K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2012, 14:18   #1
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Midlertidig FTP og fratagelse... igen igen.

Hej alle !

Ja, har haft oprettet lignende tråde før, men gik sku lidt i panik alligevel da jeg fik en besked fra en ven der også som mig selv er på en midlertidig FTP.

Han lider af kronisk træthedssyndrom og fik han så vidt jeg husker midlertidig FTP på.
Men nu er hans tid kommet, og han har lige været til møde hvor han nu skal i arbejdsprøvning, og hvor deres mål er at de mener han vil være klar til fleksjob eller det her 5 års famøse udviklingsforløb.

Han siger at det er yderligere stramninger for dem der på midlertidig FTP i håb om at få flere ud af ordningen (vel at mærke under 40 år).

Prøver og berolige mig selv med at min situation er anderledes og jeg har fået det på psykiske ting, men det sku svært og tage det roligt efter at have fået sådan beskeder

Så gætter vel jeg prøver og spørge om nogle herinde har hørt noget om de her ændringer eller om det "bare" er en fis i en hornlygte og der stadig formentligt ikke vil ske noget med dem der har fået tilkendt den midlertidige FTP ?

Mvh.
Ronnie.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 14:45   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har desværre ingen ide om det - synes det hele er blevet så pløret af udsigten til de, meget mulige, kommende regler.....

Men hvor er det dejligt at se dig herinde!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 16:45   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det kan også komme an på hvilken kommune han er i, nogle er mere "fremme i skoene" eller "vakse" end andre!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 16:57   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
han skal vurderes udfra de gamle regler, så det er fis i en hornlygte med den nye reform
men kan godt forstille mig kronisk træthedssyndrom, måske ikke bliver lige så nem og bare få gjort varig. så ja kommunen kan udmærket sige han skal i arbejdsprøving.
da det netop er hans arbejdsevne som skal vurderes.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 11:44   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg savner stadig dokumentation for at midlertidige pensioner skal vurderes på de gamle regler efter 2013.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 13:43   #6
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
#Helene - kommende regler, udover reformen er der så andet du tænker på?
- og tak da er såmen stadig herinde og lure, skriver bare ikke så ofte mere... men er nok lidt mere overskuddet og en angstbehandling der svær at komme igennem der med til det

#Enteneller - du har så absolut ret, og den tanke har jeg også haft "heldigvis", der er som bekendt ja stor forskel på hvor man er bosat (dumt som det er hvis de gad og følge reglerne som de er suk)

#MTVRV1 Kender ikke så meget til kronisk træthedssyndrom, udover det lyder til ikke at være sindssygt sjovt for ham, så forstår godt hans frustration, men håber du har ret i at han skal vurderes ud fra de gamle regler.
Tror bare jeg blev nervøs da jeg havde fået forståelsen af at det var de færreste der kom i arbejdsprøvning når en midlertidig FTP skulle genvurderes, og det som oftest var en samtale og et par lægepapirer der skulle igennem, og ikke hele møllen eller noget der kunne ligne det.

Var ikke selv i arbejdsprøvning da jeg fik min, så grimme tanker om at det var ændret yderligere igen igen kom op og skræmte mig. :-/

#Abraxus - Indtil videre så når man kigger rundt så er der stadig kun regler før og efter 2003, så må stadig være dem man skal forholde sig til jo ?
Og hvis ens sag er afgjort inden der må det jo lige ledes være dem man skal forholde sig til ?

Efter 2013 og reformen osv, så er det fremadrettet derfra at folk vurderes lige som før/efter 2003 gætter jeg
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 14:45   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, jeg tænker ikke rigtig noget konkret vedrørende lige din sag, for som du rigtig nok skriver, så bliver gamle tilkendelser, vurderet efter gamle regler. Her under gamle revurderinger.

@Abraxus det står i reformudkastet, at der er en overgang mellem 2003 regler og 2013 regler og at alle ''gamle'' bliver sagsbehandlet efter gamle regler.....og at alle 2013 regler, kun gælder for nye ansøgere og fremadrettet.
- tilgiv mig at jeg ikke lige orker at pløje alle 265 sider igennem for at finde det
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension