K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2011, 14:33   #1
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
At have psykisk syge børn

Min ældste søn har ADHD
Min yngste datter er paranoid skitzofren
De har brug for megen hjælp og støtte
Hvornår er der nogen der støtter mig, er ved at være lidt slidt
Håber der er nogen der ved hvordan man bliver ved med at finde kræfter
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 15:05   #2
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Det lyder hårdt!

Jeg ved at der findes et ret stort netværk for ADHDfamilier. Prøv at kigge på deres hjemmeside:

http://www.adhd.dk/

Der er bl.a et samtalefora a la det her, hvor der er er en masse andre forældre i samme situation som du selv. Måske kan det være en hjælp af finde nogen der, der ved hvad det er du dealer med. Og hvis du har yderligere behov for hjælp, så kan det også være der er nogle derinde der kan fortælle om dine muligheder!

Håber du kan finde den hjælp og støtte du har behov for.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 18:54   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej NPH.

Det er vist de færreste der ved det, men som pårørende til en alvorligt psykisk syg person kan man få tilskud til op til 12 psykologtimer.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=9154

Prøv at tale med din læge om det i næste uge

Derudover vil jeg som Minebørnsmor anbefale dig at finde pårørendegrupper, enten på nettet eller i dit lokalområde.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 21:45   #4
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
i følge den nye bekendtgørelse om social service hedder §84 Kommunalbestyrelsen skal tilbyde afløsning eller aflastning til ægtefælle, forældre eller andre nære pårørende, der passer en person med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Stk. 2. Kommunen kan tilbyde midlertidigt ophold til personer, der i en periode har et særligt behov for omsorg og pleje.

Håber at dette hjælper dig lidt? held og lykke
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 22:36   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej nph, JA, det er utroligt svært og til tider opslidende at være nærmeste pårørende til børn der selv har det svært i livet, kan sagtens følge dig.

Tak til de 3 øvrige medlemmer der giver dig nogle gode forslag til at hente hjælp og samtidig vil jeg også sige: så lærte jeg også i dag, noget nyt

Jeg anede intet om at disse muligheder fandtes, er aldrig blevet oplyst om dette (-meeen det undrer mig jo ikke, hmm....)

Godt at få det herinde, også
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 07:35   #6
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Tak for jeres gode svar
Havde bare brug for at lufte fustrationerne
som hjemmegående førtidspensionist føler man af og til et behov for at fortælle lidt et eller andet sted
Men er nu klar igen
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 16:01   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
NPH, naturligvis er der brug for at læsse af. Helt naturligt.
Jeg vil nu stadig råde dig til at finde en pårørendegruppe. Jeg er overbevist om, at det vil være en rar ting at kunne dele de konkrete oplevelser med nogen der har samme problemstillinger inde på livet.
Fuldstændig som det er rart at deltage i forummet her
Og så syntes jeg da at det er værd at tage imod de psykologtimer du er berettiget til. Måske ikke lige nu hvis ikke du syntes det er nødvendigt, men om ikke andet på sigt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 16:05   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Jeg anede intet om at disse muligheder fandtes, er aldrig blevet oplyst om dette (-meeen det undrer mig jo ikke, hmm....)
Jeg tror heller ikke at mine forældre blev oplyst om det da jeg "debuterede" med gentagne indlæggelser.

Ærgerligt nok, for jeg tror nu måske det ikke ville have været helt dumt om ikke andet så for mine yngre søskende at have kunnet få hjælp til at håndtere det dengang.
Men de er nu alle kommet helskindet igennem mit sygdomsforløb alligevel
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 20:21   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Om nogen kan jeg forstå din fustration afmagt og skyldfølelse... følelsen af bare ikke at kunne slå til og gøre det godt nok.

Nu kender jeg heldigvis ikke personligt til paranoid skitzofreni, men jeg kan da kun forestille mig at det absolut ikke hjælper på hvordan tingene ser ud hjemme hos dig.

Men lidt heldig er du dog, for os er det UMULIGT at få en diagnose på ungen, hvilket jeg faktisk slet ikke forstår, for der er absolut ingen tvivl om at der er "noget" det kan vi så lige sætte sammen med at hele min familie er ADHD´ere, vi har uden tvivl den arvelige type.

Men næ næ PPR røvrander os (de har lige gjort det for 2. gang ved barte at blive væk fra et møde) skolepsykologen, er meget vævende fordi knægten fungere rimelig fornuftigt, og er i top 3 bogligt i hans klase, og vi ellers er en velfungerende familie.

Jo han fungere rimeligt, men sætter vi ham i en alm folkeskole, holder han ikke 3 måneder, og det er psykologens egne ord, men så længe han bliver på friskolen, som har tilpasset undervisningen til ham, og lader ham få lov til at dampe, sååå.

Og egen læge er værgen til at hugge eller stikke i.

Det farmer flot vi som familie kan ikke få en prut hjælp til at få hverdagen til at fungere, vi er sten sikkert 2 med ADHD, og hvad mine øjne ser er vi sikkert 3, ud af 5... tal lige om kaos. Altså jeg ved godt hvad vi bør få gjort, men meg evner ikke at føre det ud i livet, og har minus støætte til at holde fast i evt tiltag, fra gemalen.
Samtidig ser jeg en dreng der nok er 1-1½ klassetrin over hans alder, men som socialt har det af H til, og en dreng der har det dåårligt med sig selv, og jeg står bare her og kan absolut intet gøre for at hjælpe ham for jeg evner det ikke pga min egen ADHD.

Det kan så godt være det er fint nok så længe han bliver på friskolen, men med 5 mennesker der skal leve af en indtægt, fordi jeg er smidt ud af systemet, så har det altså en stakket frist, for satsen for økonomisk friplads er så lav at det er lige før selv ikke en KHJ modtager vil kunne få det.

Så jo jeg kender til din fustration, bare at kunne stå på sidelinjen og vente på at det går HELT galt, for før det ER gået galt, er det nærmest umuligt at få nogen form for hjælp til noget som heldst. Det gør s q ONDT bare at kunne stå og se på at ens familie mistrives, se hvordan det skader samtlige familiemedlemmer.

Men det aller mest skræmmende er at det ikke kun er for os der end ikke kan få en diagnose den er gal, den er næsten lige så gal for dem der har diagnoserne, det åbner kun døren på klem, og bag ved står en kæmpe på hundredetusinde tons, og der er kun en til at skubbe.

Hurra for et velfærdssamfund.

Jeg håber I har det som os, i perioder er der nogen lunde roligt, NYD dem og ikke mindst udnyt dem, det bedste du kan, om det skal være til en omgang selvforkælelse til dig, så du kan slippe lidt væk og trække noget luft, eller om det skal være til at lave noget sammen og få succes, eller...
Desværre er de perioder, i hvertfald for os alt alt for korte, er vi virkelig heldige har vi lidt mere end en halv dag, og så er freden forbi (så den der med at mor planlægger lidt mor tid, den går ikke) Når det er aller værst, har vi opdaget at vi kan smide en film på, meget med gerne min søsters børn eller far til fire, så falder der lidt ro på gemakkerne, og vi kan lige trække lidt luft, altså naturligvis kan vi ikke side og se film hele tiden, fx under tandbørstningen, det vil også ødelægge effekten *gg* men bare det at vi har fundet noget der virker (såååån da) og vi ved den mulighed er der, hjælper lidt på den daglige tonsen rundt.

Og så slår jeg tit i gennem, med NU skrider jeg... jeg smutter ikke på DEN måde, men tager pc´en 1½ time eller fordufter over til min veninde, eller bare går en tur alene, og så på de her hjemme ski sejle som det passer dem. Det har taget tid at lære at gøre, men nu hvor... såååå det virker altså.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 11:07   #10
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej ven
Uden at kende dig din familie og dine børn
Jeg kan kende mønstret fra da min søn var yngre
Har heller ikke gode erfaringer med PPR, skole psykologer og den slags
Hvordan behandles resten af faniliens ADHd ? Er i kontakt med Distrikts psykiatrien hvis ikke kan i henvises dertil af egen læge Psykiatrien kan udrede dit barn så en behandling kan blive startet op
Min søn var boglig dygtig i skolen men alt andet fungerede ikke ind i mellem kravle han nærmest i gardinerne
Min søn blev dianosticeret Borderline som 16 årig men først som 20 årig viste det sig at han havde ADHD , men det måtte flere år med misbrug og småkriminalitet til før vi kom frem til ADHD og han kom i behandling med Retalin
Han har da han fyldte 26 forladt sin førtidspension og er i et flexjob han er 28 år
Men han har stadig brug for støtte og mit arbejde har gradvist ændret sig fra hvor jeg tror du er nu til at få forskellige støtteordninger til at fungere omkring ham og hans familie
Mine erfaringer er En diagnose hjælper men der kommer ingen hjælp af sig selv
Der skal kæmpes for hver lille bid . Ind i mellem er det også formålstjeneligt at tale med en borgmester eller en formand for udvalg
Ja der skal pres på for at der sker noget
Jeg ved også det er mega svært da du selv er ramt af sygdom ,
Håber du har nogle gode venner eller familie du kan bede om hjælp, har erfaret på den hårde måde at dt at hjælpe sin familie gør at man ind i mellem har brug for at der er nogen der støtter en for ellers går man i stykker på forsøget og så har de slet ikke

NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer syge med børn..et spørgsmål nensypigen Alt det andet 41 06-02-2012 08:22
Syge børn/ links søges Supercarla Alt det andet 4 27-05-2009 14:34
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 02-12-2008 02:52
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-11-2008 23:00
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension