K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2014, 14:13   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Hvis der ikke kan findes et sted til arbejdsprøvning... ?

Min sag endelig efter mere end 10 år, sendt til en anden instans med henblik på, at der nu endelig skal sættes arbejdsprøvning igang... Men jeg har en frygt for, at de måske slet ikke kan finde et sted, fordi der er en del skånehensyn der skal tages i betragtning.

Jeg var til møde med dem i forrige uge, hvor beskeden var at de ville vende tilbage inden 14 dage, med det sted de havde fundet til mig... Men efterhånden som samtalen skred frem, jo mere og mere blev det klart at det nok desværre bliver svært for dem at finde et sted.

Og så er mit spørgsmål, hvad gør de mon så ?
Hvis der ikke findes et sted til mig, vil jeg så bare blive fastholdt på kontanthjælp ?
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 14:24   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu ved jeg ikke hvor du bor man mange byer har et reva center, hvor de kan afprøve folk der har mange skånehensyn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 14:30   #3
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nu ved jeg ikke hvor du bor man mange byer har et reva center, hvor de kan afprøve folk der har mange skånehensyn

Tak for svaret... Jeg bor i en forholdsvis lille by, og det er vigtigt at det sted jeg skal i arbejdsprøvning, er i ''cykel-afstand'' fra mit hjem, og der er ikke et revacenter i nærheden.

Jeg har ikke fået informationer om et eventuelt alternativ, så jeg er ret nervøs for hvad udfaldet kan blive...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 15:02   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kan blive et problem, hvis alt skal være i cykel afstand, er der ikke bus til en større by, for et reva sted er et sted, hvor de både kan hjælpe hvis man har psysiske og fysiske problemer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 15:06   #5
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kan blive et problem, hvis alt skal være i cykel afstand, er der ikke bus til en større by, for et reva sted er et sted, hvor de både kan hjælpe hvis man har psysiske og fysiske problemer

Jo der er bus og tog, men jeg kan ikke klare den slags, derfor skal det være i cykel-afstand... En bus/togtur på måske 45 minutter, vil resultere i måske kun 10-15 minutters arbejdsevne, inden jeg så skal på samme tur hjem igen
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 16:28   #6
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Det er et problem at bo i en lille by uden afklaringcenter. I mit lignende tilfælde blev jeg bedt om at se bort fra mine smerter, da det ellers blev en sej død, som jobkonsulenten sagde. Samtidig ville de ikke anerkende de 2 foregående arbejdsprøvning fra anden kommune på grund af at der ikke var taget hensyn til min skånehensyn. Det kan jo være lidt håbløst så!!
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 17:11   #7
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hedenstedpigen Se meddelelser
Det er et problem at bo i en lille by uden afklaringcenter. I mit lignende tilfælde blev jeg bedt om at se bort fra mine smerter, da det ellers blev en sej død, som jobkonsulenten sagde. Samtidig ville de ikke anerkende de 2 foregående arbejdsprøvning fra anden kommune på grund af at der ikke var taget hensyn til min skånehensyn. Det kan jo være lidt håbløst så!!

Bliver nok bare bedt om at flytte så...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 00:27   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Alternativt må de bevillige dig taxikørsel frem og tilbage!

Du har KRAV på afklaring af din restarbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 11:06   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TBQ Se meddelelser
Bliver nok bare bedt om at flytte så...
Nej det kan man ikke forlange

Vent og se de skal nok finde noget til dig,jeg er selv under afprøvning hos anden aktør og næsten ½ delen af tiden (som er 13uger) er gået med at finde et sted,og så går der lige en uge mere med at godkende stedet.så det bliver en kort afprøvning denne gang.

Så bliv ikke urolig over at tiden gå med det,det vigtigt at finde et sted hvor de er indstillet på at du har div. skåne hensyn.

Jeg har aldrig hørt om nogle de ikke har kunnet finde afprøvning til.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension