K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2016, 19:03   #11
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
De mener, min skånebehov passer ikke med taxakørsel
Jeg har endnu ikke fået fleksjob men alt tyder på, at får det om nogle måneder. Ifølge deres foreløbig vurdering, jeg kan arbejde 10 effektive timer/uge
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2016, 00:00   #12
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Når du først er visiteret til fleksjob bestemmer du jo selv hvilket job du søger/tager.
Ved start skal det vurderes hvor mange timer du kan klare i det specifikke job, og hvis du feks vælger et fysisk job, på trods af div fysiske begrænsninger, så vil det aktuelle timetal måske blive mindre end du er visiteret til. Men det bør ikke være en forhindring i forhold til at tage jobbet. Hvis du og arbejdsgiver kan blive enige om et timetal der passer dig i dette job, så du i netop dette job udnytter din arbejdsevne fuldt ud, så er der altså ikke noget til hinder for det.

Sådan har jeg forstået det, og jeg kan ikke finde noget i hverken lovgivning, bekendtgørelser eller andre steder der siger det modsatte. Men det er altså min opfattelse af det.

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2016, 12:10   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hvorfor må du ikke køre taxa? det virker tosset. er det fordi de så skal begynde at betale mere end de gør nu eller er det en anden kasse. De siger de gerne vil have folk i arbejde og når man så finder et lægger de kampesten på vejen. se om du kan få en skriftlig begrundelse på det!
Der er jo regler, der skal opfykdes, når man fx skal foretage personbefordring.
Men da surt, hvis det spænder ben.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2016, 21:25   #14
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Min taxa kørekort er ikke frakendt men kommune mener ikke, mine skånebehøv bliver overholdt. Derudover er det svært at beregne timeløn fordi indtægten er delt op mellem chauffører og vognmand.
Men flekstrafik kan måske være en løsning.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 12:03   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror det er pga.lønnen som fleksjobber skal man jo have en fast time løn, og dte skal være mindste løn, som min.så du skal jo have fundet en der vil ansætte dig på timeløn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 12:37   #16
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvorfor skal det være mindste løn?
Fleksjobber kan godt tjene 24.000 kr. Eller hvad?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 15:19   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du må godt få mere i løn men skal min. have mindste løn, det der er væsenligt er at du får en fast timeløn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 16:05   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men vel også korrekt, at kommunens opgave også er at påse, at dine skånebehov tilgodeses.

Det håber jeg - også for din egen skyld, at du kan finde.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 06:16   #19
kay
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2015
Indlæg: 28
Styrke: 9
kay er ny på vejen
Du kan på din kommunes hjemmeside finde kommunalbestyrelsens referater. Her kan du finde aktuelle tal på antal fleksjobbere i din kommune, samt antal ledige fleksjobbere. Sædvanligvis under punktet "arbejdsmarkedsudvikling". Men det fortæller selvfølgelig ikke noget om udviklingen generelt, kun i din kommune.
Er selv ledig fleksjobber (4 effektive timer) og ja, det er ikke nemt at finde job

Pøj til dig.
kay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension