K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2015, 17:40   #1
Anna90
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Anna90 er ny på vejen
Kan de sætte mig på uddannelseshjælp?

Okay har lige brug for råd og hjælp.

Lige lidt om mig inden:
Jeg er nu snart 25, jeg fik første barn som 17 årig og andet barn som 19 årig, jeg fik fibromyalgi, kronisk bækkenløsning, hypermobilitetssyndrom samt skoliose i lænden efter andet barn.
Jeg har før været indlagt på Gråsten Gigthosital og har fået diagnoser af Bente Danneskiold Samsøe.

Jeg kom i november 2013 på ressourceforløb i 3 år. Dvs. det stopper i november 2016.
Jeg kom på det fordi jeg havde været på KH i tre år og havde været i 4 forskellige arbejdsprøvninger i 2 år., kunne kun klare 2-4 timer i ugen, jeg havde også prøvet træning og Pilates. Kommunen mente jeg havde ressourcer og der kunne gøres noget, derfor kom jeg på ressource forløb.
Indtil videre har jeg været på smertehåndteringskursus i 3 mdr og derefter noget fysioterapeut hvor jeg lavede mindfullness, vi snakkede om mål, motivation og værdier. Samtidig var jeg også ved en anden fys sideløbende som gav mig meget blid massage (hun ville ikke lave give mig alm. massage ej heller træning, da hun mente min krop ikke ville kunne klare det pga store smerter) og snakkede med mig om det at have kropsbevidsthed. Dette var jeg igang med i 2 mdr.

Imellem tiden hvor jeg ikke har været igang, har jeg bare gået hjemme, det har været fordi kommunen ikke lige har været de hurtigste til at søge fys osv. til mig.

I fredags var vi så til møde omkring hvad der skal ske nu..
Min sagsbehandler vil jo gerne have mig i arbejdsprøvning igen, fordi hun tror der er sket mirakler. Hvilket der jo slet ikke er. Jeg vil så gerne i arbejdsprøvning og senere have et flexjob, men som jeg sagde til hende, så har jeg bare rigtig svært ved at se det for mig. At jeg kan det.. Jeg sover til kl. 14 hver dag, kan ikke støvsuge et helt rum, synes ikke jeg iforvejen kan være der ordentlig for mine børn. Hvordan vil det så gå i arbejde? Men jeg vil så gerne! Et arbejdede giver en så meget også udefra.

Hun sagde så at hun godtnok ikke vidste hvad vi skulle gøre så..
Hun mente ikke de kunne gøre mere for mig. Hun ville ikke sende mig i arbejdsprøvning hvis ikke hun kunne se det ville gå, og når hun havde hørt mig fortælle om hvad jeg kan og ikke kan, gik det virkelig op for hende.
Hun sagde så at hvis ikke jeg kom i arbejdsprøvning blev jeg sat på KH/uddannelses hjælp.
Og så kunne jeg få lov til at gå sygemeldt. Men når man er på ressourceforløb skal mange være igang med noget, og fordi hun synes alt er afprøvet og andet ikke giver mening. Så vil hun sætte mig på uddannelses hjælp eller i arbejdsprøvning.
Hun sagde jeg ikke kunne få pension fordi jeg selvf er under 40, og fordi jeg er for god til pension, men at jeg er for dårlig til ressourceforløb, så uddannelseshjælp er den eneste mulighed, for så kan jeg gå sygemeldt :/

Må de gøre det?
Da jeg kom på ressourceforløb havde jeg møde med hende, og der sagde hun at jeg aldrig ville kunne ryge ned i udbetaling.
At dette ressourceforløb ville ende med pension eller flexjob. Jeg kom netop på det fordi de sagde jeg var meget pensionstruet.
Men fordi jeg er for god til pension og for dårlig til ressourceforløb vil de give med uddannelseshjælp som selvf er INGENTING, når jeg har en mand som arbejder. Så vil vi mangle 10000kr.
Vi havde spurgte mange gange om jeg kunne ryge ned, min sagsbehandler sagde nej. Og vi valgte at købe hus..
Nu står vi måske og skal af med huset, hvis hun vælger jeg skal på uddannelseshjælp?!

Jeg mener ikke selv de må gøre sådan! Det kan ikke være rigtig at de må det. Andre som har prøvet at blive smidt af ressourceforløb fordi man var for dårlig?

Puha det blev langt 😁
Anna90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 17:58   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det svært at vide hvad der er sket eller hvordan tingene er sagt....men det lyder lidt som om at din sagsbehandler kun undlader at sende dig i arbejdsprøvning fordi du selv har sagt at du ikke kan...

Det bedste for dig vil helt sikkert være at komme i en arbejdsprøvning....også selv om du ikke lige tror på det...

De må så tilrettelægge denne arbejdsprøvning så du kan klare den....

Det eneste du får ud af at ryge af dit ressourceforløb ja det er at din sag går helt i stå og du selvfølgelig får mindre penge pga uddannelseshjælpen...

Hvis din sag går helt i stå....ja så vil du kunne vente i mange år før du evt vil kunne komme videre...

Du spørger om de kan smide dig af ressourceforløbet og over på uddannelseshjælp....

Svaret er ja....hvis du ikke vil følge ressourceforløbet ja så ryger man af det...

Det er noget pjat når SB siger at man skal lave noget når man er i ressourceforløb....det passer simpelthen ikke....

Man kan sagtens få "fred og ro" i et ressourceforløb....

Men det bedste vil altså være at få den arbejdsprøvning....og du så følger denne hver dag...

På den måde vil du få målt din arbejdsevne...og det skal du have før de kan komme videre til evt fleksjob....

Kommunen tildeler fleksjob/pension ud fra ens arbejdsevne....og ikke ud fra ens diagnoser...

Husk lige at ovenstående er skrevet uden at kende til dig og din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 19:32   #3
Anna90
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Anna90 er ny på vejen
Skal lige siges jeg altid har været samarbejdsvillig og stadig er det.
Derfor mener jeg ikke at de kan smide mig på uddannelseshjælp.
Hun spurgte bare indtil hvad jeg egentlig kan, og så begyndte jeg at tude..
Det er et hårdt spørgsmål at få, når jeg inderst inde ved at jeg næsten intet kan.
Men jeg gik derfra og sagde jeg ville i arbejdsprøvning (igen samarbejdsvillig).
Men efter hun fik er stort indblik i mit liv og hvad jeg ikke kan, ville hun tage det op med flere, fordi hun nok ikke er så meget for at sende mig i arbejdsprøvning, da hun mener vi har prøvet alt og at jeg har fået alle de skånehensyn jeg skulle have de andre gange jeg har været i arbejdsprøvninger.
Anna90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 19:55   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du ikke kan arbejde skal du have pension. Den der med at du er for god til pension men for dårlig til at være i et ressourceforløb holder ikke.

Hvis de sætter dig på uddannelseshjælp med den begrundelse skal du gå til en advokat, for den holder ikke i retten.

Det har aldrig været meningen at mennesker under 40 ikke skal kunne blive bevilliget førtidspension.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension