K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2013, 08:46   #1
nedergaard53
På vej til at lære K10
 
nedergaard53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 8
Styrke: 0
nedergaard53 er ny på vejen
Ferie.

Hej.
Jeg er ledig fleksjobber og er blevet sendt ind på noget de kalder genfleks. Jeg havde stadig noget ferie til gode fra sidste år som jeg så ville afholde her efter Påske.
Jeg havde 4 uger men min jobkonsulent i Herning kommune sagde at jeg skulle ha holdt min hovedferie inden 1. okt så nu havde jeg altså kun 14 dage.
Jeg og andre er kommet i tvivl om de kan tillade sig det.
Håber en her på K10 kan hjælpe mig.

nedergaard53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 09:32   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tre ugers ferie i sammenhæng kaldes hovedferien. Din hovedferie har du ret til at holde mellem den 1. maj og den 30. september. Efter aftale med din arbejdsgiver kan du dog holde hovedferien efter 30. september, eller du kan dele den op i to uger plus en uge eller i to uger plus fem enkeltdage. Dine øvrige feriedage kan ligge når som helst i ferieåret.

https://www.borger.dk/Sider/Naar-du-...lde-ferie.aspx

http://www.lafs.dk/side.php?p_id=67

http://www.aarhus.dk/sitecore/conten...spx?sc_lang=da


Der er flere ting i det, men du må prøve at kontakte nogen der kender reglerne helt..

Du har i princippet ret til 25 feriedage..

Din arbejdsgiver kan bestemme at hovedferien holdes inden udgangen af september - men han skal varsle ferietidspunktet.

Når du er ledig skal du selv varsle evt ferie 14 dage før den afholdes.. og den skal være afholdt senest 30 april.

Så under alle omstændigheder er den lidt kompliceret.. for du burde have varslet ferie i god tid.

Om de kan sige at du har forspildt ferie ved ikke at varsle rettidigt er muligt, så måske skal du bare skynde dig at tage de 14 dage de gerne vil give, der er alligevel kun 3 uger tilbage, og den ene uge det ville kunne dreje sig om forsvinder hurtigt mens du klager over en evt. afgørelse..

Og hvis de bliver på tværs, holder de dig måske op på en 14 dages varsling, så du først kan begynde ferien der, og så er der kun 1 uge tilbage.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 10:18   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
I herning er de helt hys. med de 14 dages varsel og vi har alle fået brev om vores hovede ferie skal holdes, som 3 uger i sommerferien Om det er lovligt ved jeg ikke,

Når du går på aktiv i eget liv, har du også fået det af vide der.

Men under alle omstændigheder skal du søge med 14 dages varsel, har lige selv gjort det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 13:20   #4
nedergaard53
På vej til at lære K10
 
nedergaard53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 8
Styrke: 0
nedergaard53 er ny på vejen
Jeg havde varslet det 14 dage før Påske, altså i god nok tid...Har ingen arbejdsgiver da jeg er på genfleks, men har jo da alligevel ret til min ferie. Går jeg da ud fra.

Er igang med de 14 dage, og her knækker min film jo så igen... I lørdags fik jeg så brev fra CEB ( center for erhver og beskæftigelse) De kunne oplyse at torsdag den 11. april var der TEMA dag og jeg havde mødepligt... Jo, den er god med dem...
nedergaard53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 14:37   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Pip: Trådstarteren er ikke i arbejde, så der må andre regler, når man er ledig.

Nedergaard53: Du kan bede den person, der siger, du ikke må afholde al din restferie, om at fremvise dig en lovgivning på, hvor der står, at du ikke kan bruge al din restferie her i april. Det er jo snart - så du bør nok huske at planlægge i bedre tid næste år. Men forlang lige det hos den person, der siger det. Og bed evt. om en skriftlig afgørelse på, at du ikke må.

Går ud fra, at du har fået de 14 dages ferie indtil videre. Det brev du lige har fået, synes jeg du må oplyse dem, at du altså har ferie i den tid.... De har måske ikke været opmærksom på at du har ferie...

Der er ikke engang 4 uger til 1. maj længere, så jeg vil nok sige, det er lidt for sent... Så de går tabt, hvis man ikke benytter dem.

Her er lovgivningen om varsling af ferie på ledighedsydelse:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=144802#Kap6
I ovenstående lov kan jeg overhovedet ikke læse frem til noget krav om at benytte 3 ugers ferie om sommeren...........
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 15:49   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Pip: Trådstarteren er ikke i arbejde, så der må andre regler, når man er ledig.
Hvilket også fremgår af links, samt konklusionen om de 14 dages varsling..

Citat:
Oprindeligt indsendt af nedergaard53 Se meddelelser
Jeg havde varslet det 14 dage før Påske, altså i god nok tid...Har ingen arbejdsgiver da jeg er på genfleks, men har jo da alligevel ret til min ferie. Går jeg da ud fra.
Du skal være opmærksom på at hvis du er i aktivering og der er varslet møder inden du søgte ferie, kan du have mødepligt hvis du ikke har fået svar tilbage om at ferien er godkendt de dage.. check det
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 09-04-2013 kl. 15:54.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 11:57   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du finder en løsning med jobcenteret, så tingene går op i en enhed.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 11:00   #8
nedergaard53
På vej til at lære K10
 
nedergaard53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 8
Styrke: 0
nedergaard53 er ny på vejen
Jeg slap for mødet idag. Brevet skulle ikke ha været sendt ud til mig...
nedergaard53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 23 10-10-2008 14:50
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie Hansen Spørgsmål ang fleksjob 1 24-06-2008 11:05
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension