K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2009, 21:14   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Psykiatrisk Afdeling

Ja.. så er jeg hjemme igen efter at være tvangsindlagt på den psykiatrisk afdeling på digevej, Amager... Det blev til 6 dage.
Jeg sidder nu med spørgsmål.... Hvad sker der nu??????

Jeg blev indlagt (tvangs) af min egen læge og den psykiatrisk afdelings læger.
Den var helt galt... denne gang...
Jeg har nu gået hjemme i snart 2 år , uden nogen form for forbedring, tværtimod ... har været en tur i den psykiatrisk afdeling.
Jeg har diagnose PTSD, samt kronisk hovedpine, træthed, angst, m.m.
Jeg havde for første gang startede et kursus hos Markmann, hvilket min sagsbehandler havde sendt mig til. Nået lige at være der 1 gang, og røg på den psykiatrisk afd.

Jeg sidder nu tilbage med en mærkelig følelse, hvad skal jeg nu gøre.???
Skal jeg starte på kursus igen??? eller skal jeg blive hjemme og få ro.
Jeg har så mange smerter hele tiden. Er stiv i hele kroppen. Kna dårligt nok få lavet aftens mad, og få en daglig dag til at få fungere.
Jeg er på piller hele tiden... seroplex, Atarax, Imovane, sumatriptan, Ibumetin 600 mg...og nu Arintapin som skal optrappes til 45 mg...
Hvordan skal jeg overhovedet være et normalt menneske... med så mange piller??? Jeg ligner snart en zombie...


Jeg skal til neurolog d.3 juli, og til den psykiatrisk enhed d.22.juni..

Mit spørgsmål er så... jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal samle trådene..
Jeg er blevet enig med mig selv, efter at være indlagt at jeg vil gerne søge førtidspension... JEG VIL HAVE RO IMIT LIV NU. KAN IKKE KLARE DET MERE.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvad jeg skal gøre.
Der er ikke lavet Ressource profil endnu... Det var de igang med at lave på Markmann.. men jeg vlev så indlagt... Jeg har akt indsigt.. og jeg er ikke blevet klogere..

Er der en der kan hjælpe mig...

Knus

Sonia
Og jeg skal trappes op med min anti-depr medicen.
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 22:01   #2
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Hej Sonia,

Jeg har godt nok stået i lignende situationer et par gange efter en udskrivelse, sådan overladt til mig selv og uden en hjælpende hånd fra systemet.

Omkring det juridiske er der mange herinde som har viden, og kan rådgive.

Men der er jo også andre presserende forhold på kort sigt. Her tænker jeg på om ikke distriktspsykiatrien mon skulle have nogle kompetencer?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 22:15   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Sonia.
Du skal blive ved her på k10. Vi er hos dig med alt det praktiske. Din smerte her og nu kan vi kun hjælpe ved at lyttet til dig.
Men lad nu nogle dage gå som de nu bedst kan så dukker der andre spørgsmål op som vi alle vil hjælpe dig med. Forsøg at tage det roligt så vender du bare tilbage med dine spørgsmål.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 22:47   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Sonja,
Jeg synes ikke nogen kan tillade sig, at have forventninger til
dig rent arbejdsmægtigt, Mht. de piller du indtager, så forstår
jeg godt, hvis du føler dig helt ved siden af dig selv, men desværre
er de ofte nødvendige.
For nogle dage siden blev jeg førtidspensionist, jeg var først til
en neurlogisk vurdering, dernæst til en psykiater, som lavede
en sammenfatning af alle mine diagnoser, som iøvrigt er af fysisk
karakter, men det skal du jo ogaå til, så jeg tror du allerede er på
rette spor.
Held og lykke.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 06:38   #5
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
ikke de beste råd, men lidt at tænke over...

Hvis du vil gøre noget nu og her, så vil jeg foreslå at du ringer til din sagsbehandler, og får vedkommende til at sende dig et brev om indhentning af lægelige oplysninger.

Modtager du så en af de nærmeste dag, Det skema udfylder du med din praktiserene læges adresse samt det sted du blev indlagt.

Samtidigt med at du sender skrivelse om indhentning af lægelige oplysninger tilbage til din sagsbehandler. V derudoveril foreslå at du om 14-21 dage sender brev afsted til der hvor du var indlagt, omhandlende aktindsigt, og på samme tidspunkt ringe til din praktiserende læge om vedkommende har modtaget alt, fra der hvor du var indlagt.

Om en måneds tid til 1½ kan du så indhente aktindsigt fra din sagsbehandler for at finde ud af om alt er modtaget og vedlagt din sag.

Det er det du kan gøre her og nu, i det omfang du har overskud til.

Derudover syntes jeg du skal prøve, så vidt muligt, at få ro og styr på din hverdag igen, så meget som du nu formår. Tag en dag af gangen, i dit eget tempo.


Et godt råd jeg engang fik...
Kan benyttes af de, som finder interesse for det.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 11:41   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sonia,

Det lyder voldsomt for dig og som du skriver, så skal du nu have ro på og slappe af.

Det er hårdt at komme hjem fra psykiatisk afdeling og så med en masse at skulle tage stilling til oveni hatten. Som du nok ved tager det nogle uger før du har vænnet dig til at være hjemme igen og du vil ind i mellem blive bange for om du skal ind igen.

Mit råd til dig er at tage den med ro. Slap af, gør tingene i dit tempo. Få gået en tur når overskuddet er til det. Når du sidder og slapper af så prøv at nyd det at være og prøv af mærke dig selv og din krop. Det giver megen ro og balance. Jeg dyrker selv meditation hvor jeg høre indspilning fra en cd og mine smerter daler fra 10 til 5 hvergang hvorefter jeg har meget mere kontrol og megen lidt angst bagefter.

Du må belave dig på en hård periode med ansøgning mod ftp, evt. optrapning af medicin, men tag den med ro, der er lys forude, prøv af være i dig selv og få dig selv med i det du gør. Har du børn, så få nogle til at hjælpe dig, det skal nok gå, du er kommet frem til at nu er det førtidspension du vil søge så du langt om længe kan få ro og det er godt skridt på vejen mod et bedre liv for dig.

Held og lykke, bliv på K10, her er der meget trøst og hjælp at hente.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 14:16   #7
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hej alle..

Tak for jeres råd og støtte...Det er så dejligt at være her på k10.
Jeg har så idag ringet til min sagsbehandler, og blev faktisk rigtig irriteret efter jeg havde talt med hende. Jeg følte så magteløs... Hvorfor er jeg også i denne situation. Sagsbehandleren var bare så kold og kynisk..Hun vil have at jeg skal starte på mt kursus ige, så jeg kunne blive afklaret på de 2x13 uger jeg nu har fået i sygdagpenge. Hun kunne bare ikke forstå mig.. Ikke eneste gang spurgte om hvordan jeg har det... Bare en sætning... Nå.men hvordan har du det såå idag, efter psykiatrisk afdeling...?????
Det eneste hun snakket om var arbejde, 2x13 uger skal afklares, og da jeg fortalte hende at jeg efter min indlæggelse på den psykiatrisk afdeling , har tænkt på at jeg vil søge FTP, var hun helt oppe med tonen.. Nejjjjjjjjjjj..det skulle jeg da ikke tænke på..ikke engang flex er noget for mig..Jeg er jo så ung, og har så meget uddannelse i min bagage, det skal jeg da brug. Så vi skulle bestemt ikke snakke om det emne..

Ej..hvor jeg blev skuffet, følte mig så magteløs.. er der ikke nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har så meget hovedpine idag.. og samtalen med hende var rigtig negativ...Jeg tager dagligt medicin..endda optrappet min medicin..og de vil stadig se mig i arbejde... Jeg er så træt af det..Træt af at kæmpe...


Vi tales ved..alle
Og tak for jeres søde og venlig råd...

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 16:08   #8
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Hej Sonia,

Nu er jeg lidt amatør udi den bureaukratiske jungle, men kan kun tænke:

Hvis lægen siger du er syg, så er det også sådan det forholder sig.
Og så er det temmelig underligt, hvis man i en sådan situation skal bruge sine sidste ressourcer på at slås med en sagsbehandler og bekymre sig mere end nødvendigt.

Som jeg ser det, burde du koncentrere dig om noget opfølgning i distriktspsykiatrien. Der findes flere forskellige fagpersoner, som bedre ville kunne forstå din situation og hjælpe dig på forskellig vis - og med reel indflydelse på, hvorvidt du er syg i juridisk forstand. Bare mine tanker.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 17:11   #9
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonia Se meddelelser
Ej..hvor jeg blev skuffet, følte mig så magteløs.. er der ikke nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har så meget hovedpine idag.. og samtalen med hende var rigtig negativ...Jeg tager dagligt medicin..endda optrappet min medicin..og de vil stadig se mig i arbejde... Jeg er så træt af det..Træt af at kæmpe...
Sonia? Er du ikke udskrevet fra hospitalet til Distriktspsykiatrien på Amager?

Jeg ved, at sådanne centre har egne socialrådgivere, der kan hjælpe patienterne i deres gang i systemet...

Hvis du ikke allerede evt. er visiteret til Distriktspsykiatri, vil du ikke kontakte hospitalet du var indlagt eller din egen læge og bede om en henvisning? Det er jo netop til for patienterne som du, at ordningen overhovedet er blevet etableret i sin tid.

Jeg ved ikke hvor i byen du bor, men hvis du ikke bor på Amager - er der et andet Distriktspsykatrisk Center på Strandboulevarden på Østerbro.

God bedring med dig
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 17:21   #10
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hej Tante Ana.

Ja, jeg skal til et møde på mandag til den psykiatriske enhed på amager.
Jeg håber at jeg kan få lidt hjælp hos dem.
Ellers har jeg fået rigtig meget støtte og gode råd fra K1O, og har lige fået mange gode råd fra en på dette forum.
Jeg er meget taknemmlig, og ønsker hende al mulig held og lykke i fremtiden.

Nu må vi se hvordan det hele udvikler sig, men jeg har forstået at det tager rigtig lang tid, når man først er kommet ind i systemet..

Det bliver en sej omgang, men jeg håber at jeg klare den...

knus

sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
psykiatrisk afdeling Evaave Alt det andet 34 26-03-2012 03:58
Psykiatrisk speciallægeerklæring onmyway Hjælp til Forum Brug 7 26-09-2011 08:03
har du været tilknyttet en psykiatrisk afdeling Guldfax Dit og Dat 9 17-07-2011 11:14
God reumatologisk afdeling på Sjælland? mukke Alt det andet 6 03-02-2011 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension