K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2011, 22:51   #1
Stinnalicious
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Øst Fyn
Indlæg: 2
Styrke: 0
Stinnalicious er ny på vejen
At søge fleksjob

Hmm så prøver jeg igen... (den slettede lige det hele.. SÅÅÅK!)

HEJ Allesammen

Jeg fandt ind i dette fine fora - via scoliose.dk

Manden og jeg, har for nyligt måtte tage en alvorlig snak. Han fik mig til at forstå - at jeg bliver NØD til at erkende at jeg IKKE er en almindelig sund og rask pige.

Med mine 26 somre kan jeg liste følgende op:
  • Scoliose/MS Scheuermann (lav) = MANGE smerter
    Væltede for en del år siden på et beton gulv - hvilket har ødelagt min lænd og forværrer smerterne...
  • Smadret højre håndled/tommelfinger (2001) - som for nylig er brudt op (fået tid ved læge den 10/11)
  • Hovedpine/migræne hver 2. dag
  • Stiv nakke/skulder = efterfølger af rygsmerterne..
  • Forstuvet ankel - der ynder at komme tilbage med jævne mellemrum
  • PCO/infertilitet = Kæmpet i behandling i snart 6 år for drømmen om et barn
  • Dårligt helbred... INGEN hormoner = en krop der går heeeelt grassat! HORMONER = total bræk syg og kan ikke hænge sammen = dagligdag i *******


Arbejder pt. i en stilling med 25 timer ugentligt. Har en paragraf 56 - kronisk sygdomme (grundet infertiliteten) der gør at min arbejdsgiver for sygepenge fra de timer/1 dag jeg er syg.
Men pt. hvor jeg først mødet omkring middag fordi jeg er så dårlig - når jeg sjældent de 25 timer
Min arbejdsgiver vil rigtig gerne bibeholde mig i et job - og vil gerne ændre/forme et fleksjob til mig... MEN nu skal vi jo så have fat i kommunen.

*HVEM skal jeg/vi tage fat i ved kommunen?
*Nogen der kender Nyborg kommune?
*Hvordan med barsel - som fleksjobber? (hvis jeg nogensinde skulle være så heldig..)

Ja har tusinde spørgsmål i mit lille hoved.. Havde i min vildeste fantasti - ikke regnet med jeg skulle sidde her som 26 årig - med en krop der på ingen måde vil fungere.... SÅÅÅK!

TAK fordi du læste med!

PS. Har du Scheuermann - og oplevet "forværring" må du meget gerne skrive til mig - da jeg har sprøgsmål...
Stinnalicious er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 00:50   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, jeg har også den kedelige udgave, af scheuermann. Spørg bare.

Du skal kontakte kommunen, hvor du bliver tildelt en sagsbehandler.
Det er forskelligt fra kommune til kommune, hvordan de tilkender.(altså hvor lang tid det kan tage).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 01:09   #3
Stinnalicious
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Øst Fyn
Indlæg: 2
Styrke: 0
Stinnalicious er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ja, jeg har også den kedelige udgave, af scheuermann. Spørg bare.

Du skal kontakte kommunen, hvor du bliver tildelt en sagsbehandler.
Det er forskelligt fra kommune til kommune, hvordan de tilkender.(altså hvor lang tid det kan tage).

VH Popiae
Hej Popiae

Tak for svar. Jeg må tage fat i kommunen snarest.

Ang ryggen. Kender du så følelsen af det pludselig er som om der er en bold eller andet imellem din ryg og det du sidder/ligger op ad?
Det er en følelse jeg har fået de seneste måneder og det er vildt ubehageligt :/
Ved ikke om det er et "forværrings" tegn?
Stinnalicious er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 01:34   #4
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej

Jeg lider også af morbus scheuermann, men er " heldig " at have den højtsiddende type. Lidelsen gør mig mere rigid, men smerter er der faktisk ikke.

Til gengæld medfører den høje type, at man er abnormt rundrygget. Så her er der snarrere tale om et kosmetisk problem.

At blive visiteret til fleks er en længere procedure. Der skal foreligge lægelig dokumentation for lidelserne. Disse skal være varige og uden behandlingsmuligheder.

Der vil typisk også blive tale om en arbejdsprøvning. Her er det ikke givet, at kommunen accepterer denne på din nuværende arbejsplads. Årsagen er at arbejdsevnen skal være varigt nedsat inden for ethvert erhverv. Derfor vil kommunen muligvis belyse din arbejdsevne på en anden virksomhed, inden for et helt andet område.

Første skridt er naturligvis, at kontakte kommunen, med henblik på tildeling af en sagsbehandler. Her har popie helt ret.

Knopf....
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 09:37   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, har ikke haft den slags symptomer. Måske du pt har nerver andet i klemme. Det kan give de mærkligste symptomer?

Men nerver i klemme, eller bare stærke smerter(føles som syle ind i rygsjølen), hurtig udtrætning.
Indimellem kan jeg slet ikke gå.

Jeg ridetræner HVER DAG, da det dels er statisk træning(dvs uden bevægelse)dles er rygstyrkende.
Muskerne skal være så store som muligt, da det forhindre, udskridning, nerver, diskus udskridning, og giver mere styrke og overskud.

Jeg vil derfor anbefale at du finder en træningsmulighed, hvor du træner minimum 6dage ugentlig, men træningen skal være statisk. Du tåler feks ikke brystsvæmning, belastnings træning ol.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vil søge om fleksjob.. ZikZak Spørgsmål ang fleksjob 17 20-06-2013 11:29
Søge fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 27-09-2012 19:09
at søge fleksjob?? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 7 05-09-2012 12:53
At søge fleksjob Zweetz Spørgsmål ang fleksjob 5 19-10-2011 10:21
At søge om fleksjob... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 2 29-09-2011 23:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension