K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2010, 10:40   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question Aktivering og fleksydelse...?

Hej Alle

Min sagsbehandler fortalte mig i går at der er en ny lov, der siger at for at modtage fleksydelse, så skal man aktiveres minimun 10 timer pr. uge.

Er dette korrekt?
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 10:52   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja,det skal nok passe jeg er selv på ledyghedsydelse,og er hendvist til anden aktør,med hendblik på andsættelse i flexjob,der skal findes arbejdspraktik/ker og så kan man håbe på den vej ind til et lønnet job..

og hvis de virklig får folk ud i div.PRAKTIKKER ja så er der nok nogle andre der bliver arbejdsløse,det min mening,men på den måde får arbejdsskiverne jo også løn udgifterne ned...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 01:03   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Og hvad så, med de der er tilkendt fleksjob på UNDER 10 timer?
De skal vel ikke pludselig ud og arbejde mere end tilkendele/betingelserne for fleksjob?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 05:46   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Og hvad så, med de der er tilkendt fleksjob på UNDER 10 timer?
De skal vel ikke pludselig ud og arbejde mere end tilkendele/betingelserne for fleksjob?
VH Popiae
Nej det skal de ikke, det er kun de timer de er visateret til.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 08:51   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er nok en § men Ja Alle ens skåne handsyn skal til gode ses...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 10:55   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og jeg mangler stadig at se den § der skriver at man skal i aktivering i ti timer om ugen fordi man får ledighedsydelse, så hvis en af jer der har fået den besked gider at skrive til jeres sagsbehandler og bede om at få den § de henviser til så vil jeg for min del meget gerne se den ...

Ikke at jeg har noget mod aktivering hvis og så frem timer og skånehensyn overholdes men jeg har stadig ikke set den § men ved at kommunen mister refusion hvis ikke de sender folk ud, så i min verden så kan det ikke være en ny lov for jeg har ikke kunne finde den , men det er nok den der er om fleks i forvejen hvor man kan sige til en borger at de skal medvirke til at bedre deres arbejdsevne hvis kommunen siger det, men så burde det være det som sagsbehandlere oplyste og ikke sige at der er kommet en ny lov og husk at er det noget der ikke passer til jer så kan i klage over det lige som afstand osv skal overholde evt skånehensyn
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:11   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
job konsulenten sagde at alle skal have en Visiterring til anden aktør,for at ind gå i et planlagt forløbmed hendblik på ansøttelse i flexjob.

Det skal foregå ved at de visiteret, skal i arbejdspraktiker -Hvis det ikk er aktivering så ved jeg ikk hvad man skal kalde det ..

Når men ved på forhånd at der ikk en plads til sådanne en som mig

Men jeg skal stadig til opfølgningsmåde om 3 månder på JVS.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:24   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
efter et halvt års ledighed har en flekser lov til at forlange en privat aktør efter et år SKAL kommunen sende dem til privat aktør men den er så heller ikke ny, hvad ang at komme i aktivering/praktik så tror jeg nu mere at de dækker sig ind under den gamle lov (man skal deltage i arbejdsfremmende foranstaltninger) end at det er noget nyt ... nu bruger man bare den om at det bedre ens arbejdsevne som man bruger den ved kontanthjælpsmodtagere ...
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:34   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hmm jeg er ny visitret i dec 2009 og i min profil står der jeg er klar til arbejdesmarket,hvis der er arbejde er tilgodeser mine skånebehov...

Så har lidt svært ved at se det skulle være nødventigt , jeg er klar hvis der er job,men de der kunstige job,der bliver prasset ned over en arbejdsskiver ,der ikk her tænk sig at have en ansat aligevel,eller bare venter på den næste flexer,det spild af tid og spild af mine krafter ,har det af ******* til når jeg piskes ud af døren hver dag,
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:49   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er vigtigt at du beder om at få en kontrakt hvor i der står hvad formålet med det er hvad du skal lave og hvor mange timer du skal være der (en jobplan) du skal have mulighed for at anke da det at de sender dig ud er en afgørelse
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelse Tullee Alt det andet 4 06-12-2012 20:32
Regler for aktivering når man er på fleksydelse? Alpen Spørgsmål ang fleksjob 11 25-04-2012 15:49
fleksydelse muttihansen Spørgsmål ang fleksjob 3 10-10-2010 11:04
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang fleksjob 1 25-01-2010 22:01
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension