K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2012, 10:40   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Måske når folk vil kigge tilbage på år 2012 vil det blive kendt som året hvor fællesskabet smuldrede. Fattig-Carina, Doven-robert, flexjob og førtidspensionsreformen, dagpenge fiaskoen, øget klasse kamp, medie stunts, osv. har alle hjulpet med til få os til det punkt og jeg er bange for at dette kun er starten...starten på enden af fællesskabet.
Helt sikkert et utroligt skuffende år... man havde håbet at DK kom på rette kurs med en rød regering...

Desværre viste det sig at den kick start for økonomien de snakkede sig meget om... slet ikke drejede sig om at få plads til flere på arbejdsmarkedet, men om at sparke de syge og fattige længere ned i sølet...

Det berømte danske fællesskab var vist bare en illusion, eller måske et H.C. Andersen eventyr... det viste sig i hvert fald at Helle, Mette og Willy ikke havde noget tøj på da det kom til stykket...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 11:49   #12
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja det er helt bevidst træk fra deres side , de forsøger at lulle os ind i de hjælper med den ene hånd velvidende at det ikke hjælper


der er kun 1 ting der virker FYR dem og send dem på kontanthjælp og lad dem selv prøve møllen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 12:56   #13
jesper1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Lokation: Horsens kommune
Alder: 44
Indlæg: 14
Styrke: 12
jesper1979 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er jo sådan det er.

Hvor tit har vi ikke set her på K10, at en ny bruger dukker op, og er totalt overrasket over, at reglerne er som de er.
Det er brugere, som før deres sygdom har "haft deres på det tørre", og flere af dem har sandsynligvis set ned på kh-modtagere og fp'ere.

Nu har de pludselig selv fået behov for hjælp, og så overraskes de over, at de risikerer, at ryge på ægtefælleforsørgelse.
Præcist, det er sådan det er. Har flere gange haft diskussioner med folk der ikke kendte til min situation og set dem blive absolut mundlamme når jeg fortalte at jeg altså var en af "nasserne".

Den typiske kommentar er "jamen det var ikke sådan ment!", hvortil jeg kun kan sige: JO DET VAR!
Når man har sit på det tørre, giver man sig sjældent tid til at tænke på andre end sig selv. Man giver lidt til Kræftens bekæmpelse og diverse indsamlinger, og mener at man er gavmild og tænker på fællesskabet. Hvorefter de kan tillade sig at se ned på og dømme resten af samfundet.

En illussion der ikke holder når de står ansigt til ansigt med en der pludselig er lige så velformuleret og veluddannet som dem selv. En person, der har bidraget alt hvad de kunne, men nu bare må indrømme at deres arbejdsliv har sat spor som ikke umiddelbart kan overkommes og som for alt i verden ville bytte roller og have overskud til at leve "normalt" igen.
jesper1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 18:59   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror ikke en gang at det er fordi de ikke giver sig tid til at tænke over det...

Jeg tror ikke at de overhovedet kan tænke sig til hvordan forholdene er...

Folk er blevet "opdraget" igennem en pæn del år til at udelukkende tænke på sig selv og deres egen skattelettelser...

Det er efterhånden jo helt fair og i orden i vores samfund at man bare stiller sig op et eller andet sted på nettet og kalder alle mennesker der enten er syge eller arbejdsløse for nassere, dovne robert, carina....osv osv....ja selv på tv er det åbenbart i orden...

Vi har set det så mange gange at når folk kommer i en situation hvor de skal benytte systemet....at de så faktisk bliver reelt overrasket over hvordan tingene hænger sammen....eller skal vi sige ikke hænger sammen...

Normalt tænker man jo at jo jo der er jo et sikkerhedsnet....og alle kan da få hjælp....fordi vil har jo "verdens" bedste velfærdssamfund...

Men man finder hurtigt ud af noget andet når man først sidder fast i systemet...

Vi har haft sagsbehandlere herinde som er blevet syge og som aldrig i deres livs fantasi kunne forstille sig at folk bliver behandlet så dårligt....

Jeg mener at de af alle burde da vide hvilken behandling folk får....

Men de er dybt overrasket og fatter slet ikke at de selv skal behandles på den måde...når de selv sidder i situationen...

Selvfølgelig er alle sager ikke bare noget møj som ikke fungere....men det sker i flere og flere sager....

Man kan jo bare se ankestyrelsen`s undersøgelser på det sociale område....om hvor mange sager der faktisk begås fejl i....i mange kommuner er man oppe på over 50 % i fejlsager....ja der var en kommune der var helt oppe i nærheden af 85 % fejlsager...

Men en ting er sikker....også selv om alt dette har været længe undervejs....så bliver 2012 et år man helt sikkert vil huske som året hvor filmen knækkede totalt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 19:49   #15
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
http://www.imdb.com/title/tt0478365/ Kan ikke sige det nok. Se den her og se hvor det hele ender - bemærk den fra fra 2007 før de gik HELT amok med at nedgøre alle os syge nassere. Er en af de film der virkelig gør indtryg
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 23:15   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jesper1979 Se meddelelser
Den typiske kommentar er "jamen det var ikke sådan ment!", hvortil jeg kun kan sige: JO DET VAR!
Ååh jo, den kender jeg godt.

Jeg havde en veninde, som af og til rakkede slemt ned på kh-modtagere, så fik hun set på mig (som havde været på kh i flere år) og nåårh jo, det var jo noget helt andet med mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
året 2012 havmanden60 Politik og Samfund 3 01-01-2013 17:20
Bekymringer over fællesskabet Webmaster Politik og Samfund 12 19-11-2012 01:48
FOA dropper forhandlings-fællesskabet buster Politik og Samfund 0 15-11-2010 20:14
Fleksjobbere - står man udenfor fællesskabet.. Ninja Dit og Dat 10 01-09-2008 09:38
Fællesskabet..... annette Dit og Dat 2 10-02-2007 22:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension