K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2011, 06:59   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Audioattack Se meddelelser
Jeg vil prøve at ringe til min sagsbehandler IGEN imorgen (som jeg har gjort hver dag hele ugen)
Jeg vil anbefale dig at skrive.
Et svar givet pr. telefon kan du ikke bevise efterfølgende.

Send en mail, eller udskriv dit brev og gå på kommunen og aflever brevet personligt, og få en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 07:56   #12
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Kommunerne er ret strikse hvad opsparing angår, har man penge SKAL man leve af dem, og at man gerne vil "gemme" dem til andet er de for såvidt ligeglade med, kan godt se det er surt, men tror desværre ikke der er nogen vej udenom
At oplysningen skulle være gået "tabt" i løbet af sagen med skift af sagsbehandlere, skal man nok ikke lige regne med...det er nok noget af det de ALTID "husker" at skrive, så sparer de jo lige en sjat
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 11:05   #13
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

Nej Nej Nej du må ikke bruge dem - rådgiverne får advi på formue og hvis du bruger af dem uden tilladelse grænser det til socialt bedrageri. At man lægger dem i bankboks to mdr før man søger kontanthjælp går heller ikke - man skal dokumentere at man ikke har kunnet forudse at man ville stå uden forsørgelse. Så der er kun en mulighed for dig - at få styr på reglerne i din kommune. Jeg har arbejdet i en hvor rådgiver niveau kunne se bort fra de 10000 - man kunne så søge borgmesteren om at der blev set bort fra 25000 - men så skulle de være øremærket til bolig eller uddannelse således at der var en konkret plan med dato. Så en god ide er at fremrykke flytte planerne og så søge konkret om dette med vedlagt dokumentation så kan du måske redde nogen af dem.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 13:10   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det skulle ikke undre mig, om børneopsparingen skal bruges først - man tvinger jo også folk til at hæve deres pensionsopsparing
Men altså... når man tænker over, hvad det har kostet mange forældre for at kunne lave sådan en opsparing for at hjælpe sit barn med at etablere sig i livet. Måned efter måned, år efter år har man indbetalt, med de afsavn det har kostet for nogle - for så at se molevitten blive brændt af på 2 måneder
Det er i den grad uanstændigt over for forældrene, hvis det er tilfældet
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 13:27   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja du skal som hovedregel leve af det beløb, der overstiger 10.000 kr. Men tjek op med din sagsbehandler inden du foretager dig noget. Anvender du pengene eller forlænger bindingen kan du risikere, at yderligere kontanthjælp kun kan ske med tilbagebetalingspligt. Men prøv at få en god aftale med kommunen. Ikke udelukket, du kan beholde noget ud over de 10.000 kr
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SU/børneopsparing PiaCP De Unge 15 28-06-2018 09:48
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! Timoe De Unge 19 21-04-2012 10:00
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08
Kontanthjælp versus børneopsparing-afslag Magge Alt det andet 61 09-09-2010 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension