K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2010, 13:40   #21
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Det kan du ha ret i... men havde man en med, så betaler man vel ikke for den igen .. posen kørte på båndet sammen med hendes varer

Kh
Lone
Det lagde jeg så ikke mærke til, hehe... Jeg lægger ikke mærke til hvad folk køber ind! Må være gammel vane fra da jeg var kassedame - i Fakta!

Men så er jeg da enig med jer andre. Det er spildte penge at købe ny pose hver gang.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 01:06   #22
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, det kunne jo være den gamle pose var slidt op....

eller endnu værre brugt til skraldepose... det er edder..... dyre skraldeposer....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 02:31   #23
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Der ville nok være penge at spare ved at købe ind til flere dage først på måneden. Ellers prioriterer hvilke dage man ville undvære. Men altså købe ind til mere end 2 dage for det er rimeligt dyrt kun at købe ind til et par dage.

Jeg lagde også mærke til at hun først besluttede sig i butikken, og sagde de skulle vælge det billigste.:

Men det må netop betyde at de IKKE via tilbudsaviserne har besluttet sig for hvad de skal købe hvor på forhånd...

Jeg fatter ingenting. Der er ikke sammenhæng mellem hendes påståede situation og hendes faktiske handlemåde.

Med hensyn til at de ikke har råd til frugt og grønt så vil jeg mene, at b.la. gulerødder (uøkologiske der kan skrælles og skylles oftes udgør value-for money.

Endelig ville jeg til enhver tid foretrække havregryn frem for kornflakes, hvis jeg skulle vælge morgenmads-produkt, da disse mætter langt mere og kan fås til næsten ingen penge.

Til slut mener jeg at hun har truffet et (ufornuftigt) valg om køb af computer over el-regningen, og sådanne forhold bør efter min mening ikke indgå ved en rådighedsvurdering.

Det var så mine 25-øre.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 09:40   #24
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
Ragdoll 100% ret

Citat:
Indirekte siger hun jo mindst to gange, at de udsatte, dem på de laveste ydelser og indkomster ikke forstår at administrere deres penge, det kommer fra en minister med en grundløn på over en million om året. Til en familie på 4 der har 4.400 om måneden til mad, tøj, sko, sociale aktiviteter, tandlæge, medicin, uforudsete udgifter, m.m.

Hvordan kan man ikke administrere 4.400 om måneden til 4 personer, der er jo ikke noget at administrere, der er jo ikke noget at administrere, og slet intet at spare op af, til gaver eller lignende.

Jeg har sagt det før og jeg siger det igen, hendes holdning er uartig.


Jeg vil give Ragdoll 100% ret i, - der er jo ikke noget at administrere.

Og hendes holdning er uartig.


Med venlige hilsen fra

Fattig Førtids Brøk pensionisten

1970girl

Jeg er kun et 27/40 brøk menneske.
Vi snakker meget om starthjælp og kontanthjælpsloft og dette er også meget vigtige områder og ikke et land som Danmark værdigt.

Dog vil jeg tilføje at fænomenet "brøkpension" er for de allerfleste et ukendt fænomen, en gruppe af mennesker som det er lykkedes regeringen at holde gemt og dermed også glemt.

Dem som laver den danske lov kan brød føde en hel familie!

Sidst redigeret af 1970girl; 04-09-2010 kl. 09:44.
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 09:42   #25
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Noget der slog mig var netop også at hun ikke hjemmefra planlægger og kigger i tilbudsaviser, hun virker ikke så organiseret vedr. indkøb... og så købe Pc via el selskab ikke særligt smart...
Og hvorfor er hun stadig på starthjælp, er hun ikke afklaret på nogen måde i forhold til arbejde, fleks eller FP, der mangler lidt info. når man vælger denne person ud, for de gjorde meget ud af at fortælle at HUN ikke mente hun kunne arbejde.....
Men har i tænkt over at noget får hun altså at spise, for hun er en del overvægtig, og det kræver både at man spiser forkert og for meget, og det er altså ikke billigt.... og nej jeg har ikke noget imod tykke mennesker jeg vejer selv for meget....
Men man kan altså få 5 kg. kartofler for ca. 15 kr og der er til nogle dage når man kun er 2 pers, og 10 bananer for 20kr. de rækker altså også et stykke vej.
Jeg har 5000kr. til 2 voksne, 1 teenage dreng og en pige på 8 år og det er der altså ingen problemer i....

Men dertil skal så siges at starthjælp den er vanvittig lille og giver åbenbart ikke det resultat man ønsker og det må de altså få gjort noget ved derinde....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 10:39   #26
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Starthjælp

Undskyld har vi set den samme udsendelse? Det jeg så var et tema omkring der i DK faktisk er kommet rigtig mange der lever under den officille fattigdomsgrænse.
Den person, der modigt medvirkede befinder sig jo i præcis samme båd som de fleste brugere af K10.

Når man deltager i et TV program har man absolut ingen indflydelse på hvordan programmet bliver til eller redigeret. Det er mege stessende at have lysmand, kameramand og jounalist på besøg en hel dag.

Tænker hun har været mere optaget af at forholde sig til deres spørgsmål, fremfor at se tilbudsaviser. Indkøbsturen var garanteret et ønske fra journalisten, hvis man ikke er helt forberedt på dette kan man let glemme indkøbsposen.

Så stor ros til pågældende fordi hun medvirkede efter bedste evne, til at sætte fokus på mange mennesker hver dag kommer i klemme i systemet, håber det kan medvirke til på sigt at bede vilkårene for bare nogle af disse;

Ps havde selv besøg for 3 år siden af TV 2. De kom kl. 06.30 og gik igen 12.00 det kom der 3 min ud af på nyhederne.

MVH
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 11:10   #27
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Man kan altid skære et hjørne her og der, f.eks. kun tørre sig i røven hver anden gang efter toiletbesøg osv.

Men det ikke hvad fattigdom handler om i Danmark. Fattigdom i Danmark handler om at man skubber udgifter som tandlæge, medicin og pleje af sit netværk osv.

Og er man syg og meget langt nede, så kommer ens økonomi ud af kontrol. Det er der ikke nogle gode råd som kan rette op på.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 18:16   #28
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@FCV-J et ADBIB

Jeg vil nok engang henvise til denne video,

http://www.youtube.com/watch?v=LFVILJt4Z4o

der forklarer hvorfor jeg nødig vil leve i et samfund uden relativ-fattigdon!!!
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 100 december 2010 phhmw Den nyttige viden vi alle har 13 19-06-2018 08:02
Gæld? Magasinet Penge DR1 Carmen Dit og Dat 1 02-02-2011 23:14
Ny matchmodel 2010 mukke Alt det andet 32 10-06-2010 20:01
Ny lovgivning 2010 SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 17 10-11-2009 00:51
Skat for 2010 nille60 Den nyttige viden vi alle har 10 28-10-2009 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension