K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2013, 03:40   #21
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs down

Synes, jeg det stadig er meget svært. Hvad pokker skal jeg stille op med mig selv nu- og resten af mit liv?
Jeg savner disiplin og andre mennesker. Så jeg pimper i det små.

Jeg forestillede mig: Haven! Nu kan den komme i orden, men min fysik er simpelthen så ringe og ustabil, at det bliver til meget spredt fægtning. Og mine andre hobbies har jeg i årenes løb lagt på hylden. Jeg håbede lysten ville komme igen, nu der var ro på. Det gør den ikke! De dage, der er overskud- går på husarbejde. Som jeg får ondt af.

Så kunne jeg gå i strikkeklub? Men der skal køres- og jeg FLOV over mine tænder. Der har set bedre dage. Og mit tøj. Og mit hjem!
Og jeg har svært ved at fastholde sociale kontakter, selvom jeg har nemt ved at tale med fremmede.

Jeg synes, det er svært! Når glæden har lagt sig. Min mand er FP- han er computernørd, selv kan jeg ikke være så fokuseret på kun éen ting. (Det har jeg aldrig kunnet). Til hest- kommer jeg næppe igen, og at holde hest- er for dyrt. Men mindre kræet går bomstabilt og aldrig bliver bange, så den haler i grimeskaftet/tøjlen eller hopper, så. Den står på gynge- eller kæphest her.

Til gengæld: Jeg fik neutraliseret ALLE mine katte! Nu der var råd og tid. Det var mange penge og tid brugt på at kede mig i Otterup (Når biblioteket var lukket- ellers købte jeg gode tykke bøger i "Kvickly"). (Gode dyrlæger, de boede først kun 6 km fras mig- nu tre gange så langt- og de forstår mennesker lige så godt som dyr. De er dyre, men konkurrenterne er også nissedyre).

Og bøger har jeg købt i læssevis + en del og ting er gået til genbrug. Men fortidspension er kun himlen- hvis man ved, hvad man vil!

Så har jeg overvejet frivilligt arbejde, men jeg kan ikke regne (genbrugsbixer udelukket), og min fysik er af kagedej, og der er langt at køre (internater er udelukket- det er hårdt nok med kattebakker og rengøring herhjemme, jeg er ellers god til dyr- opdrage og lære dem ting, men på internater har de vel nok af den slags, og mangler mere folk, der kan noget praktisk)

Ellers er jeg virkelig god til- potteplanter! Men en potteplantepesion vil af flere grunde være upraktisk. Mine vindueskarme er allerede for små!

Så HAR jeg ledt efter nogen, der skulle klappes lidt på/strigles- evt gås lidt tur med. Men de findes ikke indenfor rimelig afstand. Hunde gider jeg ikke mere, selvom jeg engang var hundemenneske. Og hunde gider ikke mere mig- mit kropssprog og attitude- er kat. Og med kat- er jeg hysterisk med om mit tøj, jakke eller tasker lugter. Alt bliver vasket!

Siden en ung pige engang i bussen spurte: Om jeg aldrig gik i bad?! (Mit hår var vådt endnu fra hårvasken). Jeg blev meget ked af det.
Man kan lugte uden at vide det, så jeg er skruphysterisk med det. Det var SÅ flovt. Og jeg havde endda jævnligt kørt i bus med en passager, der virkelig STANK af døde dyr/sygt, han havde formentlig også katte, men ingen gav ham, det Wake-up call, jeg fik.

Selvom man har god hygiejne om sine dyr, så lugter de altså! Jeg kan sagtens lugte om folk har hund eller kat, og så kan der være spotless i hjemmet. Raske dyr lugter. Syge lugter værre.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")

Sidst redigeret af Webmaster; 12-03-2013 kl. 04:45. Årsag: Hele tre indlæg lige efter hinanden slået sammen til et indlæg...brug evt rediger funktionen...
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 10:27   #22
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Tillykke med FP missmurphey, det er da super fedt

Jeg fik selv brevet for et års tid siden, dog kun en midlertidig på 3 år.

Kikkede hurtigt på brevet og tænkte, nå hva så!? Følte ikke rigtig nogen lettelse andet end at jeg ikke skal bekymre mig om penge foreløbig.

Jeg havde forventet at fp ville give mig noget glæde og tid til alle de projekter jeg er i gang med, men må sande at det ikke rigtigt holder stik.

Jeg, som andre også skriver, savner at være noget og har svært ved at acceptere at jeg er blevet pensionist og syntes det er mega flovt, måske kommer det med tiden, så lykken for mig er ihvertfald ikke pensionist pt.

Så er der også lige det med ens omgangskreds eller mangel på samme. Man kan nemt blive Palle alene i verden
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 20:30   #23
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Stort Tillykke miss M .

Jeg slutter mig til dig fik idag besked fra sb at min pension var gået igennem pr 1/4

Har stadig ikke helt forstået det, og selvom jeg havde sagt til mig selv at jeg ikke skulle tude i Tlf, ja så var det da lige det der skete .
__________________
Husk altid at selv bag de mørkeste skyer kommer solen altid frem igen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 01:05   #24
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Hurra, det lykkedes. Idag er det min anden dag i mit nye liv.
Jeg svæver og flyver nærmest rundt i en lykkerus.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan i andre som har fået tilkendt pension, har reageret.

Jeg selv har været hele følelsesregistret igennem den første dag, med gråd, glæde, latter, kuldegysninger og jeg ved ikke hvad.

Jeg fik svar for tre dage siden om at pensionen var godkendt pr. 1/3-2013 og ih hvor jeg nyder det.

Også mange kærlige tanker til jer som stadig venter, eller som måske har fået afslag- jeg ved hvor svært det er
Kæmpe stort TILLYKKE med FP'en.

Forhåbentlig kommer der en masse ro på nu. Tænker at man er meget mere fredet når Fp'en er tildelt.

Kram herfra (en der venter på svar,"vente vente-ikon")
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension