K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2017, 00:58   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Danmarkskort over fejl i klagesager på socialområdet 26-06-2017

http://socialministeriet.dk/nyheder/...ocialomraadet/

Danmarkskort over fejl i klagesager på socialområdet
26-06-2017


Nyhed

Klik og se, hvor mange klagesager der er fejl i, når borgerne klager over kommunernes afgørelse efter serviceloven bredt og på børnehandicapområdet specifikt.

OMGØRELSESPROCENT PÅ SOCIALOMRÅDET

OMGØRELSESPROCENT PÅ BØRNEHANDICAPOMRÅDET

Hilsen Peter

ps Disse kort vil sikkert blive revideret hen ad vejen for at se udviklingen. Et ganske interessant værktøj, som skal roses, hvis ikke det bliver slettet. Det har vi jo desværre set før.

Sidst redigeret af phhmw; 27-06-2017 kl. 01:00.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 09:14   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det eneste jeg kan få frem er en "Læsevejledning til danmarkskort over fejl i klagesager", selve kortet kan jeg ikke finde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 09:25   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak for at lægge linket ud, Peter.

Hørte det i TV-avisen i går. Kunne næsten ikke tro min øre, men som du skriver kan KL øve så meget pres, at siden bliver lukket ned inden de enkelte kommuner forbedre sig.

I top og bund lægger 2 øer på det sociale område:

Ærø: med 60 procent. Hermed et stort tillykke fra mig med første pladsen.

Langeland: 6 %, Beundringsværdigt, ikke mindst med tanke på demografien på øen.

Kigger man på børnehandicapområdet undrer jeg mig over, at der er flere kommuner, som ingen afgørelser har.

Umiddelbart kan det se ud som Faxe ligger i top med 100 %. Ja, det er ikke en skrivefejl.

Som forældre til et handicappet barn i Faxe kommune er man derfor sikkert en klagesag i Ankestyrelsen, hver gang man ansøger. Ud fra devisen: når man kan klage er retssikkerheden i orden.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 14:26   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det eneste jeg kan få frem er en "Læsevejledning til danmarkskort over fejl i klagesager", selve kortet kan jeg ikke finde.
Du skal acceptere cookies før kortet kommer frem....

De vil åbenbart meget gerne se hvem der bruger kortet..

En ting man også lige skal tænke på...det er at disse tal...det er kun ud fra dem der har klaget deres sag...

Man kan så tænke over hvor mange det i virkeligheden drejer sig om...hvis man tog alt med...altså også dem som ikke har overskuddet til at klage..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 22:58   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal acceptere cookies før kortet kommer frem....
Hmmm, tidligere i dag kunne jeg ikke se kortene, men det kan jeg nu, og jeg har ikke accepteret cookies.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2019, 14:26   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mon Danamrkskortet skal skrinlægges?

Helle Linnet, Forkvinde for socialcheferne og Astrid Krag, S har talt sammen og udvekslet gode ideer.

https://www.nb-nyt.dk/2019/09/11/467...78u6qPkv1BKR-4

Social- og indenrigsminister Astrid Krag (S) vil rette på tørresnoren. “Læringen bliver bedre, hvis vi har et datagrundlag, der er mere nuanceret,” siger hun om Ankestyrelsens tørresnor over kommunernes omgjorte sager.

”Vi er grundlæggende ikke imod sammenlignende opgørelser over kommunernes fejl, så længe der er mulighed for at lære af de fejl, vi begå. Men for at kunne bruge den slags opgørelser til noget, skal det også give et retvisende billede,” siger Helle Linnet, der socialdirektør i Vordingborg Kommune og formand for Socialchefforeningen.

Det ligger i et vist omfang i tråd med, at det i foråret blev besluttet at nedsætte en retssikkerhedsgruppe under Ankestyrelsen som et resultat af aftalen om satspuljen for 2019-2022, hvor der er afsat 12 millioner kroner til at styrke retssikkerheden.

Gruppen skal se nærmere på udvalgte områder af kommunernes praksis. Analyserne kan handle om sagsbehandlingstider
http://www.k10.dk/index.php?pageid=s...arfrister_2008 og overholdelse af forvaltningsretlige regler. I det hele taget den juridiske kompleksitet, Helle Linnet henviser til.

Gruppen er, så vidt NB-Nyt erfarer, endnu ikke nedsat.


phhmw

Velbekomme

Hilsen Peter

Bilag

Tørresnor 2den kvartal 2019

https://www.nb-nyt.dk/2019/09/11/467...nor-2-kvartal/

Sidst redigeret af phhmw; 11-09-2019 kl. 14:29.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension