K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2010, 00:40   #1
CORA
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
CORA er ny på vejen
ang. fleksjob

hej

jeg er ny herinde, også i hele systemet. jeg er 37 år og skal have stivgjort min ryg d. 23. marts efter at være opereret i 2006 for 2 discusprolaps og igen i sep 09 og har nu to igen hvor de har valgt at stivgøre mig. Jeg havde så mit første møde i torsdag med systemet for første gang. eftersom min sagsbehandler var udlænding kunne jeg ikke forstå hvad hun sagde så fik ikke nogen som helst forståelse af hvad det vil sige at vælge flexjob (er der noget med hvis man vælger flexjob kan man godt vinke farvel til pension?) eller hvad en ressorceprofil var for noget, alt i alt var jeg blank da jeg gik derfra. Jeg er stadig ansat som vvs.montør da min chef var så flink at ikke at fyre mig så hvad vil det indebære at komme i flexjob der igen. jeg kan jo som sagt nok ikke udføre vvs arbejde.

Håber i kan give nogle svar, sagsbehandleren kunne i hvert fald ikke

mvh

Pinden
CORA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 01:13   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære CORA

Først og fremmest velkommen herinde !

Dernæst vil jeg foreslå, at du opretter DIN EGEN TRÅD, ( i stedet for at stjæle Fie´s)

Du kan bede Webmaster om at sætte dit indlæg ind til din egen tråd.

Men for at vende tilbage til sagen :

Du skal bede om at få en sagsbehandler, som du forstår !!!

Og så skal du i gang med at surfe rundt her på K10 !

Der er "Nyttige links", som kan give dig svar på det meste af det du har brug for.

Resten ved "de kloge hoveder" herinde.

God fornøjelse !

K.H. Florken

Sidst redigeret af Stezu; 14-03-2010 kl. 02:15. Årsag: indlæg er flyttet
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 01:49   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, nu er fleksjob eller førtidspension ikke bare noget man vælger. For at få bevilget fleksjob skal man vurderes grundigt dvs kommunen skal have alle relevante lægepapirer på dig, du skal i arbejdsprøvning og det skal bevises at du aldrig vil kunne varetage et alment job (i noget erhverv!) og at du aldrig kommer til at blive selvforsørgende igen.
Behandlingsmulighederne skal være afprøvet og vurderes til at være så ringe, at du kun kan blive delvist selvforsørgende via et fleksjob.

Alt dette tager tid at bevise! Efter din operation, kommer der nok genoptræning og en længere periode hvor du må vente på at få at vide, om du kommer til at få det bedre eller delvist bedre. De kan ikke rigtigt gøre så meget før end operationen er overstået.

Det er ligegyldigt hvad man fejler og/eller hvilke diagnoser man har, for de kigger udelukkende på arbejdsevnen.

Ude på forsiden, under nyttige links, kan du læse alt om ressourceprofilen og hvad den går ud på.

Jeg kan også lige poste den her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Få en tid hos din læge snarest og fortæl din læge at du tænker på at søge fleks. Så ved du om din læge er med på det eller ej. Det er vigtigt ens læge er indforstået og enig, da lægen skal skrive div statusrapporter til kommunen.

Der hvor du er i behandling/skal opereres det også vigtigt du fortæller at du tænker på fleks, for de skal også skrive til kommunen og give en vurdering af din arbejdsevne, behandlingsmuligheder mm...

Velkommen til, håber det jeg skrev gav mening, hehe...

Sidst redigeret af Ninja; 14-03-2010 kl. 01:52.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 11:02   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu ved jeg ikke hvordan du har det med prognoser og smerter og hvad du kan og ikke kan med din ryg, men jeg er helt enig med det som helene har skrevet og vil lige tilføje at man inden man kigger på noget som fleks og pension osv har mulighed for revalidering altså tilbage i ordinærtarbejde med en omskoling og det er nærmest sådan en trappe de laver..

Først ser de om du kan komme tilbage til dit gamle job med feks skånehensyn en mentor og hvad de ellers kan finde på , lykkedes det ikke så kigger de på revalidering og er der heller ikke mulighed for dette så er det evt fleks og kan man heller ikke det så er det førtidspension ...

Men hvad du mener med at man kan vinke pensionen farvel hvis man har fleks det ved jeg ikke hvad du mener med, tænker du på efterlønnen for så er det ikke på den måde det er , så fortsætter man med at betale ind til noget der hedder fleksydelse og som så fungere som ledighedysdelse.

Men det er vigtigt at du som det første finder ud af at komminikere med din sagsbehandler og forstår du ikke vedkommen så syntes jeg du skal bede om en ny ..

Det er dit liv det handler om og derfor er det mere end vigtigt at du kan forstå hvad din sagsbehandler snakker om
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension