K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2012, 00:12   #11
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jo de må studere hvad vi laver på grunden og i haven - skat...men dog ikke gå ind i huset...det er vanvittig i min verden...jeg har ikke noget at skjule - jeg synes bare det er grænseoverskridende

Også i min.
Jeg har aldrig hyldet princippet om at målet helliger midlet.

Af samme årsag er jeg arv modstander af diverse ”rocker” og ”terror” love , ”lømmel”pakker mv. der er blevet indført de seneste 10-15 år.
Jeg mener også , der her er tale om et klart overgreb i forhold til den enkelte.

Men helt generelt er jeg bekymret ved den samfundsudvikling vi oplever , hvor magthaverne til stadighed får tildelt flere og flere beføjelser i forhold til borgeren.

Sidst redigeret af halse; 03-07-2012 kl. 00:19.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 00:26   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
halse

enig...når jeg snakker med forskellige udlændinge - synes de er vanvittig det overvågningssystem vi har i dk.

når du blir født får du cprnr..går du i skole blir alle test - resultater gemt.er der problemmer f.eks i skolen blir det noteret...ja alt følger en og blir noteret..
og nu vil de rende rundt inde på min grund - fordi de mistænker alle...det er tanken der gør det ubehageligt..det er som om det offentlige overhovedet ikke stoler på nogen som helst og alt skal helst overvåges..det er uhyggeligt.

og alle dem der melder hinanden for social snyd..snyder de er det selvfølgelig fair nok...men nu det er blevet moderne - har du også det at spekulerer på..vander jeg f.eks min frugthave - ka det jo pludselig hedde sig at jeg knokler hele dagen og ikke burde ha min ftp..el.fordi du har en hyggeven har i absolut boet sammen i længe

jeg byder mig ikke om den retning samfundet har taget..tjekke konto,lytte tlf osv osv...sådan mistænksomhed hele tiden..det er for meget

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 00:33   #13
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Nu er tråden så om blås fremtidige politik. Vi kan da godt tage den om overvågningssamfund i en anden tråd.

Men sjovt nok har folk ikke noget problem med at overvåge "samfundsnassere", men ligeså snart man overvåger dem selv for sort arbejde, så er det forfærdeligt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 00:37   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Men helt generelt er jeg bekymret ved den samfundsudvikling vi oplever , hvor magthaverne til stadighed får tildelt flere og flere beføjelser i forhold til borgeren.


Kunne ikke være mere enig Halse!

For ikke så mange år siden havde vi alle stadig en smule naiv tillid til, at visse ting i det danske samfund stod skrevet i sten - nu ved vi bedre.

Jeg er faktuelt ikke paranoid.
Eller konspirationsteoretiker.

Men det er en god røvfuld år siden jeg første gang hørte en Blå stemme ytre sådan cirka det her:
"Og når man lever af overførselsindkomst, og derved ikke yder sit konkrete bidrag til at holde samfundets hjul igang, ja så kan man selvfølgelig heller ikke oppebære stemmeret."

Siden er jeg med sjældnere mellemrum stødt på samstemmende meninger - og jeg tager dem MEGET alvorligt.

Vi troede jo heller ikke i vores vildeste fantasi, at dagpenge, efterløn osv ville ændre sig -men hovsa!!

Eller at en Rød regering ville blive nødt til at føre Blå politik og dermed dolke sin egne vælgere.

Eller at det var muligt at få en Skatteminster på 14 år, uden én dags ægte erhvervserfaring, eller stemmer nok bag sig til at få sin egen stol i folketingssalen...

Jeg er ikke den der først hopper med på vognen, når noget går i selvsving - men jeg tager de fjerne dunk af trommer meget alvorligt i den her stemmerets-sammenhæng........
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er stadig i tvivl Frk. Olsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 12 25-04-2019 09:07
Mon der stadig er håb for mig? SNOOKI Alt det andet 7 27-08-2012 17:23
Jeg er stadig for ung! buster Politik og Samfund 12 12-12-2009 17:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension