K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2012, 21:41   #11
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg er slet ikke i behandling hos en psykiater- og har aldrig været det. det tætteste jeg har været på psykologer/ psykiater er da jeg var hos en neuro psykolog for at få en speciallæge erklærng. og han satte kraftigt punktum ved at min tilstand var stationær og varrigt nedsat funktionsnivou.( han kom med en rigtig god udtalelse sagde min egen læge) og at der kun er tale om at forbedre livskvaliteten, ikke jobrelateret eller revilideringe egnet . samme skriver hjerneskadecentret, bare lidt mere kringlet.

de trækker mig rundt og rundt. jeg har altid bisidder , med samtidig med at jeg optager alle møder på diktafon.

er en psykolog og en psykiater det samme- hvis ikke- hvad er forskellen??

ja jeg ved godt det er venlig ment og du har jo helt og aldeles ret- komunen vil have kolde fackts- men det har de desværre allerede. jeg kune også godt tænke mig at få forklaret, hvorfor det er et afslag bla fordi jeg ikke har nogen psykisk diagnose?? hvor kommer ptsd så ind i billedet henne?? min veninde der er uddannet læge- hun sir det går ind under netop den genre.


flere gode råd til mit møde i morgen modtages med kyshånd
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 22:01   #12
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
psykolog er "kun" psykolog.
Psykiater er både læge og psykolog
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 22:11   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Pstd er psykisk og skal behandles via pyskiater

Hvad er din diagnose, for der må jo være fysisk siden du har på hjernecenteret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 22:26   #14
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg har haft brækket ryggen, det er vokset skævt sammen, og deraf 2 diskusprolaps, hvoraf den ene trykker på rygmarv og nervebaner, piskesmeld, ord og taldblind,astma, allergier mod alt på priktest listren på nær dyrehår, har ledsmeter i alle store led, samt fingre( dette er ved at blive udredt om det er gigt, for 2 gang. 1 gang havnede jeg hos en reunatolog der ikke tog mig og mine smerter alvorligt trods en knogleskintigraqfi de r viste slidgigt i hele kroppen) ptsd, kronisk træthedssyndrom, kronisk smertesyndom , ødelagt korttidshukommelse ( den er ca 15 min- så er alt væk der er nyligt indlært) slidgigt i nakken.

der er sikkert noget jeg ike har fået med, for hukommelsen er hullet som en ødelagt si

så det fysiske er bestemt også godt dokumenteret. og et reelt problem der er til at tage og føle på.

jeg kan side her og læse at det slet ikke er ovennævnte der er med i deres vurdering- der mangler en stor del af mine diagnoser?? hvad sker der lige for det....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 22:31   #15
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
der mangler nok en udredning på min ptsd og måske også det kognitive? men de skriver at jeg nok ikke kan få kognitiv tearpi ( de skriver det så det ikke er til at forstå) da jeg har problemer med lav begavelse og en manglende evne til at håntere smerter og ( jeg har nok holdt på mit at jeg ikke ville have mit helbred forværret ja- men dem om det hvis de syntes det skal noteres sådan- jeg ved hvor mine grænser er- og hvad jeg kan holde til uden at lige brak i månedsvis. det er i min verden en resourse at kende sine begrændsninger.)

og uden kognitiv tearpi kan det da være svært at få en udredning på problemet kan det ikke???
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 22:45   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kandelsdorff, du dukker jo af og til med nogle tråde her og det er ski ikke godt for dig endnu, kommunen går hele vejen ingen tvivl om det. Nu kan de ikke finde mere på det fysiske så nu går de efter det psykiske.

Du skal naturligvis have noteret alle dine fysiske lidelser i din sag og så må du høre din sagsbehandler om hvad der videre skal ske.

Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte i forhold til pension, men spørgsmålet er om dit funktionsniveau vil kunne forbedres i forhold til arbejdsmarkedet, det syntes usandsynligt...

Som I Mtv´s sag syntes et samlingspunkt ala en overlæge med forstand på store lægelige områder, at være en der ville være god for din sag. En sådan person kunne lukke de sidste huller og beskrive at kognitiv behandling og lign. næppe vil kunne påvirke din arbejdsevne da den er ikke eksisterende nu eller i fremtiden!!

Det du kunne efterspørge ved din sagsbehandler mht. det psykiske, det er måske at blive henvist til en psykiater for at få lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring til din sag. En sådan vil medtage alle dine diagnoser inkl. de fysiske og derved beskrive dit funktionsniveau, evt. behandlingsmuligheder og prognose. Jeg vil tro at en sådan vil gå ud til din fordel.

I øvrigt er der ikke noget med at hvis kommunen anbefaler psykolog/kognitiv
terapi så skal de betale/yde tilskud.

Åhhh Kandelsdorff, jeg håber sådan for dig at din sag kommer på plads. Det du kan glæde dig over pt. er at din sag afvises før pensionsnævnet og ikke efter. Du har mulighed for at råde bod på det der mangler at blive belyst.

Hvem var det der har diagnostiseret dig med pstd i øvrigt? Var det neuropsykologen? Men havde han ikke lukket den del af sagen ang. det psykiske? Er det lægekonsulenten der har taget dette op?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 20-03-2012 kl. 22:54.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 00:08   #17
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
ja det var neuropsykologen. det er pensionsteamet på kommunen der ikke har min ptsd med i det afslag de er kommet med- men det må da være noget de har overset. ofg det må vel være derfor de har valgt at skrive at der mangler en psykisk diagnose.

enteneller- jeg håber også snart det falder på plads, og blir afklaret. 13 år er lang tid. det er faltisk hele mit voksenliv vi taler om.- det er godtnok lang tid hvis man sådan kommer til at tænke over det.... tænk mine børn ( som jeg jo heldigvis nåede at få før kommunens jobprøvning forværrede min ryg) har aldrig oplevet mig smertefri og uden at jeg er i kommunens mølle... det håber jeg blir afgjort i år- så ungerne og min bedre halvdel kan få mit gamle glade jeg tilbage.

indimellem er det utroligt belastende, og man har lyst til at gi op- men så er det jo godt at have k10
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 00:35   #18
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
puha ved slet ikke hvad jeg skal sige....udover at du får et stort kram at varme dig på inden mødet :-D og så må du "banke i bordet" og få dem til at fortælle dig, hvad det er de synes der mangler i din sag...

Pøj pøj...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 00:50   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hgej kandeelsdorf ..du er bestemt ikke alene..vi er mange der læser dit indlæg og tænker på dig,og ka vi hjælpe vil vi gerne gøre det..jeg var ude for ulykke i 2oo6 og har et barn og mand og tingene ku til tider virke håbløst og uoverskueligt..man føler ikke man slår til og er samtidig ved at gå til af smerte..men der er lys forude..dagen imorgen skal nok bli bedre.det har jeg altid prøvet at tænke..op med humøret..ville bare sige at du aldrig er alene...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 09:07   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ja det var neuropsykologen. det er pensionsteamet på kommunen der ikke har min ptsd med i det afslag de er kommet med- men det må da være noget de har overset. ofg det må vel være derfor de har valgt at skrive at der mangler en psykisk diagnose.

den forstå jeg ikke helt
fordi man skal i behandling og det er ikke neuropsykologen som udføre behandling
det skal være i gennem en psykiater og samtale med psykolog.

så det kan jeg faktisk godt forstå hvis kommunen overser det punkt
især hvis du aldrig har været i behandling, for så kan man jo ikke vide om alle behandlingsmuligheder er udtømte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
kender i det at man ikke orker livet mere ? henningv Alt det andet 45 11-09-2011 13:02
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Jeg orker ikke mere. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-03-2011 19:54
jeg orker simpelthen ikke mere nu kandelsdorff Alt det andet 37 01-07-2010 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension