K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2014, 17:51   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uanset hvad vil @delevero stå sig godt med dokumentation på at der ikke sker noget ved det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2014, 21:30   #12
delevero
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
delevero er ny på vejen
Hej.
Jeg vil bare gerne sige tak for de mange gode informative indlæg.
Jeg vil for en sikkerheds skyld skrive til Udbetaling Danmark og også min kommune for at få tingene på skrift så der ikke kommer nogen grimme overraskelser ;-)

Jeg vil også gerne dele mine svar herinde når jeg høre noget i fremtiden ;-)

Mange tak.
delevero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2014, 21:51   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af delevero Se meddelelser
Hej.
Jeg vil bare gerne sige tak for de mange gode informative indlæg.
Jeg vil for en sikkerheds skyld skrive til Udbetaling Danmark og også min kommune for at få tingene på skrift så der ikke kommer nogen grimme overraskelser ;-)

Jeg vil også gerne dele mine svar herinde når jeg høre noget i fremtiden ;-)

Mange tak.
Det er også den bedste måde at gøre det på. ALTID have orden i sagerne, og sørge for at få ALT på skrift. Det er sgu så nemt at begå fejl, men meget vanskeligt at bevise det var en fejl.

Lyder godt du vil dele dine erfaringer efterhånden som de løber ind!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 07:05   #14
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det er helt OT- og forældet.
Da en nær slægtning af mig først havde sin (vordende kone) på besøg- i nogen måneder, og nogen år efter, da de blev gift, skullle de møde på politistationen jævnligt. I FLERE år- det er ved at være 30 år siden- eller mere.

De er stadig gift. Deres børn er ved at læse på uni, og moderen fik en uddannelse i DK- og har arbejdet siden.
De bpr også i hus, de betalte ud ret hurtigt. Jeg fatter ikke det danske system! Folk, der kan og vil- kan og vil.

Men det hjælper jo ikke noget om ferier. Betyder det, at hvis min mands amerikanske veninde vil besøge ham så skal vi stille et ret stort beløb? Det kan vi ikke- vi kan tilbyde kost og logi, hvad hun vil ellers må hun selv have råd til.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 19:47   #15
delevero
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
delevero er ny på vejen
Så har jeg fået svar fra Udbetaling DK.

Opsumering af mit spørgsmål.
Så har jeg spurgt om jeg så FP må invitere en gæst til Danmark og økonomisk skrive under på
at jeg er ansvarlig for gæsten under opholdet og at dette ikke vil få betydning for mig økonomisk efterfølgende samt hvordan udb. dk anser mig for at være single eller i et ægteskabs lignende forhold.
Jeg spurgte i øvrigt specifikt til om det var i orden at have en udenlandsk gæst på ferie i 7-14 dages ophold.

De skriver følgende.

Vi har den xx.xx.2014, modtaget din mail, vedrørende gæst fra udlandet, og hvordan du
skal forholde dig i en sådan situation
Du vil sagtens kunne invitere en gæst til Danmark, uden at det vil påvirke din pension som
enlig.
Det vil kun kunne få indflydelse på din pension som enlig, hvis du vælger at flytte sammen
med en anden person.


Det synes jeg er rart at vide og at have på skrift, så kommer man ikke galt afsted.
;-)
delevero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 10:10   #16
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Tja Igen må jeg sige at min holdning er en hel anden Den som lever skjult, lever godt
Jeg vil aldrig give nogen myndighed en oplysning de ikke har bedt om. Jeg ved at alt vil blive brugt imod mig
At få en guest fra udlandet i 14 dage ? det er en menneske ret og kommer ikke andre ved

Be free and do not fear
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 15:34   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gonda Se meddelelser
Tja Igen må jeg sige at min holdning er en hel anden Den som lever skjult, lever godt
Jeg vil aldrig give nogen myndighed en oplysning de ikke har bedt om. Jeg ved at alt vil blive brugt imod mig
At få en guest fra udlandet i 14 dage ? det er en menneske ret og kommer ikke andre ved

Be free and do not fear
Der er så lige præcis større chance for, netop at få problemer når man IKKE har sine dokumenter i orden!!

Suspekte og ondsindede naboer, har en ret stor andel af alle anmeldelser i dk!
- nogen får måske ondt i røven over der pludselig opholder sig en, for dem, ukendt person på adressen.

Nu er der rent mel i posen. Trådstarteren har på skrift det er i orden og i tråd med reglerne, så nu kan folk bare undre sig, uden at der kan komme en sag ud af det....

Det er langt fra altid, at fordi man lever skjult, så lever man godt. Jeg kan komme i tanke om de første 15 sager, der startede på den måde, men endte i katastrofe.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 15:41   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal heller ikke glemme den ro @delevero nu kan have når det netop er på skrift...

Der er da ikke noget værre end at rende rundt og ikke vide om det man gør er i orden eller om det har konsekvenser...

Jeg ville klart også fortrække at have det liggende på skrift...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension