K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 00:09   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
fleksjobber og serviceloven §86???

Jeg fik jo tilkendt fleksjob i efteråret og har fået styr på mine papir omkring a-kassen osv. Jeg har også fået oplyst i et brev jeg kan være berretiget til hjælp efter serviceloven §86.

Men hvad er det for noget hjælp jeg kan søg der igennem???

Jeg har været til den første samtale på jobcenteret afdeling for ledige fleksjobber, og de ville ikke foretage sig noget men fik oplyst mine rettigheder om kursus osv til mødet men hun kunne ikke fortælle mig hvordan vi skulle kunne finde mig et fleksjob når der ikke er et fast antal timer jeg kan klare min afklaring og arbejdsprøvning viste jo en ugentligt time tal på 3-10timer med akutte pauser osv hvad jeg nu har af skånehensyn???
Men jeg forstår ikke at jeg ikke skal afklares igen på en eller anden måde så der kan findes ud af hvilke timer jeg kan magte uden at blive syg.
psykiske har GUA angst kronisk depression og hukommelses problemer.
Men jeg forstår ikke hvordan hun vil have at der skal findes et job når der ikke kan oplyses hvor mange timer de kan forvente jeg kan klare.

Men hvad er serviceloven§86 hvad kan jeg bruge den til ?
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:15   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Her er paragraffen:

§ 86. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde genoptræning til afhjælpning af fysisk funktionsnedsættelse forårsaget af sygdom, der ikke behandles i tilknytning til en sygehusindlæggelse.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp til at vedligeholde fysiske eller psykiske færdigheder til personer, som på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer har behov herfor.

Linket er her
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 09:54   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jobcentre tager sig ikke af sager i serviceloven.... Du skal henvende dig til den sociale afdeling og bede om hjælp efter serviceloven § 86.

Og som Ricky nævner, så har det noget med din funktionsnedsættelse at gøre - genoptræning. Hvis du slet ikke kan få noget genoptræning via sygehuset, og at en genoptræning i dit tilfælde er nødvendig, så er det § 86 du kan prøve at søge hos i den sociale afdeling i din kommune.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 100 Serviceloven carolines Alt det andet 31 23-09-2019 23:12
serviceloven paragraf 85. Adi Alt det andet 1 05-10-2011 16:37
Serviceloven phhmw Et godt link! 2 03-03-2009 03:07
Serviceloven?? Cat 72 Din historie 6 27-06-2008 17:08
serviceloven bethina Alt det andet 2 13-03-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension