K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 14:09   #1
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
serviceloven paragraf 85.

Jeg skal til møde med kommunen angående om jeg kan få bevilliget bostøtte igen. Den blev frataget mig pga sparehensyn og det er ulovligt men jeg har klaget og hele min familie presser på og jeg har en privat rådgiver hyret imod kommunen til at presse dem.

Jeg vil høre om nogen kender linket til serviceloven paragraf 85 på nettet. Jeg synes det er rodet at finde den og ender med at finde alle mulige kommuners servicelov.

Jeg vil også høre om der er nogle der ved om der står et sted i en lov at det er ulovligt at fratage mennesker deres hjælp pga økonomisk hensyn og hvor står det henne i såfald?

jeg vil nemlig gerne være fit for fight til mødet og have konkrete beviser med til dem.

på forhånd 1000 tak
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 16:37   #2
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
"§ 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer."

http://www.socialjura.dk/index.php?i...332fca48#27765

M.h.t. at fratage hjælp ud fra et økonomisk aspekt, så gør man det jo i stor stil, både ved nedskæringer i hjemmepleje og andre tilbud.

Men om loven kan tolkes sådan, at de SKAL tilbyde hjælp under alle omstændigheder det ved jeg ikke

Det der står i lov om social pension er, at det er ulovligt at nægte nogen førtidspension af økonomiske årsager
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 100 Serviceloven carolines Alt det andet 31 23-09-2019 23:12
Paragraf 81 i Serviceloven -Henrik- Alt det andet 2 02-09-2009 17:40
Serviceloven phhmw Et godt link! 2 03-03-2009 03:07
Serviceloven?? Cat 72 Din historie 6 27-06-2008 17:08
serviceloven bethina Alt det andet 2 13-03-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension