K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 17:37   #11
davenport
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
davenport er ny på vejen
Jeg takker igen alle for en varm velkomst. Og lige til Lunamaria, så var det faktisk din historie, der gjorde at jeg oprettede mig som bruger. Du bliver godt nok smidt rundt.
Som sagsbehandler vil man (som regel, og de fleste kolleger jeg har haft, har det sådan) udføre et tilfredsstillende stykke arbejde, hvor man når målet for den enkelte. Det er tit og ofte er problemet, er at der er så mange love og regler, at man tilsidst bare sidder og glor ud i luften, og ikke ved hvordan man skal komme videre.
Man kan godt føle at man bliver modarbejdet af chefen, som jo lige pt. hedder Claus Frederiksen... (Men det er i nok pænt klar over )

Jeg har gennem mit arbejde tit måtte være lidt kreativ for at få mine sager igennem. - Men det er da lykkes mig at tilkende en revalidering på 4 timer, inkl. partshøring og det hele. Så går det stærkt, men så har man også et lykkeligt menneske, der forlader kommunen med en følelse af, at det kan lade sig gøre, og at loven er til FOR borgerne, ikke for at holde dem nede og tvære dem ud der i forvejen ligger ned.

Pt. irriterer det mig at man altid skal have lægekonsulenten med i sine bedømmelser, for lægekonsulentens ord er ikke lov. Det sløver arbejdet betydeligt, og forhaler sager, der kunne overstås hurtigt. I sidste ende mister nogle deres indtægt og må gå fra hus og hjem..

Ifm. min omtalte stressperiode (ca. et år), havde jeg ikke én samtale med en rådgiver. (Lovpligtigt indenfor 2 mdr.) Og en arbejdsplads, der selv havde gjort mig syg, valgte at fyre mig, i stedet for at hjælpe. (Et JOBCENTER fyldt med SOCIALRÅDGIVERE af alle ting!)
Så, jeg ved hvad i taler om.

Det blev en smøre Men nu vil jeg læne mig tilbage med et glas rødvin, og være glad over at jeg i dag fik hjulpet 6 mennesker.

Det er rart at gøre en forskel!!
davenport er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 18:55   #12
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af davenport Se meddelelser
Jeg takker igen alle for en varm velkomst. Og lige til Lunamaria, så var det faktisk din historie, der gjorde at jeg oprettede mig som bruger. Du bliver godt nok smidt rundt.Som sagsbehandler vil man (som regel, og de fleste kolleger jeg har haft, har det sådan) udføre et tilfredsstillende stykke arbejde, hvor man når målet for den enkelte. Det er tit og ofte er problemet, er at der er så mange love og regler, at man tilsidst bare sidder og glor ud i luften, og ikke ved hvordan man skal komme videre.
Man kan godt føle at man bliver modarbejdet af chefen, som jo lige pt. hedder Claus Frederiksen... (Men det er i nok pænt klar over )

Jeg har gennem mit arbejde tit måtte være lidt kreativ for at få mine sager igennem. - Men det er da lykkes mig at tilkende en revalidering på 4 timer, inkl. partshøring og det hele. Så går det stærkt, men så har man også et lykkeligt menneske, der forlader kommunen med en følelse af, at det kan lade sig gøre, og at loven er til FOR borgerne, ikke for at holde dem nede og tvære dem ud der i forvejen ligger ned.

Pt. irriterer det mig at man altid skal have lægekonsulenten med i sine bedømmelser, for lægekonsulentens ord er ikke lov. Det sløver arbejdet betydeligt, og forhaler sager, der kunne overstås hurtigt. I sidste ende mister nogle deres indtægt og må gå fra hus og hjem..

Ifm. min omtalte stressperiode (ca. et år), havde jeg ikke én samtale med en rådgiver. (Lovpligtigt indenfor 2 mdr.) Og en arbejdsplads, der selv havde gjort mig syg, valgte at fyre mig, i stedet for at hjælpe. (Et JOBCENTER fyldt med SOCIALRÅDGIVERE af alle ting!)
Så, jeg ved hvad i taler om.

Det blev en smøre Men nu vil jeg læne mig tilbage med et glas rødvin, og være glad over at jeg i dag fik hjulpet 6 mennesker.

Det er rart at gøre en forskel!!

nu blev da da helt rørt..og må snøfte lidt udover det jeg har gjort siden i går..
Ja jeg startede her inde ganske stille og ret anonymt. Læste kun og var mega bange for alt herinde..nu er det det første jeg åbner når pc tændes og jeg føler at vi alle er "en stor flok venner" ..uundværlig.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 20:41   #13
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej davenport

Jeg vil bare sige: velkommen til forummet!

Jeg synes det er et rigtig godt og hyggeligt forum, vi har.

Det går godt nok, langt tid imellem jeg skriver herinde, men jeg kigger herind 2-3 dagligt.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 21:12   #14
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Hej Davenport
Velkommen til k10. Det er altid dejligt med en som har lyst til at hjælpe andre.
Og det er jo sjældent en som også har prøvet at sidde på den anden side af bordet.
Jeg giver dig ret i at lægekonsulenten er en hindring for en hurtig sagsbehandling. Foruden så føler jeg at de ret ofte skriver egne konklutioner. Feks skriver han bla. i min sag at han ikke kan forstå funktionsnedsættelsen..... Nej det kan jeg sku heller ikke jeg er 33 år. Men ikke des mindre klare jeg mig ikke uden mine hjælpemidler- mini-crosser, krykker, håndledsskinner, hjemmehjælp og meget mere! Medicinen kan jeg ikke tåle, den ødelægger min lever og den anden medicin ødelægger min knoglemarv. Derfor har min læge på hvidovre stoppet min medicin, meen nu synes lægekonsulenten pludselig at han skal have kopi af hele min journal + lapratorieskemaer, selvom han kun havde bedt om statusattest i marts måned. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke bare kunne bede om alt på en gang!
(jeg tror ikke at han stoler på lægen på hvidovre).
Man skulle næsten tro at du tidligere har arbejdet/tilhørt i Baldersgade med den behandling du har fået...Dejligt at du har formået at komme videre.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 22:39   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen velkommen til davenport. Altid rart med nye brugere, nye vinkler og måske gode råd med andre udgangspunkter......

Håber du bliver glad for at være her.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 23:26   #16
davenport
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
davenport er ny på vejen
Uden tvivl

Jeg vil egentlig lige fortælle at jeg er en mand... (Davenport forbindes ofte med en kvinde, pga. noget tennis værk)

Nu er det altså sengetid, selv om jeg har lyst til at besvare og skrive meget mere. Det må vente
Nighty night
davenport er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 00:21   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Velkommen til.
Det skaber respekt, at sige fra uoverskulige arbejdsopgaver.
hvis flere gjorde dette, måtte der handles på det. men...
Når dette er sagt, er det måske også derfor at der idag er mange ansat, uden den rigtige uddannelse? Desværre!
Næ, den høje chef må ud!!!Basta!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 07:57   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej davenport, gamle dreng.
Hjertelig velkommen. Jeg vil lige udnytte situationen og din viden. Hvis du se på forsiden øverst til venstre "Svarfrister Kommuner" er der en målrettet kamp igang omkring Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med Vejledning nr 73 af 03/10/2006 som omhandler kommunalbestyrelser pligt til at vedtage politiske sagsbehandlingsfrister, inden for alle sociale områder. Samt at offentliggøre disse politiske frister således at borgeren kan se hvilket serviceniveau politikerne har besluttet. Se eksempelvis på www.middelfart.dk som har viljen og forståelsen af denne vigtige lov.

En del kommuner har tydligvis besluttet at omgås denne vigtige lov ved at udnytte den gængse misfortolkning til skade for borgeren. Se her eksempelvis Tårnby og Lyngby-Tårbæk kommune. Det har her på siden været mig, der bag kulisserne har fået opgaven med at få løst op for dette problem. Det har og er en hård knude at løse op for, indtil nu har det taget 4 år.

Derfor følgende spørgsmål til dig som professionel.: I din hverdag, har du oplevet at sagsbehandlingsfrister iht til RSL §3 stk.2 er en lov der tales om i hverdagen? Er det en lov ledelsen/forvaltningschefer/kommunaldirektører presser sagsbehandlerne med, ved at presse disse hvis de gør opmærksom på at de mange sager gør at fristerne overskrides?

Iøvrigt kommer jeg snarligt med en status omkring sagsbehandlingsfrister da der mildes talt er stor forvirring omkring fortolkningen af loven. Nogle Statsamterne tolker loven på een måde, andre på anden måde. Socialministeriet, Center for Politik og Jura på sin egen måde og kommunerne på en vilkårlig måde. Endnu engang hjertelig velkommen. Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 10:51   #19
davenport
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
davenport er ny på vejen
RSL Siger:
§ 3. Kommunen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.


Min erfaring, er at man (hvor jeg arbejdede) såvidt muligt skulle overholde denne lov, og også gjorde det. Det var faktisk et vigtigt emne, som vi blev mindet om.
davenport er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 11:59   #20
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Først og fremst, bedre sent end aldrig, så velkommen.

Jeg syntes at det var stort at sige fra, og så gå over til en privat medspiller, hvor du nu føler at have fået et meningsfyldt job.
Nu skal du ikke længer være "rådspørgende og vildledene" da det jo nok ikke var jer selv, der bestemte arbejdsgangen og tog de beslutninger der skulle til.

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny på siden :) mojanne Din historie 7 26-01-2012 09:58
ny på siden ann72 Spørgsmål ang fleksjob 2 17-05-2010 19:31
Ny på siden lola44 Hjælp til Forum Brug 3 09-12-2009 16:10
Ny på siden... Angelsbaby Din historie 1 25-05-2009 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension