K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2012, 21:59   #11
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Da jeg mødte min kæreste var jeg smidt ud af sygedagpengesystemet pga. fejloperation.
Jeg var på kontanthjælp og han arbejdede - det var mig han ville have, ikke kontanthjælpen. Jeg blev tilkendt fleks i 2003

Da han pludselig, uden forvarsel får rigtig slem astma (noget med plantesporer) har jeg ligesom været gennem systemet og er klar med opbakning, støtte og hjælp med af forstå systemet og dets mærkværtigheder, hvilket var en kæmpe hjælp for ham.

Da jeg så kommer ud for en arbejdsulykke i 2009 var han bare klar til "at tage over", han har været min styrke i dette mærkværdige, udmygende system - og bliver ved med at være det, på trods af at jeg nu har meget nedsat funktionsniveua.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 22:02   #12
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Helenekr du har helt ret i at han skal være gjort af et særlig stof, men jeg tror også at det drejer sig om andre ting.

Jeg har tit hørt fra folk at jeg ikke virker syg, men mit er så også situationsbestemt så det er ikke hele tiden at jeg har det skidt.

Jeg har taget 2 uddannelser og været på arbejdsmarked i 6 år så jeg kan da godt snakke med om forskellige ting i samfundet og er almindelig intelegent.

Mange syge er faktiske ret intelegente, jeg går i et kreativ værksted 1 gang om ugen for unge mellem 16 og 35 år i København og der har jeg mødt mange med forskellige diagnoser som godt kan tage uddannelse og arbejde. Jeg er selv på pension men jeg nyder at være sammen med dem og vi har det sjovt.

Min pointe er at selv om man er syge kan man sagens være klog og det er jo ikke altid at folk kan mærke at man er syg. I starten sagde min sagsbehandler at jeg da burde kunne arbejde når jeg var så veltalende, men det har jo ikke noget at gøre med min arbejdsevne og det kunne hun så godt se tilsidst. Så når jeg fortæller folk at jeg er syg har de nogen gange nogen fordomme om mig indtil de finder ud af at jeg faktisk er ret normal selvom at jeg er syg.

Sidst redigeret af Lotus1; 01-09-2012 kl. 22:07.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 22:21   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Helt enig, Lotus1 - jeg er også ok intelligent, måske er det også derfor jeg altid har søgt partnere der har været ''overmænd'' for at blive mættet mentalt.

Håber ikke jeg fik formuleret mig forkert, så det lød som om syge er dumme??
for det mener jeg bestemt ikke.

Men at sætte to syge sammen, kan meget hurtigt komme til at handle om sygdom, hvilket jeg ikke kan tåle. Jeg trives selv bedst blandt raske, da jeg er eeeenooormt god til at kopiere andres eventuelle dårlige stemninger og selv få det endnu værre.
Det var mere det der var min pointe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 22:33   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg har ikke læst hele tråden, men at være sammen i kærlighed handler ikke om at lige børn leger bedst, det kan jeg jo se med min eksmand.

Gennem de 15 år vi var sammen fik vi lavet de skønneste 2 børn, men vi var vidt forskellige, og der er jo også noget ,der hedder, at modsætninger mødes og hvem siger at man skal være sammen for evigt??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 22:40   #15
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ja og kun folk af samme hudfarve eller sexualitet kan være venner.

Det er noget totalt dumt noget at sige at man skal være "lige"...om det er sygdom, alder, køn, nationalitet, hudfarve, status, pengepung, sexualitet eller hvad. Det der betyder mest er hvordan man kan sammen og fungerer som mennesker. Man skal være åben og se hinanden som individer, som mennesker der fortjener respekt.

jeg har altid været åben om min sygdom og været social. Det har faktisk virket meget godt og jeg synes jeg har en rigtig god vennekreds og folk der elskede/er mig uden nogen fordømmelser. har endda veninder fra 20 år til 68 år...og jeg er 38. (altså rigtige er meget sammen/snakker veninder) Og en god vennekreds. Faktisk har mit større problem været nogen af deres familie/omgangskreds nogengange.

Men husk, nogengange har folk forudtagelser og flasket op på fordømmelser, så det kan tage længere tid og mere arbejde at trænge ind til dem og vise hvem man er.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 23:03   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her må jeg også indrømme, at min bekendtskabskreds er ekstremt blandet!

Og DET elsker jeg bare, der er unge, ældre, raske, syge, førtidspensionister, kontanthjælpsmodtagere, atleter, skoleledere, læger, speciallæger, danskere, udlændinge, bumser på bænken og ivrige værtshusgængere - jo flere farver på paletten, jo dybere malerier (er det ikke det Dronningen engang har udtalt). Det passer i hvert fald.


Tror også på at kærligheden ikke har nogen størrelse eller særlige mål for at kunne passe ind i en bestemt boks.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 23:05   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Her må jeg også indrømme, at min bekendtskabskreds er ekstremt blandet!

Og DET elsker jeg bare, der er unge, ældre, raske, syge, førtidspensionister, kontanthjælpsmodtagere, atleter, skoleledere, læger, speciallæger, danskere, udlændinge, bumser på bænken og ivrige værtshusgængere - jo flere farver på paletten, jo dybere malerier (er det ikke det Dronningen engang har udtalt). Det passer i hvert fald.


Tror også på at kærligheden ikke har nogen størrelse eller særlige mål for at kunne passe ind i en bestemt boks.
HØRT
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 23:21   #18
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Helenekr

Sådan opfattet jeg det heller ikke

Men det synes jeg nogen gange at raske tror, og vi er nu ret kloge selvom vi er syge

Jeg er heller ikke god til kun at være sammen med syge for jeg har intet filter og bliver meget påvirket når andre har det dårligt, så jeg har det bedst med at kende begge dele:-)
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 23:34   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lotus,

Mon ikke du tænker, at de tænker at du tror at du ved alt om dem i forhold til det du har været igennem!!??

Alt er tanker, vi tænker, at de tænker, at vi tænker, det hele kører jo bare i ring, tror du ikk`?

Hey, jeg hjælper bare, følger tråden ligesom jer ;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 01-09-2012 kl. 23:41.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2012, 00:13   #20
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Nej det tror jeg ikke. Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Sidst redigeret af Lotus1; 02-09-2012 kl. 00:22.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Til os der leger med sjælen.... phhmw Alt det andet 2 05-02-2011 23:10
Postkasse min bedst ven!!!!! Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-12-2010 22:20
Hvordan formulere jeg bedst ??? MEH Alt det andet 12 03-11-2010 23:49
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension