K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 19:51   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Jeg synes helt sikker du skal få sendt en ansøgningsskema så der kan komme en ergoterapeut hjem til dig og se hvilken hjælpmidler du har brug for
Helt korrekt, for jeg tror ikke, at du får udleveret hjælpemidler uden at være "set" af en af kommunens ergoterapeuter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 19:52   #12
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Det regnede jeg nu heller ikke med
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 13:49   #13
stavnsager
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
stavnsager er ny på vejen
det at være ung og syg

Hej

Jeg kender alt for godt din situation. Jeg er 26 og fik konstateret sclerose da jeg var 21. Jeg har præcis det samme problem med kommunen som dig, for jeg har det jko godt nogle gange. De ser bare ikke når jeg har det dårligst

Mit bedste råd er nok at trække vejret dybt og se om du kan undgå at blive alt for trist over din kamp med kommunen.

Kommunen er også et underligt system for når det kommer til hjælpemidler er de virkelig gode til at sende en ergoterapeut ud, hvor vi så sammen har fundet de hjælpemidler der var nødvendige på det tidspunkt. På andre områder er de håbløse, jeg har en sag om merudgifter kørende på 3 år nu.

Det eneste jeg kan sige er at kommunen tapper dig fuldstændigt for energi hvis du ikke passer på
stavnsager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 22:30   #14
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Thumbs up

Der er nu gået en del tid siden dette inlæg og derfor vil jeg da lige komme med en update.

Jeg har haft det meget svingende siden sidst. Perioder med og uden smerter, men har levet livet.
Da mine dårlige perioder er ved at overskygge de gode, har jeg nu for alvor gjort noget. Igår var jeg til læge, for at snakke min sag ang. smerter og påpegede hjælpemidler. Hun konfererede en anden læge, da det var en studerende jeg var inde til. De kom frem til, i samarbejde, at jeg skulle henvises til Ortopædkirurgisk på Næstved/ Slagelse sygehus, så det venter jeg på nu. Er der evt. nogle der kan fortælle mig en ventetid? Udover det har jeg idag kontaktet Gigtforeningens rådgivning, en ergoterapeut, om jeg skal vente med at gå videre med min sag til jeg er blevet indkaldt, eller om jeg skal tage fat i dem allerede nu og påpege at jeg har henvisningen til Ortopædkirurgen. En sidste ting jeg har gjort, er at kontakte Bisidder Netværket Næstved omkring information og om de kan hjælpe og støtte mig i denne sag, da det ville hjælpe mig meget.

Nu er der så kun at vente....
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 22:46   #15
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kontak sygehuset og spør hvor lang vente tid du kan forvente, telf til afd. kan du finde under sygehuset på nettet.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 23:09   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis det er Slagelse sygehus, synes jeg de plejer, at være rimeligt hurtige til, at sende brev med en mødedato.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 23:35   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TylerGirl Se meddelelser
Der er nu gået en del tid siden dette inlæg og derfor vil jeg da lige komme med en update.

Jeg har haft det meget svingende siden sidst. Perioder med og uden smerter, men har levet livet.
Da mine dårlige perioder er ved at overskygge de gode, har jeg nu for alvor gjort noget. Igår var jeg til læge, for at snakke min sag ang. smerter og påpegede hjælpemidler. Hun konfererede en anden læge, da det var en studerende jeg var inde til. De kom frem til, i samarbejde, at jeg skulle henvises til Ortopædkirurgisk på Næstved/ Slagelse sygehus, så det venter jeg på nu. Er der evt. nogle der kan fortælle mig en ventetid? Udover det har jeg idag kontaktet Gigtforeningens rådgivning, en ergoterapeut, om jeg skal vente med at gå videre med min sag til jeg er blevet indkaldt, eller om jeg skal tage fat i dem allerede nu og påpege at jeg har henvisningen til Ortopædkirurgen. En sidste ting jeg har gjort, er at kontakte Bisidder Netværket Næstved omkring information og om de kan hjælpe og støtte mig i denne sag, da det ville hjælpe mig meget.

Nu er der så kun at vente....
Kære TylerGirl.
Godt at høre fra dig igen, jeg kan godt huske dig, når jeg læser tråden.

Ang. ventetid kan du prøve at finde dig frem til den behandling du skal til på en ortopædkirurgisk afdeling her: http://www.ventetider.dk/

Hvis du ikke hører fra sygehuset med et brev indenfor 3 ugers tid, så kontakt gerne lægen igen og sig, at du ikke har hørt fra dem. Når du får brevet fra sygehuset, vil der i brevet stå, hvornår du skal derind. Såfremt de har en meget lang ventetid, og at behandlingen skulle være indenfor 4 uger, så kan du blive henvist til et andet hospital i samme region, såfremt det kan lade sig gøre. Men alt det vil stå i brevet.

Ang. hjælpemidler.... Så håber jeg at ortopædkirurgen kan hjælpe dig med at finde ud af, hvilket hjælpemiddel der kan afhjælpe dig i hverdagene. Lægen kan i samråd med dig sørge for at der kan sendes en ansøgning ind til kommunen såfremt hjælpemidlet skal være til varig brug.

Held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 21:08   #18
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Tak tak for de dejligt ord
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 18:38   #19
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Hej allesamme.

Der er sket lidt her på det sidste. Jeg har døjet rigtig meget med smerter og har idag været på Fakse sygehus (Garantiklinikken) for at blive undersøgt ang. min venstre albue. Lægen mener at jeg har et alvorligt albueproblem og at jeg skal igang med fysitoterapi så jeg kan få bygget muskler op på armen, dette har jeg prøvet før uden held, men med en *******s masse smerter, derfor er det lagt på tænke hylden pt.

Efter det her besøg og mine fortsatte gang problemer, har jeg været igang med at undersøge helt til bunds ang. hjælpemidler. Jeg fik udleveret et telefon nummer til en visitator og fandt så hendes email adresse på kommunens hjemmeside. Har i eftermiddags sendt en mail til hende omkring det grundlæggende i ansøgningen som er min HMS (Hypermobilitetessyndrom) og fortalt lidt om mine problemer. Modtog kort tid efter svar om at mailen var sendt videre til 2 andre visitatorer, som jeg også fik hurtigt svar på. Hun henviste mig til vedlæggende ansøgningsskema, som idag er udarbejdet ned i mindste detalje og ligger nu klar til afsendelse.

Er spændt på hvornår jeg hører mere, da jeg kan mærke, at mine kræfter er svækkede en del lige for tiden
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:41   #20
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hej TylerGirl !

Jeg er 40 år og diagnostiseret Ehlers Danlos Syndrom, HMS og Fibromyalgi plus alt det løse...

I forhold til gang -er min store udfordring min ringe stabilitet i ryggen. Jeg har brug for støtte over længere strækninger. Stod med samme dilemma som dig - 36 år og brug for støtte. Krykker var udelukket, for mine skuldrer vil da gå helt i smadder med det samme.

Blev rådet til rollator, og DET var en tuff beslutning. Faktisk sagde jeg nej til rigtig mange ting, simpelthen fordi jeg ikke kunne uden rollator - og den var svær at søge (læs for mig at acceptere at skulle søge).

Da jeg endelig tog kontakt til ergoterapeut, luftede jeg min tvivl om, hvorvidt jeg kunne få rollator når det skyldes ryggen. Hun sagde klokkeklart, at de var "ligeglade" med hvad hjælpemidlet var, bare det løste mit problem! Sådan!!!

Det var simpelthen fagre nye verden IGEN at komme med børnene i zoo, legoland osv, for ikke at tale om handleturer mv.

Håber du kan bruge det til noget

........................................JA andre vil kigge og tænke, hun ser sgu da rask ud! Men du bliver superglad for din nye "frihed", så op i (__O__) med hvad andre tænker
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kroniske smerter nullertrold Alt det andet 5 11-10-2013 20:35
Kroniske smerter pedo Alt det andet 22 31-08-2011 17:19
Kroniske smerter wipo Din historie 3 17-08-2009 01:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension