K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 21:49   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skriver
finde en psygisk diagnose
Men du skriver du har PTSD, det skal vel undersøges til bunds

samt dine fysiske ting skal vel også beskrives til bunds og ude lukkes om der er nogen behandlingsmuligheder.

synes du viger lidt uden om, så udfra hvad din læge nævner
så må der mangle en del læge dokumentation

kan være jeg tager helt fejl, men du oplyser ikke noget om det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 01:22   #12
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg er under 40, ptsd er temligsikket kommet iforhold til den bilulykke hvor jeg brækkede ryggen( alarm hvorfor spør du på den måde du gør? som om det ikke har kunnet opstå?) nej jeg ha rikke været i behandling for hverken ptsdén eller den kroniske træthedssyndrom- men helle rikke egen læge ha rforeslået dette??? burde han det? jeg vidste ikke det kunne behandleshar et hav af speciallægeerklæringer, har fået lavet alt hvad kommunen har bedt om det seneste år- og stadig står jeg he rhvor de siger at der stadig mangler en masse ( min gamle sagsbehandler havde sagt at det ver den sidste nu, og at hun var nød til at skrive de her modbydelige ting om mig og min person ( hendes egen mening åbenbart, ja det virkede det bogstaveligt somom)for at den kunne gå igennem - samtidig side rhun og siger at detaljerne i lægepapirerne ikke er så vigtige- det er dte samlede billede.- jow tak du- og så får jeg en ny sagsbehandler og så skal jeg starte forfra somom ingen lægepapirer eksisterer?? det er også blot gjort 4 gange de seneste 12 år..... suk

jeg har ikke overskud til at svare jer alle, så jeg prøver så meget jeg kan. jeg ha rfået lavet en speciallægeerklæring hos en neuropsykolog- her skriver han ptsd og kronisk trætheds syndrom, samt massive kognitive problemer.samtidig slog han fast at der ingen depresions tilstande var, men at jeg var påvirket af et langt sagsbehandlings for løb. og at mine smerter er reelle. min korttids hukommelse fastslåes til 15 minutter, ud fra tests. så alt i alt en god lang fyldestgørende sandfærdig udredning- hvorfor vælger de at tage sådan en og sige: ikke brugbar?! det giver da ingen mening at gøre det , hvis dete r i deres interesse at jeg bliver udredt ordentligt...


han vurderer at jeg er uarbejdsdygtig i alle erhverv. der er højst tale om at livskvaliteten kan højnes en smule. jeg har spurt om jeg kan komme til samme psykolog igen- her blev svaret blankt nej. jeg har ligeledes en masse scanninger, rønten og sågar en knogleskintigrafi der beviser at det ikke er en psykisk sygdom.altså noget jeg forestiller mig. jeg har udtalelsen fra speciallægen i reumatologi, der sagde han aldrig havde set så slem en ryg. operation udelukket. og at jeg skulle træne den resten af mine dage. jeg ha rførst fået bevilgiet træning på ryghold i år! ud over det har jeg været udredt på AU centret i holstebro før de blev lukket. de kom også frem til at det var livskvalitet der kunne højnes- har været omkring både ergo og fysiotearpeuter, smerteklinikken og egen læge et utal af gange til en general helbredsattest.

og så vil jeg godt lige sige at jeg ikke viger uden om- jeg ha rikke haft meget overskud siden i fredags, som ha rdrænet mig for energi, og at jeg ha rbrugt den smule jeg havde på at være mor for mine børn, og skrive tilbage til kommunen. så ingen trolls tak



for mig at høre lyder det somom de ikke er intereseret i at få en snadfærdig udredning- det lyder somom det bare glæder om at få mig løget så rask at de ksn smide et flexjob stempel i nakken på mig- og at jeg så ikke er istand tuil at klare et flex- det må være mit problem.

når man tænker på hvro afklaret jeg er med min situation og mine begrændsninger- ja så undrer jeg mig over hvorfor de ike kan acceptere fakta.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 01:39   #13
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Ptsd er noget ****, man ved ikke hvad det er før man har det.

Men hvis man nu forestiller sig et hjemmerøveri om natten,
så kan man jo godt få nogle søvnproblemer fremover!

Det kunne godt fremkalde et kroniske træthedssyndrom i min verden.

H.C.Andersen: man skal prøve noget for at vide noget.

Jeg synes du skal få din kommune til at sende dig til en psykiater.
Se bort fra at du måske får en del diagnoser som er dig fremmede.
Han/hun giver et samlet billede fysisk/mentalt.

Når kommunen selv bestiller erklæring, de får noget de må rette sig efter.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 09:30   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg synes at en rundbordssamtale lyder rigtig fornuftig, anmodet af din læge, og især fordi kommunen/sagsbehandler forsøger at bagvaske dig!

Hvorvidt du har evt andre sygdomme/diagnoser, er sagen uvedkomne, hvis du ingen arbejdsevne har på de foreliggende diagnoser!

Ifølge Forvaltningsloven må en sag ALDRIG OVEROPLYSES!

(At MTVRV1, er udsat for dette, betyder IKKE, at dette er iorden og lovligt)!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 14:40   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
rent lægefagligt er min sag heldigvis slut
så en lille arbejdsprøvning på 4 uger, håber jeg det bliver slut
cirka 4 år
jeg kunne slet ikke forstille mig 13 år uden en afklaring

Men ja synes også en rundbordssamtale lyder rigtig fornuftig
for rent lægefagligt er det noget rod, så håber da lægen kan kaste lidt lys over det
så det kan blive klart og tydeligt, hvad funtionsevnen er.
tror helt klart det er det som mangler i sagen
så vil det nok også kræve en arbejdsprøvning til sidst, før kommunen tager stilling
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 14:44   #16
alarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 12
Styrke: 14
alarm er ny på vejen
Hej Kandelsdorff

Jeg spurgte af ren nysgerrighed, kunne ikke se / finde din årsag, men jo klart kan det stamme derfra...
Som jeg læser din beskrivelse, passer du meget godt ind i "kassen" PTSD kan opstå af mange forskellige grunde, men fælles for det er at skal diagnosen kunne bruges og behandles korrekt, kræver det at det er en læge( altså ikke psykologer m.m) der har konstateret dette... Jeg har selv været cirkuset igennem, og er ikke færdig endnu, men har igennem tiden fået mange diagnoser som spænder bredt, indtil jeg kom under kyndig lægebehandling som havde forstand på PTSD, hvilket der desværre ikke er mange der har, men derfra har jeg fået proff hjælp, bliver desværre aldrig kurreret men har det dog noget bedre end før jeg fik den korrekte hjælp.
Hvis ikke du kender denne side kan jeg klart anbefale den :http://www.ptsdforum.dk/

Kan du få lavet en special læge erklæring, så sikre dig det er en psykiater / speciallæge der har med PTSD at til hverdag...
alarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
TERM MarianneNM Det er da strengt ! 4 25-11-2012 11:04
TERM joka Politik og Samfund 0 06-06-2012 11:52
TERM for begyndere Solnedgang Alt det andet 5 25-07-2011 17:34
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension