K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2014, 00:26   #11
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Tak, gisne

Så er jeg rolig igen. Jeg har desværre *mere* ondt, og aldrig fundet den der "ro"- folk efter sigende skulle få ved FP. Jeg er næsten mere stresset nu end før: Mit liv går- og bruger jeg nu tiden til noget fornuftigt? NÆÆH.

Jeg får været i haven, ja, men jeg får ondt i ugevis af tre gode dage i haven. Jeg går mere til lægen (og fejler ikke noget der kan ses på røngten, men nok scanning.)- det er også svært, da jeg belaster sygehusene mere- end før. Jeg er blevet klar over, at det ikke er normalt, og jeg rent faktisk har en sygdom med mine muskler og led: Myofascielt syndrom og slidgigt)

(Jeg har lægeskræk- meget af det, jeg døjer med, kunne sikkert være ordnet i tide! Hvis ikke, jeg som barn nærmest boede på sygehuset (fik i en trafikulykke beskadiget hørenerven- og har derudover en arvelig sygdom, der gør hørelsen bliver dårligere med årene. Kan pt høre 62 db- det er HØJT )
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 14:50   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Angel67 Se meddelelser
Webmaster.

Jeg er ret så forvirret. Vil det sige at alle os efter 2003 kan stå i den situration at kommunen kan finde på at sige: vi tror du kan arbejde 1 time om ugen, så vi tager din pension.....
Hvis man f.eks. blev sat på flexjob på 1 time om ugen, hvordan ser det så ud med økonomien ?

Hvis man laver et tænkt regnestykke som hedder at man skulle være så heldigt at der sidder en arbejdsgiver som vil ansætte en på 1 time og ugen og give en timeløn på 110 kr i timen for den ene times arbejde. Hvordan bliver de resterende 36 timer så afregnet ?

Og hvordan er det hvis man bliver visiteret til 1 time om ugen, men ikke kan finde et job, hvorlænge kan man så gå "ledig" og hvad må man i den periode hvor man går ledigt, må man da tjene lidt ved siden af, må man tage på ferie eller hvordan ser det ud ?

Uha spørgsmålene er mange.....

Ja jeg ville så gerne have haft muligheden for et kunne klare et job på normal vis, om det så hedder flex eller hvad, det er som lige meget. Men er det ikke at gøre grin med folk at sende os ud i 1 times arbejde hver uge, det får man jo ikke kollega af, de vil jo ikke betragte en som deres kollega. Og hvilken firma/arbejdsgiver har råd til at have en ansat i kun 1 time om ugen, det arbejde flexjobberen ville kunne udføre ville jo aldrig kunne overgå de udgifter der vil være i forbindelse med forsikring, og den tid kontordamen skal bruge på lønregnskabet for den ansatte.
De ville kunne gå i gang med at undersøge om du har fået en bedre arbejdsevne...hvis de ser at du feks kan arbejde en del....lægeundersøgelser og evt arbejdsprøvning...

Det er ihvertfald de muligheder de har...ifølge loven...

Spørgsmålet er om så kommunen vil bruge disse muligheder...det kan man jo ikke vide...men risikoen er der...eftersom det er de muligheder der står i loven at kommunerne har...

Med hensyn til økonomien kan du bruge de beregnere der findes link til under vores nyttige links....eller du kan kontakte Mik16 herinde for at få ham til at regne det ud...han ved nemlig alt om det..

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
En eller få timers fleksjob er kun hvis der er et udviklingspotientiale. Altså hvis det skønnes at der over tid eller med den rette hjælpe kan øges i timerne.

Nej, pension tages ikke hvis ens årsag til pension stadig er til stede
Tja det er jo rigtigt....hvis man ser på hvad beskæftigelsesministeren siger...

Men problemet er at kommunerne gør noget helt andet...

De visitere faktisk folk til fleksjob selvom folk kun har helt ned til 1 time arbejdsevne...

Så hvis jeg skulle bedømme...feks hvis det var mig selv....ja så ville jeg ikke turde gøre det...hvis jeg kunne...

For det hjælper jo intet at en minister siger at der skal være et udviklingsperspektiv hvis det drejer sig om få timer hvis kommunerne så gør noget andet...og at de visitere folk der har en arbejdsevne på 1 time...og dette findes der utallige eksempler på...

Det med at der ikke pilles hvis grundlaget for pension stadig er der....tja...det er for så vidt også rigtigt...men men...

Der står ret tydeligt i loven....at hvis du kan blive selvforsørgende...herunder i et fleksjob....ja så SKAL de frakende din førtidspension...

SÅ længe kommunerne visitere folk med en arbejdsevne på ned til 1 time...ja så skal man ikke have den store indsigt for at vide hvad man så kan risikere...

Jeg siger ikke at kommunerne vil bruge disse muligheder...for det har jeg intet kendskab til om de vil...

Jeg siger bare at de har disse muligheder i følge loven...

Så jeg overlader det trygt til folk selv at beslutte hvad de så vil...men folk skal vide hvad der faktisk kan ske...før de beslutter sig....specielt fordi mange ser deres førtidspension som deres sikkerhedsnet...

Jeg synes ikke at det er ikke fair over for folk kun at fortælle dem at der nok ikke sker noget...når nu mulighederne for at der kan ske noget er til stede...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Alle pensionister skulle være blevet meddelt via brev, om muligheden for at overgå til fleks.
I den forbindelse er folk blevet orienteret om retten til nogle vejledningssamtaler.
Det lyder til at det kunne være det du efterspørger.
Hmm det er ikke alle der er blevet informeret om dette via brev....ikke her ihvertfald...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 21:54   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så jeg overlader det trygt til folk selv at beslutte hvad de så vil...men folk skal vide hvad der faktisk kan ske...før de beslutter sig....specielt fordi mange ser deres førtidspension som deres sikkerhedsnet...
Mange af os har kæmpet en årelang kamp med systemet før vi blev tilkendt fp, så bare tanken om, at skulle igennem den én gang til er nok til, at få os til at sidde på hænderne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 01:11   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er lidt synd for jeg er sikker på at der sidder en del derude som godt ville kunne give en del til samfundet....

Men det kommer de nok ikke til før de kære politikere indser at det kræver en garanti magen til den som dem der har fået deres pension før 2003...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 07:21   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det er lidt synd for jeg er sikker på at der sidder en del derude som godt ville kunne give en del til samfundet....
Det er der nok ingen tvivl om, men eftersom man har nogle helbredsmæssige problemer, så vil der sandsynligvis komme en dag, hvor man (igen) er klar til en fp, og bare tanken om, at skulle igennem en årelang sagsbehandling, igen, kan da få mig til, at sidde på mine hænder.

Hvis jeg en dag synes jeg har noget at give af, så vil jeg nok koncentrere mig om, at hjælpe mennesker i mit nærområde eller lægge energien i en genbrugsbutik ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 09:35   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det med at der skal være et udviklingsperspektiv, der læste jeg et sted, at det vil der stort set altid være. Hvis bare en borger kan øges med 12 minutter om dagen, så de får en reel time mere om ugen, så er det et meget fint udviklingsperspektiv - og kombinationerne af ekstra minutter, kan være nærmest uendelige. Nogen kan klare 15 minutter ekstra, nogle måske 20 minutter osv. Og har man 1 time om ugen, vil der nok blive lagt vægt på, at man måske kan komme op på 1,5 time eller 2 timer om ugen, over tid. De er sådan set lige glade med om ''over tid'' er om 6 mdr, 1 år eller 3 år.....

Nu kender jeg endnu en der har fået fleks på 1,5 time og hvor læge og speciallæge IKKE kunne udelukke, at der kunne føjes en halv time til på længere sigt. Altså er der udviklingsperspektiv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 09:30   #17
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Jeg undre mig lidt. Har selv fået førtidspansion her til årsskiftet. Har været i gennem hele møllen i 4 år, for at få udredt arbejdsevnen. Når man så får pension, må man tjene 60kilo om året uden det berøre ens pension. Hvis man kan arbejde for 60tusind om året, skulle man så ikke i stedet havde haft et flexjob?. Min holdning er, at hvis man får tildelt pansion, burde man så ikke lade være med at tage arbejde, der er jo ikke for mange jobs til dem der har brug for det.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 09:49   #18
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Pengene behøver jo ikke komme fra et job.

Det kan være renter af ens opsparing
Udbetalinger fra pensionsselskab
Udbetalinger fra arbejdsskadeforsikring

O.s.v o.s.v

Hertil kommer at før den nye reform blev mennesker tildelt førtidspension pga en ubetydelig erhvervsevne og kunne derfor tage et skånejob el. Lign.
Det er først med den nye reform at førtidspension gives til mennesker med ingen erhvervsevne
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 09:49   #19
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af uffo Se meddelelser
Jeg undre mig lidt. Har selv fået førtidspansion her til årsskiftet. Har været i gennem hele møllen i 4 år, for at få udredt arbejdsevnen. Når man så får pension, må man tjene 60kilo om året uden det berøre ens pension. Hvis man kan arbejde for 60tusind om året, skulle man så ikke i stedet havde haft et flexjob?. Min holdning er, at hvis man får tildelt pansion, burde man så ikke lade være med at tage arbejde, der er jo ikke for mange jobs til dem der har brug for det.
Det er fordi nogle mennesker har supplerende pensioner og renteindtægter, ikke fordi de må arbejde. I hvert fald ikke dem efter de nye regler.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 10:32   #20
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Det er fordi nogle mennesker har supplerende pensioner og renteindtægter, ikke fordi de må arbejde. I hvert fald ikke dem efter de nye regler.
Der gir det så mening
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension