K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2012, 22:44   #51
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Vi følger lige med her pga de gode links, mig (partsrepræsentant) og Sinderella. Ønsker trådstarter god vind!
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:17   #52
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Min nye arbejdsprøvning er blevet afbrudt af kommunen, og skal istedet igang med et aktivering tiltag med henblik på raskmelding.

Jeg mener bare når kommunen træffer ny afgørelse en ens sag burde der følge anke vejledning med, men der gjorde der ikke.

Jeg er ikke blevet taget med på råd, der er igen blevet handlet hen over hovedet på mig.

Magter bare slet ikke mere, skal have lavet speciallæge erklæring på tirsdag, som jeg troede ville være noget af det sidste i min sag.

Nu tror kommunen at det "nye private firma" kan tvinge os raske, er bare grædefærdig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:25   #53
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Puha, jeg kan virkelig godt forstå, at du er grædefærdig. "Aktivering med henblik på raskmelding" lyder da helt hen i vejret på dette tidspunkt!?

Det er da altid noget du allerede skal have lavet speciallægeerklæringen på tirsdag. Lad os HÅBE på, at denne læge forstår din situation og laver en ordentlig og utvetydig erklæring, så du ikke skal bøvle mere med kommunen.

Kram herfra!
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:29   #54
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det nye firma har lovet kommunen, at i løbet af få uger er vi enten i jobs eller raskmeldt.

Jammen Jammen miraklernes tid er sørme ikke ovre......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:36   #55
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nu kan jeg ikke lige huske, hvor jeg læst det henne, men jeg mener at ens RP og sygedagpengestop skal laves af kommunen - og må ikke udføres af privat aktør.

Der stod nemlig i brevet, at de ville lave din RP, og jeg har jo altså en rimelig lang RP lavet i forvejen.......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:43   #56
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ressourceprofiler må gerne udarbejdes af andre, men de afgørelser der udledes af den SKAL foretages af kommunen...

Og til tidligere tråd, at afbryde et forløb og starte et andet om, ER en afgørelse, og der skal være mulighed for at klage... Og det gør du bare!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:46   #57
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
din RP skal laves af din sagsbehandler på kommunen
men anden aktør kan godt lave alt forarbejdet

hvad er begrundelsen for at de har afbrudt din arbejdsprøving?
Aktivering er kun som regel hvis man er på kontanthjælp og ikke stå i gruppe 3
så der er lidt eller andet der er gået helt galt i din sag, især hvis du tænker fleks eller pension

har spurgt dig før, uden af få svar
hvis du kun har din egen læge, så kan du ikke bruge dennes dokumentation til meget
der skal være speciallæge eller psykisater ind over din sag

men som sagt havde jeg sagt nej til en eller anden tilfældig læge
især hvis din lægefaglig dokumentation ikke er 100 procent i orden, eller kommunen mener det i hverfald ikke når der snakkes om raskmeldning.
for denne læge kan jo vælte din sag helt, man kan ikke bedømme en person på et par timer

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-01-2012 kl. 19:52.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:59   #58
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Der var ingen begrundelse fra kommunens side, og jeg har status-attester fra psykiater, hvor behandlingsmulighederne beskrives som udtømte.

Ja alt går galt i min sag, men jeg føler det er med fuldt overlæg fra kommunens side.

Sygemeldte på sdp kan sagtens komme i aktivering tilbud med henblik på raskmelding, det bruges ihvertfald meget hernede.

Har selv tidligere været sat igang med det aktiveringsforløb, men det blev afbrudt da jeg var for syg, og de derfor manglede en afklaring af min arbejdsevne istedet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 20:50   #59
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Hvor er det langt ude.

I de statusattester du allerede har, står der da noget om din funktions- eller erhvervsevne? Altså er de ord helt konkret nævnt? Og står der at din lidelse er stationær/varig?
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 21:09   #60
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jasch,

Jeg er heller ikke helt med på din sag. Efter din arbejdsprøvning på 3 mdr. som blev negligeret fordi du havde 5 fraværs dage, så skal du i praktik nu for at få opgraderet din arbejdsevne, er det korrekt?

Og du er stadig på sygedagpenge ? Forlænget eller hvad ? Og iht. hvilket pkt. under §27 stk. 1?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Hvad er en special læge erklæring?? Leduce Alt det andet 9 15-11-2010 09:26
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension