K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2009, 11:13   #21
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jeg er i vildrede..og aner ikke om jeg skriver under på den færdiggjorte ressourceprofil jeg lige har været i partshøring til....
for det første mig selv der søger og det fatter jeg ikke en pind af??? hvorfor søger komunen ikke for mig når hende jeg gik hod i job og krop der skulle sende mig ud i arbejdsprøvning ikke har kunnet finde et sted der var egnet til mig og ser det som en umlig opgave??? plus en speciellæge har skrevet det ville være meget dystert sende mig ud i arbejdsprøvning forstår ikke de ikke søgte en §17 i stedet for mig selv da de jo ikke vidste hvad jeg så skulle...???? forstår stadig heller ikke hvorfor de ikke søger over §18....føler de bare skal igennem det afslag på §17 for at jeg så kan se jeg er nød til gøre hvad de ellers finder på derefter?????? jeg orker ikke dette cirkus slaveri mere....så aner ikke om jeg skal søge den §17 §20....selvom jeg virkelig har brug for fred i en tid for få det bedre...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 11:19   #22
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Pensionen kan søges på forskellige måder. Enten på det foreliggende, §17, eller §18, hvor det oftest er kommunen selv, der påbegynder sagen.

Genvurdering - eller midlertidig - pension eksisterer IKKE... kun i meget, meget sjældne tilfælde. Eks. en 18-årig kræftramt, hvor behandlingsforløbet er usikkert.

Det er IKKE lovligt - endnu - at tilkende pension midlertidligt.

Genvurderingen finder sted efter 5 år... og da en pension er en varig tilkendelse, så skal man ved et mirakel være blevet rask for at frakende pensionen igen.

hvorfor står det så i loven under §20??? står da intet med helt unge mennesker??? hvor har du fået det fra...
lovligt eller ej har da læst om flere herinde der har fået en med genvurdering???

efter de nye love om pensionen skal yderligere strammes kunne det jo tænkes at dem der får genvurdering får det sværere ved bevare den efter de nye love og måske derfor komunerne giver pension med genvurdering??hmmm syntes det er underligt når min aktør siger vi godt kan søge genvurdering .æ...er i vildrede nu

Sidst redigeret af pruttenQ34; 12-05-2009 kl. 11:23.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 11:57   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har fundet en tråd til dig med en masse om midlertidig pension.

Det er IKKE lovligt.

Her er en masse om midlertidig pension her på siden. Hvis du i søgefeltet skriver "midlertidig+pension", så dukker der en masse op.

Men her er et link:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...rtidig+pension

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 12:29   #24
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der er også den her tråd med et svar fra den tidligere minister...
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...rtidig+pension
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 13:46   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Web søgte efter § 17 på forliggende grundlag og han fik den , og fik også en genvurdering på efter 5 år ...

Så man søger pension og de vurdere hvorvidt der skal genvurderes
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 15:34   #26
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ja så kan det jo ikke være så ulovligt:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 15:58   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan læse her:

Citat:
Afgørelse:

Ankestyrelsen vurderede, at der ikke var grundlag for beslutningen om, at sagen skulle genoptages til ny vurdering.


Begrundelsen var, at ansøger ikke havde fået påvist en alvorlig lidelse med et uforudsigeligt forløb.


Ankestyrelsen henviste til det anførte i bemærkningerne til § 16 og § 20 i lov om social pension, hvorefter der i ganske særlige tilfælde kunne tilkendes førtidspension, selvom det ikke helt kunne udelukkes, at der på længere sigt kunne opnås en vis forbedring af arbejdsevnen ved yderligere forsøg på behandling. Der skulle dog være tale om personer med en alvorlig lidelse, som betød, at de på afgørelsestidspunktet blev vurderet til at være ude af stand til at kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde som udgangspunkt indenfor en længere periode på omkring 5 år. Behovet for en afgørelse om ny vurdering kunne især forekomme, når der var tale om pension til unge, og ved visse sygdomme, der erfaringsmæssigt havde et uforudsigeligt forløb.

Der var - bortset fra disse tilfælde - ikke hjemmel til at tilkende midlertidig pension, jf. § 16, stk. 2 i den sociale pensionslov, hvorefter tilkendelse af pension forudsatte, at arbejdsevnen var væsentligt og varigt nedsat.
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...ertidig&al=Nw2

Her er endnu en, hvor midlertidig pension udelukkes og beskrives nøje... på trods af kommunens vurdering om "...rolig og stabil hverdag".

Citat:
Kommunen havde i klagen anført, at ansøger led af periodiske depressioner og ændret personlighed. Hun havde tidligere udvist personlige ressourcer, og kommunen vurderede, at de personlige ressourcer kunne genopbygges, når hun i en periode havde haft en rolig og stabil hverdag.


I den anledning henledte Beskæftigelsesudvalget kommunens opmærksomhed på, at der ikke var hjemmel til at tilkende midlertidig pension, idet tilkendelse af pension forudsatte, at arbejdsevnen var varigt nedsat, og at nedsættelsen var af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke ville være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde, jf. § 16, stk. 2, i den sociale pensionslov.
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...&al=Nw2&page=1

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 16:07   #28
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
zuza hvordan kommer de der afgørelser frem??? hvem har evt klaget til dem??? alle sager ryger vel ikke derind...dvs får jeg genvurdering vil jeg jo ikke klage over det??? hvis pensionsnævnet i min komune giver mig det ..er der så andre der kan sige de ikke må give mig det når jeg ikke klager???
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 16:14   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mit råd er, at du printer de to afgørelser ud og fremhæver det, jeg har fremhævet.

Så smider du dem på bordet til din aktør/jobkonsulent og spørger, om h*n kender en anden lovgivning end den, Ankestyrelsen har.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 09:49   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prutten det er dig selv eller kommunen der sender de klager ind til afgørelser og kun hvis man finder noget principelt i dem tager man dem ind ...

Hvis du feks ikke er enig i en afgørelse som kommunen har lavet og anker den til beskæftigelse ankenævnet og de giver dig ret, kommunen er så stadig ikke enig og kan så sende det til den socialeankestyrelse , hvis de så mener der er noget i den så tager de den og laver en principiel afgørelse på den og det bliver så en afgørelse der danner præcedens.

Det samme gælder den anden vej rundt , laver kommunen en afgørelse du er ikke enig men det er b-ankenævnet så kan du prøve den socialeankestyrelse og se om de vil tage den . men igen de tager den kun hvis de mener der er noget principielt eller andet der taler for det....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere og mere korruption og kriminalitet i Danmark. Indiansummer Politik og Samfund 15 06-04-2012 19:15
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
For dem der vil lidt mere end at være førtidspensionist..! makeacd De Unge 0 29-10-2008 11:01
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension