K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2010, 12:02   #1
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Løsning til ministeren om Inhabile fleksjob- og førtidspensionsudvalg i kommunerne

"Løsning til ministeren om Inhabile fleksjob- og førtidspensionsudvalg i kommunerne", har jeg kaldt min overskrift, da jeg tænkte på om vi K10 brugere kunne komme med forslag til ministeren, hvordan man undgår "vores" sagsbehandler skydes ned af jobcenterets afklaringsudvalg flex- eller førtidspensionudvalg?

Herunder link til en sag i forløbig 2 artikler

Artikel 2) "Jobcentrets fejl – den syge borgers ulykke" http://www.svendborgsnetavis.dk/?p=2647

Artikel 1) "Kassen smækket i med dags varsel", Fleksjobudvalg trodser lægers erklæringer. http://www.svendborgsnetavis.dk/?p=2522

Nu har jeg kun sat link til artiklerne ind som eks. på mulig kassetænkning. Jeg er ikke involveret i artiklen, andet end jeg har læst den og harmes over systemets behandling af syge i klemme

For at vores personlige sag ikke skydes ned af ren kassetænkning i kommunerne, mener jeg udmiddelbart løsningen kunne være at det gøres til lov, at når en sag indstilles til afklaring ved flex- eller førtidspensionudvalg, skal sagsbehandler lægge sagen i udvalgs udbud/licitation, og borgerns egen hjemkommune IKKE må byde på sager i deres kommune.

De komunale flex- eller førtidspensionudvalg der vinder udbuddet, aflønnes når en afklaring har fundet sted, mens de bliver pålagt gratis udvalgsbehandling igen, hvis sagen ankes.

Og hvis afklaringsudvalget kommer frem til, der er begået fejl fra SB/jobcenteret, hænger hjemkommunen på at må betale sygepenge uanset ens personlige formue, til sagen afprøves igen ved afklarings udvalgene.

En slunken kommunekasse kunne spædes lidt op med at gøre det til en forretning / indtægt, at vinde udbud fra andre kommuner samt den hurtigere behandlingstid gør os borgere ikke bliver kørt ned så langt ned psykisk. Måske kan flere klare at komme tilbage til arbejdsmarkedet. Ren win win situation for alle parter.

Syntes du om mine løsningsforslag?

Hvad mener du der skal til for at stoppe kassetænkning?

Nu er jeg selv under sagsbehandling, så det er næppe sikkert jeg har mod til at give forslaget til ministeren af frygt for min personlige sagsbehandling, men ellers vil jeg tage tak med kyshånd, hvis nogen melder sig, der er færdigbehandlet har mod på at sende mail til ministeren?

Mon man fra K10 kan tippe en ven om en tråd og forblive anonym, kan man jo tippe ministeren som ven
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2010, 12:42   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære ABC

Jeg synes det er flot, at du har gjort et stykke arbejde !

Når det er sagt, er jeg tilbøjelig til at tro, at alle initiativer i den retning,

slet ikke får nogen som helst effekt, desværre.

Jeg må endnu engang slå et slag for ARBEJDSEVNEMETODEN !

http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...bog%281%29.pdf

Sagsbehandlerne har PLIGT til at anvende den, inden sygedagpengestop,

og i alle sager om revalidering, fleksjob og førtidspension.

Jeg mistænker dem for at benytte sig af borgerens manglende kendskab til love og §§.

På side 87 står :

I forbindelse med afgørelser skal sagsbehandleren vurdere borgerens arbejdsevne
på baggrund af en samlet beskrivelse og vurdering af elementerne i borgerens ressourceprofil.

Endvidere skal vurderingen af arbejdsevnen ske ved, at elementerne i borgerens ressourceprofil holdes op mod konkrete funktioner på arbejdsmarkedet.

1. Hvis det vurderes, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at varetage et arbejde
på det ordinære arbejdsmarked, herunder efter overenskomsternes sociale kapitler,
så skal borgeren henvises til ordinær beskæftigelse.


2. Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde
på det ordinære arbejdsmarked, men at arbejdsevnen kan forbedres,
så skal kommunen give tilbud om aktiviteter, der kan forbedre arbejdsevnen.


3. Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke kan forbedres,
og den ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår,
herunder efter overenskomsternes sociale kapitler,
men at arbejdsevnen er tilstrækkelig til et fleksjob, så skal kommunen træffe afgørelse om et fleksjob.


4. Hvis det vurderes, at borgeren ikke har en tilstrækkelig arbejdsevne til at kunne varetage et fleksjob,
og det ikke er muligt at forbedre arbejdsevnen, så skal kommunen træffe afgørelse om førtidspension.


Der er KUN disse 4 muligheder !!!

Hvor svært kan det være ???



Hvis loven blev overholdt, altså hvis Arbejdsevnemetoden blev brugt,

så var der ingen ulykkelige og frustrerede mennesker,

og kassetænkning var et ukendt begreb
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 08:24   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
der er kun 1 løsning, nemlig at AL borgerafklaring foretages af UVILDIGE og professionelle, der skal stå i ansvarsforhold til både lægelov og straffelov !

Kommunerne skal INTET have med det at gøre

Adskillige speciallæger er direkte i lommerne på kommunerne, bl.a. har jeg båndet dok. for 2 øjenlæger i vejle der direkte ignorerer pt's udtalelser og symptomer, den ene begår direkte dokumentfalsk i forsøg på at holde sin ryg fri....den anden nægter pt aktindsigt med begrundelsen "det skal kommunen have" og bortviser pt fra klinikken da pt kræver aktindsigt.....de farlige (korrupte) læger ?? ....min mening = de burde fratages bestallingen
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 13:18   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Arbejdsevnemetoden er intet værd, sålænge der er kroner i at give afslag.

Selvom ressourceprofil og alt andet er ok, gives der fortsat afslag.
En formulering som kommunerne kan læne sig op ad, i enhver situation.

Da vurdering er baseret på skøn, får kommunerne mærkelig nok mulighed for at vurdere, selv modsat af deres egne sagsbehandlere, reva-centre og div speciallæger.

Der er derfor statsforvaltningerne der skal værre skrappere til borgerens fordel, eller tilsidesætte kommunernes udvalg, der ofte består af ledelser, og altså intet har med borgerene at gøre., i de tilfælde hvor, som sagt resten er iorden, specialt når det er sagsbehandlrer der indstiller til enten pension eller fleks.

Men politikkerene har besluttet at der skal spares, derfor har statsforvaltningerne også fået en vis dagsorden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 17:22   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Arbejdsevnemetoden er intet værd, sålænge der er kroner i at give afslag.

Selvom ressourceprofil og alt andet er ok, gives der fortsat afslag.
En formulering som kommunerne kan læne sig op ad, i enhver situation.

Da vurdering er baseret på skøn, får kommunerne mærkelig nok mulighed for at vurdere, selv modsat af deres egne sagsbehandlere, reva-centre og div speciallæger.

Der er derfor statsforvaltningerne der skal værre skrappere til borgerens fordel, eller tilsidesætte kommunernes udvalg, der ofte består af ledelser, og altså intet har med borgerene at gøre., i de tilfælde hvor, som sagt resten er iorden, specialt når det er sagsbehandlrer der indstiller til enten pension eller fleks.

Men politikkerene har besluttet at der skal spares, derfor har statsforvaltningerne også fået en vis dagsorden.

VH Popiae
jeg har prøvet at akter i stasiforvanskningen "forsvandt"...eller sagt på dansk...fjernet fra susanne hansgaard's varetægt ...d. 18/5- 10....meget belejligt for en skide kriminel leder i vejle....jeg ved sq godt hvem der har arkiveret dem i makulatoren

NEJ !

der skal et helt nyt system til før det bliver uvildigt - et system hvor borgerens hjemkommune ikke KAN kontakte ankeinstanser, et system hvor akter ikke kan fjernes af NOGEN med mindre datatilsynet er med, et system hvor alle er under strafansvar for deres udtalelser............
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 17:06   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
der skal et helt nyt system til før det bliver uvildigt - et system hvor borgerens hjemkommune ikke KAN kontakte ankeinstanser, et system hvor akter ikke kan fjernes af NOGEN med mindre datatilsynet er med, et system hvor alle er under strafansvar for deres udtalelser............
Det stikker endnu dybere


Der sker ikke noget radikalt før begavelsesniveauet i dansk politik (hos både de politisk valgte og deres vælgere) justeres i opadgående retning, så man ikke kan slippe afsted med det politiske hykleri, der finder sted i dag ... hvor man 1) vælges på et grundlag, 2) lovgiver på et andet grundlag og endelig 3) lader lovgivningen administrere på et helt tredie grundlag.

Eller sagt på andn vis: den gennemsnitlige begavelse er ikke til andet end det vi ser implementeret i dag - så enkelt er det egentlig!
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 10:08   #7
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Mange tak for alle jeres gode input
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 12:24   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
ABC flot!

i tillæg kan man sige, at de beskylder fp for, at Danmark er på vej nedad -
hvilket jo ikke er rigtigt!

Det er alle de penge de bruger på konsulenter for, at slippe for at hjælpe mennesker i nød, der kører dem bagud af dansen!

Deres kassestænkninger fører Danmark på fallittens rand!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 13:07   #9
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
ABC flot!

i tillæg kan man sige, at de beskylder fp for, at Danmark er på vej nedad -
hvilket jo ikke er rigtigt!

Det er alle de penge de bruger på konsulenter for, at slippe for at hjælpe mennesker i nød, der kører dem bagud af dansen!

Deres kassestænkninger fører Danmark på fallittens rand!
Jeg er bestemt enig med dig, og da jeg lavde tråden, var jeg ansporet af Beskæftigelseministeren endelig har indset/sagt at aktiveringscirkuset skal laves om, efter de mange bomdamenter i lang tid med klager og henvisniger til folk som regel ikke kommer i job pga aktivering.

Godt der var nogen der fik sat tal på at der blev brugt 9,4 mia. kr. de sidste år på nytteløs aktivering af svage arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagere. Det fik vist hende til at indse den virkelige verden.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...9.htm?rss=true
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomisk løsning evt. Stueplanten Alt det andet 36 10-03-2011 20:30
Kommunerne er bedre til at vurdere, hvornår et fleksjob er berettiget buster Alt det andet 2 06-09-2010 19:14
Kommunerne er blevet bedre til at vurdere, hvornår et fleksjob er berettiget Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 30-06-2010 08:10
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32
Kommunerne sløser med fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 10-12-2008 04:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension