K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2012, 15:14   #1
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 12
uffo er ny på vejen
" lavlønnet"

Sidder og følger lidt med i sas problemerne i fjerneren. Kabinepersonalet har ikke endnu sagt ja til den nye overenskomst. Jonalisten siger så,at nu skal man jo huske på at netop dette område er lavindkomstgruppen i sas, ja mindstelønnen kan komme helt ned på 35000kr. om måneden.
Jeg forstår slet ikke de lønninger,må ha sovet i mange år.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 16:18   #2
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Man skal nok også se på, om det er et job med 37 timer om ugen - jeg kunne godt forestille mig at det blev til en hel del mere.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 18:41   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har flyskræk, så jeg skulle mindst have en million pr tur, så 35.000 kr lyder for mig, vanvittig lavt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 19:10   #4
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Ved også at de arbejder mange timer i stræk..og er tit væk mange dage hjemmefra ad gangen...og så har de jo, både piloter og kabinepersonale i fællesskab et kæmpe ansvar..

Så en pæn slat i lønningsposen er for mit vedkommende helt ok..


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 19:18   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg mener kabinefolkene skulle arbejde 47 timrer med det nye her ugentligt..12-13 timer-dag...så synes jeg ikke 35000 kr er voldsomt..det er jo ikke kun man-fredag..
og nu skulle de og piloterne afstå en mdr.løn om året..jeg må ærlig indrømme jeg er ikke misundelig på dem..hverken arb.tiden og timerne...
synes de har gjort meget for deres arb.plads og jeg personlig undrer mig over fagforeningerne er gået med til det....

stibe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 19:27   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De SKAL ikke arbejde 47 timer pr uge....men de kan komme til det i travle perioder....uden det giver overarbejdsbetaling...det var hvad de sagde om det da de kom ud fra forhandlingerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 03:30   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Heller ingen forargelse herfra, jeg har altid set det som et af de værste jobs jeg kan forestille mig - alene arbejdspladsen, et langt smalt rør hvor man ikke lige kan åbne vinduet og få lidt frisk luft - og så rende rundt og skubbe en grim dum metalvogn fra den ene ende af røret til den anden, mens man smilende skal sige ''kaaaffe eller té'' - nejnej, de har fortjent hver en krone + lidt ekstra.........og godt vi har dem, synes de kan virke beroligende hvis man selv er gået i panik over forholdene ombord på sådan et fly
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 08:31   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af uffo Se meddelelser
Sidder og følger lidt med i sas problemerne i fjerneren. Kabinepersonalet har ikke endnu sagt ja til den nye overenskomst. Jonalisten siger så,at nu skal man jo huske på at netop dette område er lavindkomstgruppen i sas, ja mindstelønnen kan komme helt ned på 35000kr. om måneden.
Jeg forstår slet ikke de lønninger,må ha sovet i mange år.
Jeg synes det er en meget høj mindsteløn... ikke mærkeligt deres flybilletter er så dyre at jeg ikke har råd til at flyve med dem...

Hvis SAS kan få det til at løbe rundt er det vel ok med de høje lønninger... skal der offentlige kroner i det så lad dem hellere gå konkurs...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 10:25   #9
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 12
uffo er ny på vejen
Det var ikke en misundelse over lønnen, bare dem der klager over at deres økonomi ikke hænger sammen, de skulle jo så prøve at leve på en kontanthjælp. I det lys syntes jeg at mindstelønnen er ok.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension