K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2010, 18:59   #101
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Vi læser godt nok med forskellige briller, men det er jo din sag og dine følelser.

Jeg har også været på kursus og hørt på ting der slet ikke var relevante for mig eller min sag - men når man er en gruppe, så er det bare sådan at noget keder dig men er relevant for andre og omvendt. Det må du bare bide i dig, afklares skal du jo, eller gå til lægen og få en erklæring på at dit helbred forværres.

Du ryger og er syg af det, alligevel har du givet din kommune et møgfald for at de har tilbudt rygestopkursus, de skal sgu ikke blande sig i dit liv siger du - men de har al ret, når det vurderes at påvirke din arbejdsevne.

Man kan samarbejde på mange måder, og det er fornuftigt at gøre det i forhold til ens sag og muligheder.

Jeg er rebel som dig, og syntes systemet er håbløst - også jeg vil behandles ordentligt og er selv i dèn grad blevet pisset på. Jeg havde b.la en lægekonsulent på min sag, som her på k10 er kendt som "Firmaets mand". Fra dèn dag af, besluttede jeg at flytte stene. Ikke mere pjat og manipulation, systemet fik hvad de skulle bruge og forlangte - men jeg styrede selv mit forløb inden for de rammer. Så godt endda, at jeg fik min pension UDEN arbejdsprøvning.

Er alt i orden, lægepapirer og ressourceprofil, arbejdsprøvninger, udfyldte dagbøger skulle også være godt m.m, så kan systemet hoppe og danse, vi har vores retssikkerhed.

Vi har også forskellig måde at være på og gøre tingene på - og det er helt ok.

Jeg håber det går for dig, og er ikke typen der kun vil nurse - nurseri giver ikke afklaring.
Nix, min sagsbehandler PÅLAGDE mig et rygestopkursus; hvis ikke, så ville han stoppe min KH, han blev så klogere.

Nix, en slidt hofte har INTET med rygning at gøre, det har den dårlige ryg/ lænd heller ikke og de skavanker er dem, der forhindrer mig i særlig meget.

Den begyndende gigt i begge hænder er sørme heller ikke rygerelateret, men det er jo sååååååååå nemt at give de smøger skylden for ALT.

Har vi nu også vores retssikkerhed??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 19:08   #102
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Jeps, det har vi. Retssikkerhed var det ord MIN kommune havde den allerstørste respekt for, utroligt som det ord kunne åbne døre, når det blev brugt fornuftigt.

Et andet godt råd - læs HELE denne tråd igen og gerne langsomt. Der ligger gode brugbare indlæg fra flere andre.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 19:09   #103
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Jeps, det har vi. Retssikkerhed var det ord MIN kommune havde den allerstørste respekt for, utroligt som det ord kunne åbne døre, når det blev brugt fornuftigt.

Et andet godt råd - læs HELE denne tråd igen og gerne langsomt. Der ligger gode brugbare indlæg fra flere andre.
Men retssikkerhed handler jo om at borgeren kan se at der bliver begået fejl, ikke sandt?? og tør råbe op.

Jeps, der er mange gode råd, de er skam noteret til videre brug.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 19:17   #104
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Håber iøvrig det gik oki idag???
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 19:27   #105
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Håber iøvrig det gik oki idag???
Jojo, fik taget de prøver, men har frabedt mig svar FØR d. 25-4, hvor knægten skal konfirmeres.

Tak for at du huskede på at spørge

Jeg plejer ikke at lægge private beskeder herind, men vil bryde det princip for en gang skyld, min gamle sagsbehandler har lige sendt denne til mig på Facebook:

Hej Maj-Britt, jeg ville have sendt dig i en arbejdsprøvning på et bibliotek eller et andet sted, hvor man har kunnet drage nytte af dit gode hoved, måske i SF organisationen.
************************

Uheldigvis stoppede hun jo i sommer, men hun har altså ledt efter det bibliotek, som jeg har ønsket i lang tid. SF kunne også være en mulighed, bortset fra at jeg forleden skiftede parti, til Enhedslisten.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 19:31   #106
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jojo, fik taget de prøver, men har frabedt mig svar FØR d. 25-4, hvor knægten skal konfirmeres.

Tak for at du huskede på at spørge

Jeg plejer ikke at lægge private beskeder herind, men vil bryde det princip for en gang skyld, min gamle sagsbehandler har lige sendt denne til mig på Facebook:

Hej Maj-Britt, jeg ville have sendt dig i en arbejdsprøvning på et bibliotek eller et andet sted, hvor man har kunnet drage nytte af dit gode hoved, måske i SF organisationen.
************************

Uheldigvis stoppede hun jo i sommer, men hun har altså ledt efter det bibliotek, som jeg har ønsket i lang tid. SF kunne også være en mulighed, bortset fra at jeg forleden skiftede parti, til Enhedslisten.
Hm - men hvorfor filen gjorde hun det så ikke, MENS du stadigvæk var HENDES klient? Så var du jo ude over at have en sag nu.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 19:34   #107
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Hm - men hvorfor filen gjorde hun det så ikke, MENS du stadigvæk var HENDES klient? Så var du jo ude over at have en sag nu.
Tja, der kan have været kørt en slæde ind fra anden side, måske hendes leder?? Måske hun har spurgt på det lokale bibliotek og fået af vide, det vel er hårdt arbejde for mine hænder, aner det ikke?? Måske hun selv bøvlede med problemer med det jobcenter, siden hun søgte væk, hvad ved jeg?
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 21:29   #108
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Tja, der kan have været kørt en slæde ind fra anden side, måske hendes leder?? Måske hun har spurgt på det lokale bibliotek og fået af vide, det vel er hårdt arbejde for mine hænder, aner det ikke?? Måske hun selv bøvlede med problemer med det jobcenter, siden hun søgte væk, hvad ved jeg?
Hm...så måske er det ikke engang din sagsbehandler/jobkonsulent der FORLANGER det livsstilskursus her og nu - måske der også lige kørte en slæde forbi ham, man ved aldrig.

Måske du skulle klage over ledelsen så - det er vel altid bedre at gå til hovedet end til r....

Få nu fat i den ende Mai-Britt - det ønsker jeg gerne for dig.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 23:56   #109
bamse70
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
bamse70 er ny på vejen
Grunden til at jeg spurgte om du kunne blive der bagefter ( biblioteket) var for at hører, at -hvis ikke-, så var det måske grunden til de end ikke gad overveje det
Og som jeg kan forstå på dit svar, havde du ikke selv undersøgt det heller.
Møg ærgerligt.

Da jeg skulle i arbejdsprøvning, så sagsbehandleren gerne jeg blev i samme job efterfølgende, så da jeg selv søgte & fandt mit flexjob , undersøgte jeg i samme omfang om der var mulighed for "fast" job bagefter i flex.
Men det var bestemt også i min egen interesse at kunne blive i jobbet efterfølgende. Jeg var heldig & er stadig i det job idag-
Ikke mit ønskejob, men jeg søgte/valgte selv og havde kontrollen over, at det her ku jeg leve med at stå op til hver dag.

Jeg undre mig også over du har ku gå i 12 år
Ud over du er syg, - har du skabt en hverdag på de 12 år, og gu er det da skræmmende med en forandring, hvor du ikke ved om du evner et job fysisk pga sygdom, som DE måske vælger for dig.

Mit råd til dig vil klart være - søg alt hva du kan søge af job`s du mener du kan magte.
- så du selv har kontrollen.

Læg nogen foreslag på bordet, jeg ved godt du allerede har givet dem foreslag, men kæmp din sag på det punkt her også.

For vil de ikke give dig pension, er der vel ikke nogen vej udenom, andet du vælger at fravælge kontanthjælp og går helt ud af systemet, som du selv nævner som mlighed omme på en af de første sider.

Som du er min skade i ryggen/lænden, så jeg kan levende forestille mig hvor ondt du har og kan ha.
Også de dage hvor man knap kan gå og stå, eller helt lade være.
bamse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 00:14   #110
bamse70
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
bamse70 er ny på vejen
::::Måske hun har spurgt på det lokale bibliotek og fået af vide, det vel er hårdt arbejde for mine hænder, aner det ikke:::

Maibritt
Du skulle selv ha henvendt dig og sagt hallo her er jeg, - ja min ryg, hænder osv har skade, men resten er sandelig intakt, -
Jeg vil det her !!, kan i bruge mig.
Jeg ved godt biblioteker ikke hænger på træerne, men hva med en boghandel eller andet med bøger.
Noget hvor du kan bruge dit hovede & skåne din krop/ryg og så det timeantal du kan klarer. 15 pr timer pr uge måske.
Jeg ved ikke hvor lidt man må nøjes med i flex. Er det 15 ? 12 ? eller.
Er det ikke en mulighed ?
bamse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07
dags dato skattepige Alt det andet 13 03-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension