K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2010, 21:37   #1
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Unhappy Er jeg blevet snydt ?

Jeg er ny bruger af k10, men har læst nogle indlæg de sidste 14 dage, og kan ud fra dettese, at min sag nok ikke er blevet korrekt behandlet.

jeg er 53 år, gift ( min mand er førtidspensionist) og vi bor i eget hus.

jeg har siden 1997 været ansat ved kommunen, efter en revalidering fra syerske. I 2002 fik jeg en ny hjerteklap og i 2007 fik jeg fjernet et brok under brystbenet. Jeg har nu 3 gange kæmpet mig tilbage på arbejdsmarkedet, men denne sidste gang er blevet for meget for hele min krop, (tungt fysisk arb.)
jeg har nu været sygemeldt siden marts 2009. Blev fyret efter 3 mdr. Har hele tiden gået til behandlinger, genoptræning, været i afklaring (som kommunen selv stoppede,kunne ikke klare det fysisk), har været på arbejdsmedicinsk og har pr. 5/5 lige gennemgået en stor operation i nakken.

Jeg havde i starten af forløbet en knalddygtig sagsbehandler, som hele tiden inddrog mig, og holdt mig orienteret. hun fik mig i afklaring i sept. 2009, men midt i forløbet fik jeg en ny sagsbehandler. Hun stoppede min afklaring, da kommunen havde fået besked på at jeg skulle i længerevarende genoptræning
(fra hospitalet).
Jeg har stort set ikke hørt fra min sagsbehandler siden, andet hvis jeg selv har ringet til hende, jeg har kun været til 2 samtaler, trods det at jeg hele tiden har gået til behandlinger og undersøgelser, så der hele tiden er nyt. Hvilket jeg selv har holdt hende ajour med.
Jeg har hele tiden spurgt til, at få noget på skrift (svar:der står jo kun det vi har talt om, kan ikke betale sig).
Hvor lang tid kan jeg få sygedagpenge (svar: til 30/4- men der er jo ikke noget der haster og den kan forlænges.)

Jeg var så til samtale 8/2, hvor jeg fortalte at de ville afslutte mig ved genoptræningen, da der ikke rigtig var nogen effekt og samtidig at jeg, efter en ny ct-scanning var henvist til holstebro sygehus, men de kunne ikke hjælpe mig, hvorfor lægen havde henvist mig til silkeborg og jeg nu ventede svar fra dem.
Tag det helt roligt, pas på dig selv og jeg ser dig faktisk ikke på arbejdsmarkedet igen.Det var svaret.

Jeg gik hjem og tog det roligt, fik afslag fra silkeborg og blev henvist til Århus.

Jeg ringede hver gang til sagsbehandleren og fortalte hvad der skete og spurgte til forlængelsen. Svar: der er tid nok.

8/4 fik jeg brev fra Århus, forundersøgelse d.5/11. Ringer til sagsb. og bliver enig med denne om at jeg skal blive omvisiteret. 21/4 kan jeg få en tid på privathospital og 5/5 bliver jeg opereret.
I forbindelse med tlf.samtalen, spørger jeg igen til forlængelsen og får at vide at sagsb. har været syg netop de 2 gange det har skullet være oppe på møde, men bare rolig, der er et nyt møde 28/4,der kommer det med, hvis vedkommende er på arbjde den dag.

28/4 får jeg brev om, at jeg skal til opfølgningssamtale 10/5. Ringer og siger at det kan jeg ikke, da jeg jo skal opereres 5/5. Ok, sagsb. vil ringe til mig i stedet.skal forresten til forlængelsesmødet om 1/2 time.

29/4 ringer sagsb. og siger at jeg ikke kan få forlænget, da jeg er uafklaret
p.g.a at jeg skal opereres d. 5/5. Sygedagpengestop fra 30/4.
CHOK-- det er noget af en melding, lige før en operation.
Sagsb. oplyser at jeg selv kan søge pension efter § 17, men det er nu.
Jeg havde !/2 min. til at bestemme min fremtid , og valgte at søge, for ikke at stå uden indtægt fra næste dag.

Jeg er rådvild og finder ved et tilfælde k10, efter at have læst noget her, kan jeg fornemme,at der er noget galt.

3/5 ringer jeg til sagsb. for at høre, om jeg ikke skal have noget på skrift med begrundelser og partshøring, hvad med ressourceprofil. Der er lavet en sådan, får jeg at vide, og det med begrundelser og partshøring kan ikke betale sig, når jeg nu har søgt pension. Jeg beder herefter via blanket fra k10 om aktindsigt.

Hjælp, da jeg kom hjem fra sygehuset lå der mindst 100 sider til mig. aktindsigt.
men jeg kan slet ikke gennemskue sådan en mængde. er på morfin.

Hvad gør jeg? håber på pension, men hvad hvis det bliver et nej?

Håber at der er nogen som ved lidt mere.
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 22:42   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Puh, ja for det første skal du da insistere på at få en afgørelse!

Det andet er simpelthen ikke i orden.

For det andet, du er ganske rigtigt stadig i lægernes hænder, hvilket betyder, at kommunen ikke kan vurderer din arbejdsevne, før du er helt stationær igen, efter operation, genoptræning mv.
Så det ville muligvis have været rigtigt at du skulle være blevet stoppet, men det er jo lidt svært at vide, når du ikke har fået noget på skrift!

Men det må du jo så udnytte nu!
Prøv om du ikke kan få en eller anden læge til at skrive noget om, hvornår du er stationær ift. helbred og hvordan det så vil se ud, ift. funktionsevne.
Send det med, når du så klager over, at du ikke har fået partshøring/afgørelse, og så håbe det er nok til en forlængelse alligevel! For desværre kan du nok ikke få pension, når du lige har overstået en operation, især ikke når du selv har søgt...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 00:12   #3
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Først vil jeg da lige byde jeg hjertelig velkommen hos alle os K10'er og sende dig et stort kram

Det er da noget af en vattede sagsbehandler du har fået dig. Som Andersine skriver så syntes jeg bestemt også du skal klage og bede om at få på skrift at de ville stoppe dine sygedagpenge, for selv om de har presset dig til at søge pension på det foreliggende grundlag har du jo stadig krav på at få det på skrift. Afslaget kan du jo så klage over og sige at du føler dig vildledt i systemet.

Bed din fagforening om at hjælpe dig med at læse alle sagsakterne i gennem og hjælpe dig.

Håber det bedste for dig.

Knus og flere kram

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hold op, hvor er jeg blevet snydt mukke Alt det andet 4 24-05-2012 15:31
blir jeg snydt? nensypigen Alt det andet 16 24-08-2011 22:59
snydt igen!! Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-06-2011 09:15
Kvinde er blevet snydt for dagpenge i ni år Webmaster K10 Nyheder 0 01-04-2010 08:13
Snydt for timer i 7 år..... kirjen Spørgsmål ang fleksjob 8 12-06-2009 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension