K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2015, 22:24   #1
sallingbo
sallingbo
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2014
Alder: 63
Indlæg: 8
Styrke: 0
sallingbo er ny på vejen
Udbetaling fra pensionsselskaber

Jeg er kommet på førtidspension fra den 1-7-2015 , og kan derfor få udbetalt efterlønsbidrag og penge fra LD . Jeg har også en smule penge i Sampension . Jeg ringede derfor til dem for et par måneder siden og fik at vide at hvis jeg ønskede pengene ud ( Godt 8000 kr ) ville der blive trukket et gebyr på 2500 kr og 60% i afgift af beløbet . Kan det passe og er der andre som har fået udbetalt penge fra sampension som kan bekræfte dette . Man føler sig jo helt til grin
sallingbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2015, 23:21   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sallingbo Se meddelelser
Jeg er kommet på førtidspension fra den 1-7-2015 , og kan derfor få udbetalt efterlønsbidrag og penge fra LD . Jeg har også en smule penge i Sampension . Jeg ringede derfor til dem for et par måneder siden og fik at vide at hvis jeg ønskede pengene ud ( Godt 8000 kr ) ville der blive trukket et gebyr på 2500 kr og 60% i afgift af beløbet . Kan det passe og er der andre som har fået udbetalt penge fra sampension som kan bekræfte dette . Man føler sig jo helt til grin
Pensionskasserne sætter helt selv vilkårene for pensioner, og er ofte helt horrible, så det kan sagtens passe det du har fået oplyst.
Det handler om at de vil tvinge dig til at lade pengene blive stående tiden ud !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 08:02   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tjekke selskabets forsikringsbetingelser.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 09:00   #4
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sallingbo Se meddelelser
Jeg er kommet på førtidspension fra den 1-7-2015 , og kan derfor få udbetalt efterlønsbidrag og penge fra LD . Jeg har også en smule penge i Sampension . Jeg ringede derfor til dem for et par måneder siden og fik at vide at hvis jeg ønskede pengene ud ( Godt 8000 kr ) ville der blive trukket et gebyr på 2500 kr og 60% i afgift af beløbet . Kan det passe og er der andre som har fået udbetalt penge fra sampension som kan bekræfte dette . Man føler sig jo helt til grin
Det lyder til at være en kapitalpension og så koster det kassen at få den udbetalt før tid. Afgiften på 60% er lovbestemt og tilfalder statskassen og ikke pensionsselskabet.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 09:09   #5
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Afgiften på 60% er lovbestemt og tilfalder statskassen
Men gebyret er helt og holdent bestemt af pensionskassen.

Med så lille et beløb ville jeg lade dem stå og nøjes med at betale almindelig indkomstskat Den dag den kan udbetales.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 11:40   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sallingbo Se meddelelser
Jeg er kommet på førtidspension fra den 1-7-2015 , og kan derfor få udbetalt efterlønsbidrag og penge fra LD . Jeg har også en smule penge i Sampension . Jeg ringede derfor til dem for et par måneder siden og fik at vide at hvis jeg ønskede pengene ud ( Godt 8000 kr ) ville der blive trukket et gebyr på 2500 kr og 60% i afgift af beløbet . Kan det passe og er der andre som har fået udbetalt penge fra sampension som kan bekræfte dette . Man føler sig jo helt til grin
Har du gjort opmærksom på at du er tilkendt førtidspension?

Der kan være en mindre forsikringsdækning i ordningen du kan få udbetaling løbende.

Hvis det kun er en sum du har stående uden forsikringsdækninger, er jeg sikker på at den kan udbetales med afgift svarende til at du er pensioneret (ca. 40%).

Med hensyn til gebyret. Prøv at undersøge hvad det koster at få ordningen overført til din bank, og om banken derefter skal have gebyr for at udbetale ordningen.

Du skal være opmærksom på, at hvis du bare lader ordningen stå i pensionsselskabet, betaler du løbende omkostninger hvert år, så ordningen til sidst er "spist op" så der ikke er flere penge tilbage.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2015, 22:18   #7
sallingbo
sallingbo
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2014
Alder: 63
Indlæg: 8
Styrke: 0
sallingbo er ny på vejen
Tak for jeres svar . Jeg lader pengene stå hos Sampension , da beløbet til udbetaling bliver for lille . og jeg har ingen forsikring ved sygdom hos dem .
sallingbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension