K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2012, 16:09   #1
Badutski
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Badutski er ny på vejen
Kan jeg mon komme i flex job..?

Hej.
Jeg er begyndt at tænke på om det ikke er en mulighed for mig at komme i flex job.
Jeg har diagnosen dissimeineret sklerose på 21 år og jeg er heldigvis stadigvæk på arbejdsmarkedet (31 timer om ugen) og jeg er rigtig glad for mit job.
Mit sygedomsforløb er "mildt" som de siger, men da jeg i de senere år har fået flere og flere små attack tænker jeg på om ikke det er på tide at jeg passer på mig selv. Det er jo bedre at gøre det før det er for sent. Jeg er meget træt efter en arbejdsdag og er begyndt at få konsentrations besvær i presset situationer.
Oven i "hatten" har man opdaget at jeg har et meniginom på hjernhinden som heldigvis er godartet.
Hvordan tror I at chancen for mig er at få mulighed for flex job..?
Jeg tror umiddelbart godt at min arbejdsplads ville være villige til at lave min stilling om, så jeg kunne blive.
Badutski er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 17:01   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Er det rigtig forstået, at du er på arbejds marked på normale vilkår

men bare på nedsat tid ( 31 ) timer, hvis ja,

så kan man jo nok ikke bare sige at man vil til at passe på sig selv,

der skal virkeligt meget til for at få et fleksjob, du skal igennem en masse

undersøgelser, samt i arbejdsprøvning, for at se om din arbejdsevne er nedsat,

og om der er en grund til at du kan få fleksjob,

det er ikke bare noget man ønsker.

der kommer nok andre som ved noget mere.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 17:02   #3
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Stjålet fra Sclerose-foreningens hjemmeside:

Du skal henvende dig til din sagsbehandler/konsulent på Jobcentret og informere om dine overvejelser. På baggrund af din henvendelse vil man starte din sag op, hvor du ud over egen beskrivelse, skal have lægelige udsagn til understøttelse af dit ønske.

Det er muligt der bliver tale om arbejdsprøvning i forhold til din nuværende arbejdsevne.

Nu fremgår det ikke, om du tidligere har været under ordninger fra det offentlige. Her tænkes på kompensation i forbindelse med øget fravær på grund af sygdom, eller en mindre arbejdstids-nedsættelse etc.

Men der findes ordninger som kan ligge før fleksjob, hvis man kun i mindre omfang har arbejdsnedsættelse. Fleksjob ordningen er en super god ordning, hvor der udvises fleksibilitet fra alle involverede, også i udformning af rammerne, men den har som udgangspunkt, at du vurderes til maksimalt at kunne yde en 50% arbejdsindsats.

Så, henvend dig til Jobcentret, der har speciel konsulenter inden for fleksjobområdet, og de vil hjælpe og vejlede dig videre.

Sidst redigeret af Buddha; 06-05-2012 kl. 17:06.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 14:16   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Badutski

Til din information:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Læs og forstå:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet



Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 14:40   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Med en arbejdsevne på 31 timer på det ordinære arbejdsmarked, så vil du få nej til fleksjob.

Som de andre skriver fleksjob er ikke noget man bare får, og ikke noget man får fordi, at man skal passe på sig selv. Arbejdsevnen skal være nedsat til ca 50 %.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 15:54   #6
Badutski
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Badutski er ny på vejen
Tak for jeres respons. Nu vil jeg nær læse de vedhæftet links.

Ps: jeg ved godt at man ikke bare får et flex job, men måske har jeg udtrygt mig forkert, beklager.

Vh Badutski
Badutski er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 20:46   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan evt. gøre det, at du i en periode skriver dagbog, for hele døgnet, i stil med dette: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Så kan du tage dagbogen med til din læge og høre hans mening.

Din læge har ingen indflydelse på, om du skal have fleks eller ej, men jeg tænker, at din læge har et vist kendskab til dig og din sygdom.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal de komme med en afgørelse tjele88 Alt det andet 15 08-03-2012 17:33
Hjælp til at komme videre Dinky67 At søge førtidspension 1 30-05-2011 17:13
Sværere at komme i fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 11-03-2010 10:40
Om at komme i pressen klarkurs Alt det andet 6 02-08-2009 15:03
15.000 kr. for at komme på arbejde Stella Accept fra vores omgivelser 6 18-08-2007 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension