K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2012, 16:23   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
Question jeg orker ikke mere af den her mølle

suk. jeg er Så træt. jeg orker ikke mere af alt det her. afslag på afslag på afslag.

jeg sider her, alene hjemme i dag, fordi manden er nød til at tage på job, så vi kan betale vores regninger. det har taget mig 4 timer at få tøj på ved egen hjælp. jeg har ringet og talt med kommunen om de ikke nok snart vil indse at jeg har et massivt problem. min kæreste er min hjemmehjælper i døgndrift. jeg har fået afslag på alt. både til hjælp i mit hjem, hjælp til alle daglige gøremål , fra at få børn op om morgenen og til at gøre det huslige, samt tage tøj på og komme ud af sengen. det eneste jeg kan få hjælp til er hårvask 2 gange om ugen.( og det kan min kæreste jo ligeså godt hjælpe med når han alligevel skal hjælpe med bad)

i dag lærte jeg så at komunen gerne må smide en klage væk. og bagefter sige : du har sendt den forkert sted hen( nårh nej det havde jeg jo ikke, ifølge klagevejledningen) og så sige :bare ærgeligt, skriv en ny og send til os. så må vi se bort fra svarfristen. heldigvis har jeg da en kvitering for modtagelsen.
men alt det ekstraarbejde- det orker jeg heller ikke.

pt har jeg det sådan at hvis ikke jeg snart får hjælp ( som jeg iøvrigt er berettiget til) så gir jeg helt og aldeles op. jeg har ikke mere at kæmpe med. 13 år tog det dem at nedbryde mig. gad vide hvor længe det vil tage mig at blive hel igen, hvis jeg ikke gir op? jeg tør slet ikke tænke på det.
min familie har måttet ofre stort set alt for mig. det kan de ikke være tjent med. de havde været bedre tjent uden mig, og bedre stillet i forhold til alt.
det skylder jeg dem trods alt.

sorry for mit pive indlæg- men er nået både grænsen og bunden.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 16:50   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
suk. jeg er Så træt. jeg orker ikke mere af alt det her. afslag på afslag på afslag.

jeg sider her, alene hjemme i dag, fordi manden er nød til at tage på job, så vi kan betale vores regninger. det har taget mig 4 timer at få tøj på ved egen hjælp. jeg har ringet og talt med kommunen om de ikke nok snart vil indse at jeg har et massivt problem. min kæreste er min hjemmehjælper i døgndrift. jeg har fået afslag på alt. både til hjælp i mit hjem, hjælp til alle daglige gøremål , fra at få børn op om morgenen og til at gøre det huslige, samt tage tøj på og komme ud af sengen. det eneste jeg kan få hjælp til er hårvask 2 gange om ugen.( og det kan min kæreste jo ligeså godt hjælpe med når han alligevel skal hjælpe med bad)

i dag lærte jeg så at komunen gerne må smide en klage væk. og bagefter sige : du har sendt den forkert sted hen( nårh nej det havde jeg jo ikke, ifølge klagevejledningen) og så sige :bare ærgeligt, skriv en ny og send til os. så må vi se bort fra svarfristen. heldigvis har jeg da en kvitering for modtagelsen.
men alt det ekstraarbejde- det orker jeg heller ikke.

pt har jeg det sådan at hvis ikke jeg snart får hjælp ( som jeg iøvrigt er berettiget til) så gir jeg helt og aldeles op. jeg har ikke mere at kæmpe med. 13 år tog det dem at nedbryde mig. gad vide hvor længe det vil tage mig at blive hel igen, hvis jeg ikke gir op? jeg tør slet ikke tænke på det.
min familie har måttet ofre stort set alt for mig. det kan de ikke være tjent med. de havde været bedre tjent uden mig, og bedre stillet i forhold til alt.
det skylder jeg dem trods alt.

sorry for mit pive indlæg- men er nået både grænsen og bunden.
Kære kandelsdorff

Kender SÅ godt følelsen af håbløshed og af at være en klods om benet på ens familie, MEN løsningen er IKKE, at du forsvinder. De er på ingen måde bedre tjent uden dig! Husk på at de elsker dig, og at det de gør for dig, ville du jo også gøre for dem, hvis det var omvendt.
Giv dig selv lov til at have nogle nedture ind imellem, men husk på, at selv når det ser aller sortest ud, så er det kun en overgang, og at dagen i morgen kan se meget lysere ud.
Tror at der er rigtig mange herinde, der kan nikke genkendende til din følelse - så du er ikke alene
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 17:11   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det har taget mig 4 timer at få tøj på ved egen hjælp

hvor er din egen læge i dette spil eller andre læger for den sags skyld

for hvis dit funktionsevne er så lavt, hvor en i h.... er det så ikke blevet beskrevet af lægerne i løbet af de 13 år.

en kommune er hammer ligeglad med hvad man selv siger, de skal have lægedokumentation på din nedsatte funktionsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 17:40   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
min funktionsevne er beskrevet- den er varrigt nedsat. det skriver både egen læge i en general helbreds erklæring og AU centret ( hjerneskadecentret ) i holstebro har også beskrevet det ret godt.. men det syntes komunen at være ligeglad med. det eneste de kan se er min alder... og at jeg nu har fået et afslag på rejsning af pensionssag. så er lidt spændt på at se hvad de disker op med i morgen på møde.

den er så blevet forværret siden nytår- og nu slås jeg med dem fordi jeg får det ene afslag efter det andet.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 17:54   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad skriver lægekonsulenten i din sag?

har du fået afslaget på rejsning af pensionssag på skrift, for det kan du nemlig klage over
nej alder er en ugyldig begrundelse
hvad er deres ydeligere begrundelse for ikke at rejse en FP

jeg ser kampen som et skakspil mod kommunen, det kan du måske bruge til noget
alt handler om dokumentation i forhold til kommunen
man kan synes systemet er uretfærdigt, men nytter ikke at give op

der må være et eller andet hul i din sag, selvom du synes alt dokumentation er i orden

den er så blevet forværret siden nytår
er du i gang med at få det dokumenteret i forhold til lægerne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 19:03   #6
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
der står i mit afslag at jeg ikke er diagnosticeret med alvorlig psygisk lidelse.- så ved jeg ikke hvad ptsd skulle gå ind under...

der er dokumeteret osv- tilsyneladende bare ikke på den måde de vil have det skrevet. de kommer ikke med forslag til hvad der kan gøres fro at opfylde dette ( i så fald er der noget jeg ikke forstår af det.- men hvad ved jeg- jeg er jo også lavt begavet...

jeg har et møde i morgen md min sagsbehandler- så må vi se hvad der sker og hvad planen er. og hvad tiltag de vil ligge for dagen til det kan blive fyldestgørende
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 19:50   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg bliver så gal når jeg læser sådan noget her. Det kan f..... ikke være rigtig at kommunerne kan trække borgere rundt i manegen, den ene gang efter den anden, det er jo vildt så forskelligt som borgerne åbenbart kan behandles, selvom kommunerne jo i sidste ende har de samme overordnede love at rette sig efter.

Jeg fatter det simpelthen ikke, ikke en s...

Du skal lige have en ordentlig håndfuld med på vejen til dit møde...

Kan du ikke få din læge til at sige stop for det cirkus....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 20:16   #8
LilleMy
På vej til at lære K10
 
LilleMys avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2012
Lokation: Fyn
Indlæg: 5
Styrke: 0
LilleMy er ny på vejen
Det eneste kommuner har respekt for er: dokumentation og Bisiddere.
De kører rundt med borgeren hvis der ikke sidder en og tager notater.
__________________
LilleMy
LilleMy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 20:43   #9
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Kære kandelsdorff

Hvor er det trist og forståeligt at du har lyst til at give op; den følelse af afmagt er vi desværre mange der oplever i vores forløb.

Men du giver ikke op... de 13 år i systemet har gjort dig stærk

Det afslag du har fået på rejsning af pensionssag, er ordret med det afslag jeg modtog.

Min psykiater tog kampen op mod kommunen, og sendte dem et "modspil".

Ved ikke om du kan bruge noget af hans svar til dit møde, og om du orker at læse et par indlæg i min tråd "Nu må jeg også bede om hjælp".. #55 og #65

Jeg har ikke opdateret min tråd længe, da jeg selv har været nede (igen). Har lige afsluttet min 4. jobprøvning.

Jeg sender dig mange varme tanker og masse af

Bella67

Sidst redigeret af Bella67; 20-03-2012 kl. 20:51. Årsag: tilføjelse
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 20:50   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
der står i mit afslag at jeg ikke er diagnosticeret med alvorlig psygisk lidelse.- så ved jeg ikke hvad ptsd skulle gå ind under...

der er dokumeteret osv- tilsyneladende bare ikke på den måde de vil have det skrevet. de kommer ikke med forslag til hvad der kan gøres fro at opfylde dette ( i så fald er der noget jeg ikke forstår af det.- men hvad ved jeg- jeg er jo også lavt begavet...

jeg har et møde i morgen md min sagsbehandler- så må vi se hvad der sker og hvad planen er. og hvad tiltag de vil ligge for dagen til det kan blive fyldestgørende
du må meget gerne skrive hvad i når frem til
det kan godt være du er lavt begavet, men det giver alså ikke en kommune ret til at sylte din sag som de åbenbart har gjort i 13 år

du kan kræve på skrift hvad de mener der mangler af lægeoplysninger
for det er her noget halter.

har din psykiater skrevet alle behandlingsmuligheder udtømte
eller er du stadig under behandling?

godt være jeg lyder lidt hård en gang i mellem, men det er ment venligt
for når du har at gøre med en kommunen er det kun kolde fakta på skrift de kigger på. absolut intet menneskeligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
kender i det at man ikke orker livet mere ? henningv Alt det andet 45 11-09-2011 13:02
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Jeg orker ikke mere. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-03-2011 19:54
jeg orker simpelthen ikke mere nu kandelsdorff Alt det andet 37 01-07-2010 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension