K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2015, 12:19   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Mistymiss

Jeg får 12.000 kr før skat og er forsørger ..det har jeg fået hver mdr efter mdr og selvom jeg personlig IK lider nød er der mange def gør ..

Første dag man som ftp flytter sammen med en får man maks 15236 kr ..så starter selve modregninge. Og man kan miste op til godt 3000 kr ekstra mdr
Det er næsten kun 2 ftper der flytter sammen der kan få de 15236 kr ..så snart en arbejder starter der modregni g ..står på borger dk

Langt værre er det for dem før 2003 hvor en del får langt mindre og ingen hjælp ..
De 12.000 kr jeg nævnte er det mindste man kan få eftef 2003 alene pga partner..så der er et loft . Har folk så en god stor forsikring de får af kan de miste yderligere alt efter beløb ..
Så en del ftp.er er det jeg vil betragte som fattig ..ik jeg ..men mange derude ..men det glemmer politikkere

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 12:29   #22
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
stribe
Ved kontanthjælp kan gifte par ende med at gå i 0. Dvs hvor den på kontanthjælp ingen penge får overhovedet.
Lige nu hvor gf for samlevende (kh) kører med halv kraft, kan de komme ned på halvdelen, dvs den højeste sats på 14416 kr før skat, kan ende nede på 7208 kr før skat.

Nu har jeg kun sat mig ind i gf kh udregningen, så kan ikke udtale mig nok om ftp gf.
Efter min mening burde ftp slet ikke være ramt af gf.
En på ftp kan jo også ende med at forsørge en på kh hvis de bor sammen (i hvert fald som reglerne er nu)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 12:44   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Mistymiss

Ja ved godt der er nul kr for nogen på kontsnthjælp og fremadrettet også for gifte ..

Men der er en vigtig forskel . Vores er resten af livet og vi kommet ik videre ,,og får man de lave beløb som især en del før 2003 gør ..er de fattige i mange åt .,uanset børn .

Det eneste de kan gøre er partneren tjener mindre ellercde går fra hinanden ..

En del FTP.er flytter heller ik sammen for det samme ,,,da de mister alt for meget og det blir ved ...

Kontanthjælp er midlertidig og kan med tiden ændres

En på samme alder pg forsørger vil efter nytår få 2300 kr mer enr mig - uanset om de bor selv eller med en rig direktør ..undtagem gifte ..men ger blir alle modregnet..

Stribe FTP,
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 12:50   #24
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Stribe
Som sagt synes jeg bestemt heller ikke der bør være gf ved ftp. Så tror skam vi er helt enige

Man skal lige have i mente at kontanthjælpen for mange ikke bare er midlertidig. Dvs jo, men i meget lang tid. Kan huske at en for nyligt fortalte at hun havde fået førtidspension, efter 25 år på kontanthjælp. Det er selvfølgelig kortere tid hvis man sammenligner med den mængde år folk er på førtidspension, men jeg synes ikke rigtigt man kan retfærdiggøre gf med det argument :/

Efter min mening burde gf'en for ftp fjernes
Den gf for kh-modtagere burde lempes.

Kh eksempler:
Hvis man f.eks. tager to forsørgere under 30 år, hvor de ikke har uddannelse, og den arbejdende arbejder 37 timer om ugen, må de tilsammen have 20638 kr før skat.

Hvis man tager to ikke-forsørgere under 30 år, uden uddannelse, udeboende, (den arbejdende arbejder igen 37 timer om ugen) må de tilsammen have 11890 kr før skat.

Jeg ved godt at forsørgerne på 30+ år har nogen andre tal, men man skal huske at det også rammer dem under 30 år
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 13:30   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Dem der har meget små pensioner "laveste pension" fra før 2003, har faktisk fået tilbudt at komme på den højeste pension.
Har det ikke været muligt, er det fordi man har vurderet at der faktisk var en ikke ubetydelig arbejdsevne (man fik dengang pension trods stor arbejdsevne) som kan udnyttes.

For mange har det ikke kunne betale sig at gå fra mellemste til højeste pension, idet de ville miste andre tillæg.
Så den med at mange sidder med små pensioner... så er det altså fordi de har en rimelig arbejdsevne i behold og forventes at udnytte den.
Nja, dem fra førtidspension før 2003, fik tilbudt at komme på førtidspensionsreglerne EFTER 2003, hvor beløbet svarer til beløbet på højeste førtidspension på, før 2003.

De tilbød denne ''service'' så førtidspensionisterne skulle blive mere lige økonomisk. Men sandheden var nok nærmere, at de lettere ville kunne frakende førtidspensionerne, såfremt der var en arbejdsevne.

Dem på reglerne før 2003 er TOTALT fredet, uanset om de arbejder lidt, meget eller fuldtid.
Hvor dem på reglerne efter 2003, kan få frataget pensionsretten, hvis deres arbejdsevne bliver forbedret, så de kan blive selvforsørgende eller delvist selvforsørgende via fx et fleksjob (af ganske få timer om ugen!).

Så dem på reglerne før 2003, ville faktisk gå fra sikkerhed, til usikkerhed.

Ja, og samtidig ville de, som du er inde på, også miste en masse tillæg.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 13:51   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

Det er helt rigtigt dem før 2003 havde chancen ,men mange pga tryghed valgte at blive på den gamle....netop fordi de ikke kunne miste deres ftp.
Selvom de ville kunne få mere på "vores"ordning...

Jeg siger ikke kontanthjælp er "nemmere " kun den betragtes som midlertidig,. ved godt nogle er på kontanthjælp 20-25 år og det burde FORBYDES. Men der er også folk der er ftp 40 år og derved i alle de år risikerer at være fattig - med små midler .

GF forsvinder nok ikke for ftp. men så burde de i det mindste ændre udregnings modellen. Så de ikke startede så tidlig med at modregne,
eller de skulle lave en takst for dem med børn og en for dem uden børn .

for gf eller ej er 12.000 kr for mit vedkomne og forsørger altså ikke ret meget .
DA JEG var enlig havde jeg trods ALLE regninger var betalt større rådighedsbeløb end i dag .
Men håber det bliver ændret og drømme er gratis
men mht politikker er det kun at afvente tiden og se hvad de hitter på

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension