K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2009, 10:04   #141
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Altså, det kan godt være jeg spør dumt men:

Var det jeres rp som lå til grund for afgørelsen af ftp eller ej?

Jeg spør, fordi de papirer der røg videre til pensionsteamet i min mands sag IKKE var en rp MEN en redegørelse fra sagsbehandleren

Den havde INGEN lighed m en rp. og ganske som hun plejede var der ingen fuldstændige/komplette oplysninger fx diverse diagnoser eller lign i denne
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 12:12   #142
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej alle sammen og 1000 tak for jeres svar

nu har jeg end nu en nat haft mareridt om partshøring , kommunen , hyggeligt

tror ikke det er en god ide at jeg tage til det møde, sådanne som jeg har
er ved at blive skør i bolden af det

gav i besked om i ikke del tog i mødet ??
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 13:13   #143
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@buster...
Det ligger helt klart at uden min ressourceprofil havde jeg ikke fået min pension...

@Peacock..
Jeps....jeg ringede til min sagsbehandler og sagde at jeg ikke havde lyst til at deltage i det møde...
Men jeg ved ikke om det er et krav at man ringer og siger det....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 14:33   #144
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Buster det er kke et dumt spørgsmål.

Ved mig var det ressourceprofil, utallige lægepapirer/undersøgelser og arbejdsprøvningen som til sammen udløste førtidspensionen.

Peacock - jeg er ked af hvis jeg har skræmt dig alt for meget. Og undskylder mange gange det var ikke min mening.
Men jeg er af den overbevisning at den partshøring lige inden pensionsmødet er unødvendig.
Før afgørelsen i okt. 2006 ringede jeg til sagsbehandleren og sagde at jeg ikke havde mod til at møde op til partshøringen, hvilket hun accepterede.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 14:47   #145
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
JEg var heller ikke til partshøring..havde tid fra den 6 ( hvor jeg fik det første brev) til den 9 hvor jeg fik den endelige afgørelse ( bevillingen)
...så jeg tror også at det kun er et tilbud, såfremt man har indsigelser...men har sagsbehandleren det hele på plads så er det sikkert ikke et must...jeg har intet foretaget mig, ikke givet besked til nogen, orkede ikke at tale med nogen..og det var ok..Det hele gik glat igennem...

ønsker bare held til dig med det hele og at ventetiden ikke tager for mange af dine kræfter.
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 15:23   #146
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
En tanke jeg tit har haft med hensyn til partshøring har været, om de mon vil side med sammenknebet øjne, og lure mig af... "Har han mon en resource, når han nu kan diske op til sådan et møde, og han samtidigt har social fobi!?"

Ingen hemmelighed at jeg ville være pisse nervøs, men var det en nødvendighed for at sikre at alle papirer er til stede, så ville jeg nok gøre det aligevel.

Men jeg er stadig i tvivl...
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 15:36   #147
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Partshøring, hmm.

Jeg kom ind på et kontor. Der sad en mand, som jeg ikke aner hvem er. Der var en kommune læge, og en praktikant, Min mand og jeg.

Lægen kunne ikke finde mine papirer i tasken. Han hviskede forsigtigt: Er det også ryggen?

Nej - det er ikke ryggen.

Manden overfor tog en blok og kiggede på sit ur og derefter på mig, og sagde at nu havde jeg ti minutter til at tale i.

Ja, hold da fast. Var jeg ikke forvirret, ja så blev jeg det da.

Jeg fik vel fremstammet noget vrøvl i de ti min. og da jeg gik tænkte jeg - sikke en gang hø. De havde jo besluttet på forhånd, at jeg skulle have afslag.

Så efter min mening = intet værd, blot noget de skal tilbyde.

Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 22:36   #148
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
1000 tak for jeres svar alle sammen

Citat:
Peacock - jeg er ked af hvis jeg har skræmt dig alt for meget. Og undskylder mange gange det var ikke min mening.
Men jeg er af den overbevisning at den partshøring lige inden pensionsmødet er unødvendig.
Før afgørelsen i okt. 2006 ringede jeg til sagsbehandleren og sagde at jeg ikke havde mod til at møde op til partshøringen, hvilket hun accepterede.
Jeg er glad for, du fortalt hvordan du oplevede partshøringen, at jeg blev skræmt skal du ikke tænke på


men med til mødet skal jeg ikke, har bare ikke nerver til det, har det rigligt skidt
min sagsbehandler har jeg fået svar fra hun kan ikke råde mig, hvilket jeg enlig godt kan se det må hun nok heller ikke

min familie mener, jeg ikke skal give besked til nogen
da der i brevet står at

citat:

det er frivilligt om du ønsker at benytte dig af tilbudet om at møde frem og udtale dig om din sag.
såfrem du vurdererdu har yderligt at tilføje din sag, kan du også vælge at skrive dette på et stykke papir mærket "borgerkommentar" og fremsende dette til pensionsteamet.
såfrem du ønsker fremmøde for pensionsteamet, bedses du kontakte mig inden 8 dage, har vi ikke hørt fra dig inden 8 dage, vil din sag blive behandlet inden for 3 uger fra d.d.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 09:23   #149
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg har søgt FP §17 og jeg møder op, de skal eddermane have lov til at se mig komme rullende med min rollator, gammel og udslidt.

De skal få af vide at 12 år er nok, at kommunen har sovet i timen og at jeg + mine unger ikke vil betale prisen for deres snøl.

Nej, jeg ved ikke lige, hvad jeg vil fremføre, men et er sikkert, jeg møder op.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 23:53   #150
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
så gik denne uge, den var slem
jeg ringede ikke til det pensionsteam , men hvor havde jeg svært med at lade være
gu hvor træls at være så pligtopfyldene

Ja Maj-Britt det er kommunen der har sovet, også ved mig
vi to har gået i uvisheden lige længe kan jeg se,
sygt, det skal tage så mange år for at afklare folk

nu går der ca. 3 uger så skulle jeg gerne få advide hvad de så har fundet frem til, om jeg skal have det 5. afslag
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension