K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2006, 23:19   #1
sannesus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
sannesus er ny på vejen
særlig ydelse

Hej k10
Kan I oplyse mig, hvilke forhold, der gælder, hvis jeg skal have særlig ydelse..ved ægtestand.
Man får et beløb svarende til kontanthjælp, men er vilkårerne også de der gælder for kontanthjælpsmodtagere, fex hvad angår ekstra småindtægter- der helt modregnes i kontanthjælp, eller er man under reglerne for ledighedsydelse, og kan modregne eventueller småindtægter timevist..dvs at der reelt blot fratrækkes ca 75 kr i timen, og resten får man så udbetalt.
Ligeledes med retten til uddannelse/kurser, der jo er bedre for fleksjobbere
Mvh Sannesus
sannesus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2006, 00:03   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: særlig ydelse


Hej Sannesus.

Her er hvad der står om særlig ledighedsydelse.

Som du kan se så modregnes evt indtægter efter kontanthjælpsloven.

Jeg har derimod ikke kunne finde noget om kurser/uddannelse.
Men jeg kan ikke forestille mig at det har nogen indflydelse på din særligeledighedsydelse.

jeg er selv på kontanthjælp og jeg er stillet som flekser på ledighedsydelse hvad ang kurser og uddannelse ..

Håber du kan bruge svaret, ellers må vi prøve igen

MVH
Hejdien



Særlig ydelse
Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes i kontanthjælp efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 2 (ikke-forsørgersatsen), er berettiget til særlig ydelse. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales i kontanthjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4 (satserne for unge ude- og hjemmeboende).



Personer, der er berettiget til særlig ydelse, kan få udbetalt denne i perioden efter visitationen indtil pågældende ansættes i fleksjob og ved ledighed mellem 2 fleksjob, hvis pågældende ikke er blevet berettiget til ledighedsydelse.



For personer over 25 år udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og ikke-forsørgersatsen for kontanthjælpsmodtagere efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 2.



For personer under 25 år, som er

- udeboende, udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og satsen for udeboende kontanthjælpsmodtagere under 25 år efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 3.

- hjemmeboende udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og satsen for hjemmeboende kontanthjælpsmodtagere under 25 år efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 4.



Indtægter fradrages i den særlige ydelse efter reglerne om kontanthjælp. En ægtefælles indtægt medregnes dog ikke i opgørelsen.
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2006, 01:28   #3
sannesus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
sannesus er ny på vejen
RE: særlig ydelse

Hej igen
Tusind tak for svaret.
HAr du hørt noget til, hvordan det går med forslagene om at stoppe ledighedsydelsen efter en vis tidsperiode?
Og, er det rigtigt, at al indtægt modregnes direkte i en evt kontanthjælp?
Mvh Sannesus
sannesus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2006, 07:02   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: særlig ydelse

Godmorgen sannesus.

Der er ikke tale om at man stopper ledighedsydelsen efter et vist stykke tid.
Det der er tale om er at kommunerne kan miste noget refusion til ledighedsydelsen.
Men det er ikke dig der mister det.

Jeg mener helt bestemt at indtægter modregnes kr for kr i en kontanthjælp.

Men 100 % sikker er jeg ikke, så jeg tjekker lige op på det når jeg er er kommet hjem fra arbejdet .

Eller hvis der er nogen af jer andre der ved det ??

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
særlig ydelse alhk Alt det andet 14 04-06-2012 20:11
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension