K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 14:18   #1
BrN63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
BrN63 er ny på vejen
Slidgigt, diskusprolapser og fremtid

Jeg er en Q der lige er fyldt 50, og hurra for det ?!
Jeg har arbejdet hele mit liv siden jeg var 17 og taget en erhvervs uddannelse, der ikke eksisterer mere men som jeg har haft stor glæde af.
I 2006 begyndte mine ben/ryg problemer, og få at gøre en lang historie kort, så endte det med at jeg i 2010 fik operation i lænden for diskusprolaps.
Jeg kom derefter i revalidering på en 2 årig uddannelse som er relateret til mit gamle fag, men i slut af 2. semester måtte jeg sygemeldes fordi slidgigt i nakken klemte en nerve til venstre arm/ hånd og en operation var uundgåelig.
Efter et halvt års sygemelding var jeg klar til at fortsætte mit revaliderings forløb, men efter 2 mdr på skolebænken begyndte problemerne igen ( bare et andet sted ) og jeg måtte til læge. Nu skal jeg så opereres akut for slidgigt i højre hofte ( ellers hedder det en ny hofte ).
Jeg aner ikke mine levende råd:
Jeg er stoppet på uddannelsen, da jeg kan se at et job på en kontorstol i 8 timer om dagen er ikke lige hvad mit skelet har godt af.
Jeg er stoppet revalidering.
Jeg er tilmeldt HF fjernundervisning, fordi det er hvad jeg kan klare lige pt.
Jeg ville jo helst videre med mit arbejdsliv, men nu er jeg begyndt at tænke... hvad nu hvis det her ikke lige stopper igen?! Det 3. operation på 3 år og ny MR scanning viser en diskusprolaps i nakke og endnu en i lænden, og jeg er til udredning om eventuel psoreasis gigt da min akilles sener er meget hævede og håndflader røde og sviende. Vågner hver morgen med ben som blyklodser og hævede fingre. Noget der er kommet inden for det sidste år.
Vil jeg være berrettiget til flexjob ?
Skal jeg studerer videre på "må og få" og krydser fingre for det bedste?
Hvad pokker stiller jeg op ?
Er der nogen kloge hoveder herinde der kan fortælle mig lidt og råde mig ?
Mvh hende der med den umulige krop
BrN63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 15:07   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Smile

Lige et spørgsmål: Hvilken ydelse lever du af nu, sygedagpenge, kontanthjælp eller revalideringsydelse.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 16:57   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Brn63.

Bliv her på din tråd fremover, der kommer mange spørgsmål i fremtiden. Flere end du tror.

Er du alene eller gift?
Modtager du nogen form for behandling pt, fysioterapi eller andet?

Med det oplyste peger det imod flexjob, dine fremtidsproblemer, skal du prioriterer meget højt, hvor dit helbred er det vigtigste.

Information om regler om genoptræning, som du skal vide findes, samt sygedagpengestop.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 17:57   #4
dalsgård
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
dalsgård er ny på vejen
det er en lang proces at erkende, at man ikke kan klare ordinært arbejde længere. Det tog mig et år at erkende, at fleksjob må være min fremtid.

Det har jeg erkendt, da jeg ved at ordinært arbejde vil være en meget kortvarig periode.
Så er der ny sygemelding. Vi skal også tænke på, at vi trods alt skal leve mange år endnu.

Hvilket liv bliver det, hvis vi forværrer vores sygdom ved at arbejde mere end vi kan klare.

Slæbte mig afsted i 4 år, max smerter i al min fritid, meget lidt søvn grundet smerter.
Det var før jeg fik min diagnose, og det kan jeg da godt fortryde lidt i dag. Jeg burde have fundet et mindre hårdt job, så havde jeg måske været på arbejdsmarkedet lidt længere.

Nu må vi fokusere på det vi trods alt kan, og erkende det vi ikke kan. Tage imod offentlige almisser uden sort samvittighed
dalsgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 20:34   #5
BrN63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
BrN63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Lige et spørgsmål: Hvilken ydelse lever du af nu, sygedagpenge, kontanthjælp eller revalideringsydelse.
Hej og tak for respons. Jeg lever af SU og SU lån. Er enlig forsørger. Og undskyld hvis jeg ikke var præcis nok. Jeg skulle ud i en kamp med revalidering hvis jeg ikke kunne fuldføre uddannelsen jeg var igang med og det orkede jeg ikke lige på det tidspunkt fordi jeg ikke anede hvad der nu var i gære, og skulle igennem en masse undersøgelser, og når man har prøvet det to gange før, så ved man at ting tager tid.

Citat:
Oprindeligt indsendt af dalsgård Se meddelelser
det er en lang proces at erkende, at man ikke kan klare ordinært arbejde længere. Det tog mig et år at erkende, at fleksjob må være min fremtid.

Det har jeg erkendt, da jeg ved at ordinært arbejde vil være en meget kortvarig periode.
Så er der ny sygemelding. Vi skal også tænke på, at vi trods alt skal leve mange år endnu.

Hvilket liv bliver det, hvis vi forværrer vores sygdom ved at arbejde mere end vi kan klare.

Slæbte mig afsted i 4 år, max smerter i al min fritid, meget lidt søvn grundet smerter.
Det var før jeg fik min diagnose, og det kan jeg da godt fortryde lidt i dag. Jeg burde have fundet et mindre hårdt job, så havde jeg måske været på arbejdsmarkedet lidt længere.

Nu må vi fokusere på det vi trods alt kan, og erkende det vi ikke kan. Tage imod offentlige almisser uden sort samvittighed
Uha det er næsten uoverskueligt at tænke på... Kæmpede nok bare med at få tilkendt revalidering dengang, men så skal til at:
1) Se sig selv som færdig på arbejdsmarkedet
2) Kæmpe for at have noget at leve for rent økonomisk
3) ikke se frem til gode arbejdskolleger og at være afhængig af hvad andre beslutter for een..
Men jeg er nok ved at indse det hele tyder lidt på det, selvom min "søde" praktiserende læge startede med at sige " det der får du ikke en pension på, og at en operation ikke var løsningen for mig" da jeg kom og sagde jeg havde store problemer og ikke kunne sove om natten fordi det føltes som om nogen stak en kniv i lysken på mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Brn63.

Bliv her på din tråd fremover, der kommer mange spørgsmål i fremtiden. Flere end du tror.

Er du alene eller gift?
Modtager du nogen form for behandling pt, fysioterapi eller andet?

Med det oplyste peger det imod flexjob, dine fremtidsproblemer, skal du prioriterer meget højt, hvor dit helbred er det vigtigste.

Information om regler om genoptræning, som du skal vide findes, samt sygedagpengestop.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
1000 tak for de hurtige svar. Jeg er alene med min søn på 10 år, og jeg modtager lige nu ingen form for træning for jeg kan højst gå 200 meter og slet ikke cykle. Jeg får et kæmpe problem efter operation fordi jeg kan se jeg ikke må køre bil op til 4 uger efter og jeg ved af erfaring at fys i kommunen ligger i en helt anden by, så det bliver en kamp på krykker og 2 km til nærmeste busstop.
BrN63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 20:56   #6
BrN63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
BrN63 er ny på vejen
1000 tak for de hurtige svar. Jeg er alene med min søn på 10 år, og jeg modtager lige nu ingen form for træning for jeg kan højst gå 200 meter og slet ikke cykle. Jeg får et kæmpe problem efter operation fordi jeg kan se jeg ikke må køre bil op til 4 uger efter og jeg ved af erfaring at fys i kommunen ligger i en helt anden by, så det bliver en kamp på krykker og 2 km til nærmeste busstop.
BrN63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 22:10   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære BrN63

Det er NU du skal forberede tiden efter operationen. Tal med lægerne om transport. Tal med kommunen (SKRIFTLIGT) om mulighed for transport til efterfølgende behandling.

Det er NU du skal passe på dit helbred. Ikke når det er for sent.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 02:18   #8
BrN63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
BrN63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære BrN63

Det er NU du skal forberede tiden efter operationen. Tal med lægerne om transport. Tal med kommunen (SKRIFTLIGT) om mulighed for transport til efterfølgende behandling.

Det er NU du skal passe på dit helbred. Ikke når det er for sent.

Hilsen Peter
Ja det må jeg gøre så, og mange tak.
BrN63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 10:54   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godt, her finder du dine muligheder...

Kære BrN63

som du naturligvis skal bruge, fordi du skal begynde at tænke anderledes på din situation.

Efter en operation som du skal igennem:

Kan kun gå 200 m ad gangen med krykker! Nyopereret.

https://www.borger.dk/Sider/Transpor...egehjaelp.aspx

Transport til genoptræning efter indlæggelse

Hvis du har været indlagt på sygehus og har fået en genoptræningsplan, kan du få transporten til genoptræning betalt, hvis:

du bor mere end 50 km. fra genoptræningsstedet, eller
du er pensionist, eller
du ikke er i stand til at køre selv eller tage med offentlige transportmidler.

Det er også vigtigt at du INDEN udskrivelse fra hospital har en genoptræningsplan i hånden. Eller du forsikres om at den ER tilsendt kommunen INDEN udskrivning. Det er et lovkrav, hvis lægerne er af den mening du skal have genoptræning efter operationen. Se tidligere link.
https://www.borger.dk/Sider/Genoptra...5-859f03922895

Læs i linket til højre om Folketingets lovgrundlag som samfundet har besluttet du skal/kan tilbydes.

Når man, som jeg, har været indlagt med medpatienter med 7 prolapser, hvor der nu er tilkommet 2 ekstra, som lægerne IKKE tør opererer, bliver man eftertænksom.

Når man ligger sammen med et ungt mennesker, med 2 prolapser i nakken, som lægerne ikke tør opererer, bliver man eftertænksom.

Tiden for dig, er nået, hvor du skal passe på dig selv og modtage al den hjælp du kan i nærmeste tid.

Hjemmehjælp efter hjemkomst.

https://www.borger.dk/Sider/Hjemmesy...5-859f03922895

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-05-2013 kl. 11:41.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har seks diskusprolapser: Nægtet førtidspension Thomas1981 Politik og Samfund 13 05-05-2013 20:23
Slidgigt Pinny Alt det andet 8 31-10-2012 08:09
Slidgigt. hyben Alt det andet 6 08-09-2011 20:19
kan tro fjerne slidgigt?? victoriane Alt det andet 56 21-01-2011 09:50
Skoliose & Slidgigt HenrikD Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2007 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension