K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2010, 14:54   #1
Bali
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Odsherred
Alder: 36
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bali er ny på vejen
Min scheuermann og historien bag. (hjælp)

Jeg vil starte med en kort fortælling, og derefter forklare dybere hvis nødvendigt.

Jeg startede med at få rigtig ond i ryggen, lige inden julen 2006.
Lægen mente det var en overbelastning, og jeg blev sendt til fys.
3 gange om ugen i en måned, og der efter 1-2 gange om ugen i to måneder.

Både arbejdsplads og fys. har aldrig oplevet, så lang en sygemelding for
en overbelastning, og det endte, efter 6 måneder, med en fyreseddel,
og derefter måtte jeg stoppe hos fyssen, da jeg ikke havde råd!

Det gik efter noget tid i sig selv igen, og et lille år efter, var jeg igen på arbejdsmarkedet.
Efter ca. 4 måneder, kom der igen smerter, denne gang meget voldsomme,
og denne gang også med smerter i det ene ben.
Lægen havde en fornemmelse af, at der lå mere bag, og jeg fik taget røntgen
af min ryg, og ganske rigtigt, viser det sig jeg havde morbus scheuermann, og ikke nok med det, har jeg også "S"-ryg. (Jeg har scheuermann i den øverste del, med den "krum" ryg. med har en teori om at det måske sidder midt i også, da jeg har smerter hverdag)

efter 5 måneder med skiftende syge/rask meldinger, bliver jeg endnu engang fyret. (starten af 2008) Starter på rygskole, men må droppe ud, da ryggen slet ikke vil deltage!
Jeg finder ud af vi venter os vores første barn, så kommunen vælger, i samarbejde med lægen, at holde mig sygemeldt, til min barsel træder ind!

September 2009 slutter min barsel, og jeg har selv kontaktet kommunen/jobcenteret for at få gang i min sag, da jeg ikke er videre god til at gå hjemme for længe af gangen!

Jeg ville gerne snuse til ældre-pleje faget, og søger ind i virksomheds praktik, men uden held, og bliver tilbudt et praktik ophold i netto i stedet for. (Mit seneste job var også i netto, dog en anden by.)
Jeg ser min mulighed for at prøve det af, og takker ja
Om ikke andet, så er det en mulighed for at vise at jeg gerne vil prøve, selvom jeg havde mine tvivl på jeg kunne klare det! (min sagsbehandler på jobcenteret, tror ikke på jeg har ondt, selvom han ikke indrømmer det. Har så sent som idag fået den besked på, at jeg er en matchgruppe 1)

Jeg var i netto én dag, hvor efter jeg lå i sengen i en uge, og yderligere ikke var i stand til at tag afsted! Dette får min sagsbehandler til at skrive i mine papir at jeg er uvillig.

Jeg er nu blevet sat på et kursus på AoF - job og sundhed (CSL)
10 timer om ugen á 2 dage i 8 uger, hvor jeg skal lære bla. stress håndtering.
Dette er efter min mening helt hen i skoven.

Jeg har tigget og bedt om, at få noget realistisk virksomheds praktik, få økonomisk støtte til optræning/behandling af min ryg, men med afslag på det hele.

Jeg har fundet mig en kontor udd. jeg kan starte til januar, hvis de vil ha mig ind, og skal jo have noget at bruge tiden på indtil da. Så de søgte i fakta, til 8 timer om ugen, og lidt mere i ferien, men hvis jeg får dette job, skal jeg i aktivering, sådan at jeg har 37 timer i alt. og dette vil typisk være på miljø holdet i byen!

Er der nogle der er godt inde i de regler regler der omkring dette emne?
Hvad kan jeg gøre, for at kommunen/jobcenteret bliver lidt mere villige til at hjælpe, og forstående overfor min sygdom?

På forhånd tak.

Vil efter jeg har set mange med problemer, lige skrive, at min læge er forstående, og at det ikke er dér problemet ligger, men at det er hos min sagsbehandler på jobcenteret.
Bali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 15:29   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
argh... og velkommen til siden..

jeg vil tro det stresshåndteringskursus vil være godt.. for du kommer til at lide af stress .. suk...

jeg formoder din sagsbehandler hedder noget med P: eller hvad... der er vist flere mindre rare af slagsen.. så kan jo være det er en af dem.

hvis du ikke kunne holde til en dag i netto... hvorfor tror du så du kan holde til flere måneder i fakta? + aktivering?

jeg er helt sikker på, at der er mange herinde som kan fortælle meget om regler og div.

for nemhedens skyld, må du lige skrive om du selv sigter efter fleksjob, fuldtids job, eller pension.
hvornår stopper dine sygedagpenge?
hvad er planen for dig i følge din sagsbehandler? eller formålet med det kursus der?

som du ser.. er jeg selv herfra... suk... og har ikke opmuntrende ting at sige.. heldigvis er der da enkelte som løber nemmere igennem...
hæng i. der kommer flere råd til dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 15:47   #3
Bali
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Odsherred
Alder: 36
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bali er ny på vejen
Du har helt ret Huldra, der var lige et par gode ting at få med.

Nej det er ikke en P jeg har men en K Griner.

Jeg syntes det er et rigtig hyggeligt kursus jeg er på, og man kan dele en masse oplevelser, og det er da altid dejligt, at have nogle værktøjer til at håndtere evt. stress. Men nu er det jo ikke grunden til jeg ledig!

Grunden til jeg kun var én dag i netto, var fordi jeg blev sat til alt det tunge.
Brød, Grønt, "hånd øl og vand"(det der står på hylder) og så lige en god slat vin også! Vil lige tilføje, at det var som nøglebære i fakta, så der er lidt andre vilkår! Og jeg håbede på at måske kun skulle aktiveres i fx. 10 timer ved siden af som max. Jeg vil rigtig gerne have jobbet, men jeg søger ikke ind, nu da jeg ved, jeg bliver smidt ud i aktivering de "manglende" timer

Mit realistiske mål er lige nu er fleks, evt med skåne vilkår.

Formålet med det kursus var/er, at han mener jeg har nogle "blokader" som de skulle kunne hjælpe mig med at bryde! Men mit eneste problem er, at jeg er bange for at banke i bordet, i frygt for, at jeg mister min ydelse! Jeg vil dermed sige jeg er på kontanthjælp!

Jeg håber jeg fik det hele med.
Bali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 17:07   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ak ja, hvis det bare var så nemt.. at vi kunne nøjes med at nedbryde nogle barrikader, og så blev vupti raske..

du må holde fast i at du er for syg til ordinært job. til en start.

Du kan jo ikke miste din kontanthjælp hvis bare du følger deres anvisninger og er samarbejdsvillig, men du kan jo ikke mere end du kan.
jeg er sikker på at du kan bruge denne side til meget, der er masser af tidligere svar og spørgsmål som bestemt ikke er forældet.
og ellers spørger du bare. og for nemheds skyld bliver du i din tråd. denne her. så er det nemmere for de andre og mig at svare, fordi der nu er så mange medlemmer og deraf tråde.
men er du så alm ledig på kontanthjælp og "bare" kæmper for at blive indstillet til fleksjob. eller er du stadig sygemeldt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 18:33   #5
Bali
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Odsherred
Alder: 36
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bali er ny på vejen
Først vil jeg lige takke for dine gode svar.

Jeg er ikke længere sygemeldt.
Så jeg er ved at arbejde mig mod fleks, og det er ikke nemt, når min sagsbehandler mener jeg er rask.

Som tidligere skrevet, så har jeg idag fået af vide, at han har sat mig i matchgruppe 1.

Dvs. efter hans mening, så er jeg klar til at arbejde.
Jeg vil så lige sige, at den besked kom sig af, jeg bad om aktindsigt.
Som jeg så også har måtte gentage.
Jeg benyttede lejligheden til at fortælle ham om min utilfredshed om hans
placering af mig, som en matchgruppe 1.

Jeg venter stadig på, en eller anden form for reaktion på det.
Bali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:44   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Et enkelt godt råd herfra; uanset hvad du bliver sendt ud i, så er det vigtigt at du møder op så vidt du overhovedet er i stand til det, om så det er for at fortælle at du har det skidt og går hjem igen.

Ellers risikerer du netop at blive stemplet som usamarbejdsvillig, og hvis det er i forbindelse med en praktik/arb.prøvning risikerer du, at de ikke kan vurdere dig p.g.a. for meget fravær.

Har kommunen fået lægepapirer der fortæller hvad du fejler?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 20:55   #7
Bali
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Odsherred
Alder: 36
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bali er ny på vejen
Ja det har jeg jo så også erfaret, med den tur i netto jeg havde!
Og senere har jeg talt med en, som har været sagsbehandler på jobcenteret,
hvor han fortæller netop det samme som du siger nu!

Jeg har ikke personligt givet dem det sort på hvidt, men de har adgang til mine læge journaler.

Jeg spurgte lægen i sin tid, om jeg kunne få det i hånden selv, men han sagde at de selv kunne få adgang til disse informationer, så jeg gjorde ikke mere ved det!
Bali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 21:00   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Her er et link jeg har fundet oppe under nyttige links.

Det udfylder du, og aflevere mod kvittering på kommunen. dvs du kan enten lave 2 eks. hjemmefra og få stemplet og underskrevet, eller kommunen kan tage en kopi af det du har med, efter stempel og underskrift. den første model bruger jeg selv, da nogen af de damer i skranken er lidt modvillige og stramme i ansigtet.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 21:08   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bali Se meddelelser

Jeg har ikke personligt givet dem det sort på hvidt, men de har adgang til mine læge journaler.
Hvis du ikke har givet dem det, og de ikke har indhentet det fra din læge, så tror jeg der er store chancer for at de ikke har lægepapirer på dig.

En af de første gange jeg var hos min læge, for at høre om resultatet af en røntgenundersøgelse, kunne jeg se at han sad og kiggede på et stykke pair samtidig med at han fortalte mig om resultatet.
Og nysgerrig som jeg er spurgte jeg om det var fra røntgenafdelingen, og det var det.
Så spurgte jeg pænt om jeg måtte have lov at få en kopi af det, og det var der ingen problemer i.

Siden har jeg fået (bedt om) kopi af alle røntgenbeskrivelser og speciallægeerklæringer, uanset om de har været indhentet af lægen eller kommunen.

Og de som jeg har fået af lægen har jeg taget kopi af til kommunen, og afleveret mod kvittering.

Jeg synes det har været rart at kunne følge med i, om de speciallæger kommunen har sendt mig til (kommunens mand?) har holdt sig til sandheden, og om div. sagsbehandlere har citeret korrekt når de har sendt mig videre til f.eks. arb.prøvning (det har de ikke altid).

Denne metode kan varmt anbefales.
Dog kan det være en god idé at få sin læge til at oversætte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 21:48   #10
Bali
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Odsherred
Alder: 36
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bali er ny på vejen
Det er jeg jo lidt ked af at høre.

Men jeg takker mange gange, og vil tage dit forslag til mig.
Bali er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hypermobil - Scheuermann og tennisalbuer Bettina10 Spørgsmål ang fleksjob 29 01-09-2013 19:40
Nogen der er blevet FP pga Scheuermann ? pippi75 Alt det andet 35 14-08-2012 11:47
tid til historien mortilm Alt det andet 0 12-12-2011 20:50
Morbus Scheuermann - Revalidering ThomasS Alt det andet 25 04-01-2011 16:47
ulykke, scheuermann evt revalidering Iben L Din historie 8 22-08-2009 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension