K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 14:37   #1
mikt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
mikt er ny på vejen
Leder efter folk der er kommet "i klemme" mht førtidspension & samlevers indtægt

Kender du nogen, eller er du selv blevet ramt af ændringen i forhold til at få justeret førtidspensionen i forhold til din samlevers indtægt, vil jeg meget gerne høre fra dig, da vi arbejder på en artikel om emnet.

Mvh Mikkel.
mikt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 00:54   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er ikke kommet i klemme, men kan se at det vil være et stort økonomisk problem at få en samlever som førtidspensionist.

Det er mange penge der mistes, som i samlet regnestykke vil gøre det svært for begge parter.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 01:06   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er hægtet TOTALT af. Siden min computer har været til rep har jeg INTET læst og hørt - er der kommet nye regler, eller er der foreslag om nye regler....har i nogle links mm??

Selv bliver jeg ikke berørt af situationen da jeg er enlig. Men det er jo ikke sikkert jeg skal være enlig for evigt, så meget rart at vide hvad man i tilfælde af et forhold kan komme ud for.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:24   #4
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Mener du det med, at man modregnes i sin pension? Min mand tjener godt, så de tager fuld skrue på min pension. Jeg kan få godt 11.000 brutto i mdr. Har ikke fået den endelige udregning endnu, da jeg blev tilkendt ftp. her fra d. 1.3.11. Men vi kan da heldigvis klare det, men der er mange, det er hårdt for, og det er trist.

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:46   #5
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
brøk førtidspension

Citat:
Leder efter folk der er kommet "i klemme" mht førtidspension & samlevers indtægt


Hvis det er none som er i klemme, så er det brøkførtids pensionister som bor enlig eller som er gifte.
Citat:
Oprindeligt indsendt af anniss Se meddelelser
Mener du det med, at man modregnes i sin pension? Min mand tjener godt, så de tager fuld skrue på min pension. Jeg kan få godt 11.000 brutto i mdr. Har ikke fået den endelige udregning endnu, da jeg blev tilkendt ftp. her fra d. 1.3.11. Men vi kan da heldigvis klare det, men der er mange, det er hårdt for, og det er trist.

anniss

Det er en god pension du har 11.000 brutto i mdr og mand tjener godt.

Jeg har kun 10900 kr. brutto og bor enlig. Og får ikke none tilskud til min brøk førtidspension.

Med venlige hilsen fra

Fattig Førtids 27/ 40 Brøk pensionisten ( 67% af en fuld førtidspension)

1970girl

Link til Brøkpensionister i Danmark:

http://broekpension.freeforums.eu/

Sidst redigeret af 1970girl; 17-03-2011 kl. 12:17.
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:47   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr velkommen back til cyberspace så

Nej der er ikke kommet nye regler på området endnu, tror det er folk der er ramt af de regler der allerede er .. og jep som enlig er det en ret interessant problematik...

og yngre bliver man jo ikke vel så gider ikke spilde tiden , så man laver lige en præsentation hvis man mener det kunne være noget ....


Sådan ala mit navn er .. jeg er førtidspensionist har så og så mange børn du skal være forberedt på at hvis vi prøver at flytte sammen så vil det koste mig så og så mange penge (man bliver naturligvis lige nød til at spørge om hvad den heldige mand/kvinde tjener) så regner man lige ud hvor mange penge man mister på det ... og må så nok konkludere at man så ikke har saltet til et æg så den udkårene skal være villig til at dele
for slet ikke at tale om hvis man får feks hjemmehjælp eller andet hjælpe som kan stoppes fordi det så bliver partnerens opgave at tage sig af det


Min veninde har lige mødt en fyr .. sød fyr .. med god indtægt og eget hus

De blev forlovet og efter et halvt år begyndte de at tale om at prøve at flytte sammen, da hun har børn ville hun ikke sige sin lejlighed op og flytte til ham i en anden by, for tænk hvis ikke det gik , de blev så enige om at de kunne prøve at rykke sammen et års tid i hendes lejlighed og så se om det gik ....

pris ... bare hvis han flytter sit navn ind til hende så ryger boligsikring på 2900 så ryger forhøjet og ekstraordinær børnepenge lidt over 2000 om måneden så ryger toppen af førtidspension som det første (uanset hvad han tjener ryger de første 2489 og så tjente manden lige så godt at der røg yderligt hun kom ned på ca 11.000 om måneden så hun mistede af sin pension 5594 kr

Så i alt mistede hun 12983

Og det er dælme et skræmmende tal når man har mødt manden

Oki han syntes at hun var det værd så han havde ikke noget problem med det men det havde hun så selv for som hun sagde ud af det der var tilbage ville hun ikke engang kunne betale sin del af regningerne maden til sine uger og sig selv og have penge til at købe det fornødne til sine børn , det endte med at de ikke flyttede sammen

Ikke pga ham men pga min veninde det ville hun dog alligevel ikke byde ham som hun sagde hun syntes prisen var for høj i forhold til hvad han fik he he

Men det er da godt for samfundet ikke det er da lidt af en fidus de har fundet der ...

Selvfølgelig skal man ikke have boligsikring osv når man bor sammen med en med en høj indtægt men det er godt nok mange penge at miste og noget man lige skal tænke over en del gange inden man springer ud i noget ...

PS de er stadig forlovet , hun får stadig alle sine penge han bor i sit hus hun bor i sit rækkehus og så venter de og ser tiden an og håber på at det en dag kan realisere sig .. lige nu bruger stat og kommune mange penge på hende for at holde hende ovnvandet .. for slet ikke at tale om de miljø svin de er ved at køre frem og tilbage mellem hinanden he he ..

det er så dybt godnat ..
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:51   #7
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
jeg synes der er 2 indgange til det - og begge er utilfredsstillende, selvom den ene for mig ville være nemmere at bære:

case 1: jeg er gift og har været det i mange år, og der modregnes i min pension i forhold til min mands indtægt. Denne følelse vil jeg kunne bære, for Ok vi kender hinanden og er vant til at følges ad i mod- og medgang, og har sandsynligvis bygget et liv op omkring fælles økonomi, børn, hjem m.m..

case 2: jeg er enlig - møder manden i mit liv i, og vi vil gerne flytte sammen på de præmisser som mange flytter sammen på. Nemlig vi deler udgifterne og har ikke fælles økonomi. Her vil jeg personligt allerede lukke ned. Kunne aldrig finde på, at spørge en NY mand om han i øvrigt også lige ville forsørge mig!!!! vi skal først nu til at lære hinanden rigtigt at kende og lære at følges ad i mod- og medgang og har ikke fælles økonomi.

Så i min case - hvis jeg skulle være så heldig at få tilkendt førtidspension og samtidig finde en ny mand er det ikke kun økonomien, men følelsen bagved - stolthed, værdighed, frihed og i den dur.........

Men måske kærlighed overvinder alt det - he he??

Loven er simpelthen ikke tidssvarende i forhold til alle de forandringer der i samfundet er kommet omkring parforhold

Sidst redigeret af tigerbia; 17-03-2011 kl. 12:00.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:57   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tigerbia det var også lige den følelse der i min venindes tilfælde fik hende til at sige stop for planerne og jeg har det på nøjagtigt samme måde, syntes at hvis man finder en så er det så rigeligt at skulle fortælle at man er syg og at man har nogen ting man altså ikke kan , skal man så samtidig blive økonomisk afhængig så er jeg også den der er stået af ...
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:04   #9
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
tigerbia det var også lige den følelse der i min venindes tilfælde fik hende til at sige stop for planerne og jeg har det på nøjagtigt samme måde, syntes at hvis man finder en så er det så rigeligt at skulle fortælle at man er syg og at man har nogen ting man altså ikke kan , skal man så samtidig blive økonomisk afhængig så er jeg også den der er stået af ...
Lige præcis
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:17   #10
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Min kæreste og jeg er begge førtidspensionister (han på den gamle ordning og jeg på den nye) og bor hver for sig.
Vi vil faktisk gerne flytte sammen men mister derved omkring 2000 kr. om måneden (tilsammen) - selvom vi tager højde for delte udgifter til de fælles ting (husleje, el, telefon, licens osv). Lad os bare fastslå, at incitamentet til at flytte sammen ikke er det største, når vi kigger på budgetterne før og efter en evt. sammenflytning.

Det virker urimeligt, at den pension, der skal forestille at være en slags lønkompensation for os fordi vi er for syge til arbejdsmarkedet, nedsættes i stor stil, hvis vi vælger at flytte sammen (og bo på få kvadratmeter og fritstille en lejelejlighed i denne tid, hvor der er boligmangel).
Jeg er helt på det rene med, at boligsikringen sættes ned, når vi er to - men jeg sørme aldrig hørt om folk, der går ned i løn, fordi de flytter sammen!

Mvh

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
"indtægt ved salg " Gaaab Alt det andet 2 11-01-2012 17:11
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Kender I det at "folk og dyr" suger energien ud af jer ? Enteneller Alt det andet 17 24-09-2011 16:04
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension