K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2015, 16:16   #1
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
afklaring af arbejdsevne

Hej jeg læser så meget her i dette forum og der er mange modsigende svar

Jeg sidder her med min aftale om opfølgning og målet er: afklaring af arbejdsevnen.....jeg skriver det som der står i aftalen som jeg har underskrevet

arbejdstiden er i starten 2 timer 3 gange om ugen i 13 uger

Arbejdet er jeg glad for dog er de sidste 30 min meget hårde da er jeg ved at være opbrugt..................

min mentor på stedet har tilbudt og at gå ned i tid dog presser jeg mig selv til at kunne klare de 2 timer da jeg selv gerne vil

på den anden side er jeg også for at gå ned i tid for så overholder jeg jo ikke aftalen som sb har udformet den? dels er jeg også bange for at skuffe sb da jeg gerne vil kunne klare de 2 timer og da jeg også gerne vil videre i systemet

måske har sb også forventet at jeg ville kunne gå op i stedet for at stå stille på timeantal eller gå ned

jeg er lidt bange og nervøs jeg er stadig i startet af mit forløb så har ikke snakket med sb efter min start i praktik men kun med min mentor på stedet
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2015, 16:23   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du må under INGEN omstændigheder presse dig selv!
Husk at hvis du tilkendes fleksjob på 2x3 timer, så skal du kunne klare det i et fleksjob.
De skal finde din stabile arbejdsevne/tid.
Hvis du ikke kan klare de 2x3 timer, jamen så er det sagsbehandlers opgave at finde ud af hvad der så skal ske.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2015, 16:42   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.678
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal blive på din tråd fremover...

Kære matrix

....ellers mister vi andre væsentlige oplysninger og skal bruge kræfter på at finde disse.

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du skal ændre indstilling til dine omgivelser, herunder din/dine sikkert mange sagsbehandlere i fremtiden.

Hvad de har af forventninger til dig har ingen betydning. Du må ikke fortsætte med at være medlem af "flinkeskolen" da det vil skade dig på sigt.

En arbejdsprøvning har kun et eneste formål: at få dokumenteret dit timeantal som dit helbred tillader.

Hvad andre har af forventninger må ikke have indflydelse på, hvad du magter.

En del medborgere indtager endda mere medicin end lægerne, Morfin, har ordineret for at vise, hvor dygtige man er og indfrie omgivelsernes forventninger.

Det vil man senere fortryde i en ubeskrivelig grad.

Det er ene og alene dit helbred der skal bestemme, hvor mange timer du kan klare, hvor du også er kræfter i dit fritidsliv.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-09-2015, 16:59   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet med at presse sig selv til noget man ikke kan i længere tid....ja det vil være at du ikke kan overholde fremtidige aftaler som er lavet ud fra din afprøvning...

Det du viser i din afprøvning/afklaring...ja det vil de gå ud fra at du kan klare i længere tid fremover i et evt job...

Det er dit eget helbred det vil gå ud over...

Så selv om man gerne vil opfylde de krav som der bliver stillet til en....ja så bør man sætte sit eget helbred over det...

Selvfølgelig kan det for nogen være vigtigere at overholde de krav der bliver stillet til en....disse personer må så "bare" leve med at deres helbred bliver forværret af det...

Så det er lidt op til en selv...

Lige ang forventninger fra sagsbehandleres side....

Alle sagsbehandlere vil som udgangspunkt gå ud fra at alle kan sætte deres tid op....det vil være deres mål som udgangspunkt...at få folk så højt op i timetal som overhovedet muligt..

Man skal bare huske på...at det man viser man kan i ens arbejdsprøvning...ja det vil så være det der bliver krævet senere hen af en...

Så spørgsmålet er om du kan leve med det der vil blive krævet senere hen...over længere tid...og samtidig have et liv ved siden af...

Det er de færreste der vil kunne leve med at give ALT på jobbet for så ikke at kunne have et liv ved siden af jobbet...

Men det er jo i sidste ende et valg man selv må tage...

Lige ang de modsigende svar...som du siger er herinde...

Brugerne på K10 består af helt alm private personer...de fleste af dem er selv syge...

Så findes der modsigende svar herinde...ja så skyldes det sikkert at vi ikke alle tænker ens...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2015, 22:40   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Du skal ændre indstilling til dine omgivelser, herunder din/dine sikkert mange sagsbehandlere i fremtiden.

Hvad de har af forventninger til dig har ingen betydning. Du må ikke fortsætte med at være medlem af "flinkeskolen" da det vil skade dig på sigt.

En arbejdsprøvning har kun et eneste formål: at få dokumenteret dit timeantal som dit helbred tillader.

Hvad andre har af forventninger må ikke have indflydelse på, hvad du magter.

En del medborgere indtager endda mere medicin end lægerne, Morfin, har ordineret for at vise, hvor dygtige man er og indfrie omgivelsernes forventninger.

Det vil man senere fortryde i en ubeskrivelig grad.

Det er ene og alene dit helbred der skal bestemme, hvor mange timer du kan klare, hvor du også er kræfter i dit fritidsliv.

Hilsen Peter
Jeg er fuldstændig enig.

Du skal passe på dig selv, der er simpelthen ikke andre til at gøre det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension