Alt det andet 1 10-08-2010 14:07
Boligsikring i tvivl Diva Alt det andet 3 17-12-2009 00:55
Lidt i tvivl. johanschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 19-05-2009 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension