K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 16:53   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvad fejlede du så Karo en psykisk eller fysisk lidelse ?
Jeg blev henvist til Liaison udelukkende på grund af psykiske lidelser.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 17:21   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, var det en god oplevelse og hvor lang tid var du tilknyttet? Fandt de ud af noget nyt til dig, medicin værktøjer mm. ?

Jeg har bare gået så meget til psykolog at jeg ikke lige ved hvad jeg mere kan rumme, men vil gerne igang med Liason efter min pensions sag, det er for kedeligt hos min psykiater, der sker jo ikke noget.

Lotte68, der er ingen tvivl om at der også foregår noget forskning på Liason, det fremgår også nogle steder på det Tante Ana har linket, dog kan det ikke udelukkende være det mon dog.

Jeg syntes det lyder spændende, men jeg har nok også en anden indgangsvinkel til det end du f.eks har Lotte, men vores lidelser er jo heller ikke ens overhovedet.

Ps. Mon Mtv har fået lotto på hjernen idag med den overskrift he, he. Husk at spille, det har jeg gjort, men gør det ellers sjældent. Nu må vi se om jeg napper de 123 mill.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 18:00   #23
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
"Og at Liaison er forskning er indiskutabelt - Liaison er forskning bl.a. finansieret af medicinalindustrien og Trygfonden."

Bare fordi det er støttet af medicinal industrien og andre fonde er ikke ensbetydende med at det er forskning, og at du så er forsøgskanin.

Så er alle der modtager en eller anden form for behandling jo det nærmest. Trygfonden giver også millioner til hjerte-forskning, døve forskning, og så videre og så videre
Ja der er også meget med medicinalindustrien involveret i sundhedsvæsnet, også derfor er en hel del læger under skærpet tilsyn mht. f.eks. udskrivning af medicin, og listen over læger involveret i projekter eller som er investorer i medicinalindustrien er faktisk skræmmende lang.

Værsgo: http://ext.laegemiddelstyrelsen.dk/t...ofession&n=&v=
...et lille helaftensprojekt, her kan man også tjekke om ens egen sygekasselæge er på listen og hvad han/hun laver for diverse firmaer, hvis denne f.eks. kræver at man bruger medicin fra bestemt fabrikant, eller vil benytte skumle metoder - så kan det nemlig være man er med i noget projektrelateret uden at vide det.

Men jeg argumenterer ikke med at Liaison-projektet er forskning, fordi det er støttet af diverse forsikringer, og medicinalindustrien, det var blot bonusinfo.
Liaison er forskning fordi der ikke er tale om nogen verficeret behandling, men at Liaison udelukkende beskæftiger sig med forskningsprojekter.

TERM-modellen udviklet af Liaison-psykiatere med Per Fink i spidsen, er også udsendt til samtlige sygekasselæger i landet, så de kan vælge om de vil køre den form for "terror" (minder om Scientologys metoder, jeg har en del ekspertise omkring kulter og sekter)
Se mere om Per Fink her: http://www.perfink.dk/viewtopic.php?f=19&t=17

Men Liaison er ganske kendt som det forskningsprojekt det er, også derfor det hedder en enhed og ikke en afdeling, men forskningsenheden arbejder sammen med psyk-afdelingerne på Bispebjerg og med andre sektorer.
I forskning må man ikke bruge patienter men forsøgspersoner, da forskning jo er behandling på eksperimentelt plan.

Så min info i den anden tråd, var blot at jeg fandt det meget vigtigt at informere om, at ingen skal føle sig tvunget til at deltage i projekter hos Liaison-pkyk., det skal være frivilligt når det er forskning.

I det hele taget skal behandling jo helst være frivillig, men desværre føler mange af os jo presset med trusler om at få fjernet vores sidste eksistensgrundlag, den lave kontanthjælp man har fået efter man blev smidt ud af sygedagpengesystemet.

At Liaison er forskning og ikke verificeret behandling synes jeg er et argument der er ret ligetil at benytte og som ikke kan tilbagevises af Jobcenter, hvis man ikke ønsker at lægge krop til deres eksperimenter.

Heldigvis fik jeg opklaret en hel del om Liaison før de nåede at presse mig over i det regí, men jeg har prøvet at være udsat for voldsom TERM-behandling i form af en arbejdsmediciner, som samarbejder med Liaison, og hun fik mig da gjort til hypokonder i løbet et en times tid.

Jeg anede INTET om TERM, kun navnet, som nogle stykker herinde havde linket til og nævnt, men efter den omgang hos arbejdsmedicineren hvor jeg skrev om det herinde, blev jeg oplyst at det var TERM jeg var blevet udsat for.
Og det passede 100% på alt hvad TERM-undervisning siger man skal gøre ved sine patienter - jeg har manualen som lægerne bruger.

Jeg havde det voldsomt dårligt efter konsultationen hos arbejdsmedicineren, hun kørte simpelthen voldsomt psykisk terror på mig under hele forløbet og havde jeg været svag psykisk eller psykisk syg havde jeg muligvis begået selvmord efter den omgang.
Når selv jeg går fra en læge med tårer i øjnene efter totalt ydmygelse af min person gennem voldsom chikane, så finder jeg det mit ansvar at oplyse om disse ting - jeg føler et ansvar for at skåne syge borgere for en sådan ydmygende konsultation som i værste fald kan få folk til at tage deres eget liv.

Mange har spurgt hvorfor jeg ikke klager over hende, og det gør jeg også, men min pensionssag hvor der konstant er deadlines er bare vigtigere, men det andet når jeg til.
Jeg har optagelse af hele forløbet på diktafon, så min dokumantation er 100% i orden.
Min mor bliver bl.a. i Speciallægeerklæringen beskrevet som afdød, selv om jeg flere gange omtaler hende i nutid. Det var i forbindelse med at hun spurgte ind til arvelige sygdomme i familien.
Hele Speciallægeerklæringen var usand, og hendes eneste agenda var at sende mig til "hypokonderklinikken".
Jeg sagde direkte til hende flere gange at jeg ikke gik til dagligt og var bange for at blive lam, men de havde sagt på Riget jeg skulle passe på, for i værste fald, - og i sin erklæring lider jeg af somatiseringsangst; angst for at blive lam.


Min optagelse beviser at hun skriver noget andet end det jeg tydeligt siger på optagelsen.

Jeg er ikke mere efter Liaison-forskning end alt muligt andet hvor man er i fare for ikke at blive behandlet reelt af systemet.
Jeg advarer blot om det fordi jeg synes det er vigtig information, som jeg selv ville ønske jeg havde før jeg blev indkaldt på Arbejdsmedicinsk.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 18:04   #24
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ok, var det en god oplevelse og hvor lang tid var du tilknyttet? Fandt de ud af noget nyt til dig, medicin værktøjer mm. ?
De fandt ud af, at jeg var alvorlig syg og har ikke egnet mig til hypokonder projektet så jeg blev henvist til et helt andet sted hen. Men det er en helt anden historie.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 21:00   #25
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Du har ret, Ricky M. og alligevel misser du pointen. Pointen er, at det er alene op til lægen at vurdere, om patienten er hypokonder, eller medicinsk syg. Når lægen så ikke kan gennemskue patientens tilstand, bliver patienten sorteret ind i hypokonder-gruppen og kommer ikke videre i udredningen.

Mennesker er døde af det, Ricky M. Hjertesyge, mennesker med kræft - lægerne behandlede med kognitiv terapi og antidepressiva, indtil det blev for sent. Mennesker med tarmsygdom, der kom til at ligne kz-fanger, mens de blev behandlet med kognitiv terapi og nervemedicin. Det er ikke så få og det er ikke småting. Anbefaler at læse lidt mere om denne vinkel på den sag.
Helt enig Tante Ana - TERM-metoden er så gu da en MEGET farlig form for udredning!!!
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 21:27   #26
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Egentlig ret tankevækkende: Efter jeg udviste stor viden og interesse i TERM-modellen i henhold til Liaison, og samarbejdet med undervisning i TERM-metoderne til Jobcenters medarbejdere herunder Lars Blytækker, blev jeg mødt med stor vrede og formaning om at det ikke angik mig.
Av ! av! Jeg fik da lige én over nallerne der.

Jeg fik meget konkret besked i en skrivelse fra Blytækker og co. at jeg overhovedet ikke skulle blande mig i hvilke kurser Jobcenters ansatte deltog i, det angik menlig slet ikke mig.
Der ramte jeg helt sikkert et meget ømt punkt, og derefter har de nu erklæret mig 100% psykisk rask. Det er simpelthen ikke deres opfattelse at jeg fejler noget psykisk, men de havde bare ment at Liaison var et godt bud fordi de udover fys. også har psykiatere.

Øh.... ja det hænger ikke sammen overhovedet, men det er altså også svært at trække den i land når man lige havde stemplet en fysisk dokumenteret syg borger, som hypokonder via sin betalte arbejdsmediciner, og så ikke ønsker mere snagen fra min side omkring TERM og Liaison-regi.

Jeg kan i hvert fald konstatere, at de ikke længere ønsker mig og min fine lille diktafon ud på Liaison. Jeg ved alt for meget, det er der ingen tvivl om, da jeg har fået flere "trusler" om "bål og brænd", fra de "højere magter".

Men jeg har al dokumentation i orden, så de kan bare komme an, jeg har loven på min side i modsætning til disse "højere magter."

Ingen bukken i støvet og undskyldninger fra min side - jeg er ikke bange for de "store farlige skrankepaver". Jeg hører til dem der mener ærlighed varer længst, og jeg er tilhænger af sandheden på alle fronter, herunder også at videreformidle den.

Jeg har TERM-spørgeskemaet liggende, og det er uden tvivl ikke en rar empatisk fremgangsmåde at benytte overfor nogen mennesker overhovedet.

Mange der har det svært psykisk, får det også i første omgang bedre af at søge til kulter og sekter hvor de føler et fællesskab og forståelse, men det er på falsk grundlag, og de er nemme ofre, da man jo er svag når man har det dårligt psykisk.

Men i længden giver det bagslag og disse mennesker bliver langt mere syge i længden og skal have akut reel psykisk hjælp efter sådan en gang hjernevask i kulten.
TERM og Scientologi benytter samme metoder, så kan man synes om det eller lade være.

Jeg finder metoderne dybt uempatiske og netop det, at al magt er hos TERM-lægen der afgør gennem metoden hvordan patienten skal "renses" for tidligere forestillinger" og så påduttes al det nye om at det hele foregår i hovedet, gør at patienten er totalt magtesløs i TERM-lægens hænder.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 21:50   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg fatter ikke du har alle de ressourcer til at kæmpe mod alle som en
har overladt hele min sag til en socialrådgiver fra psykiatrien

men i mine 3 år har jeg så heller ikke kæmpet i mod nogen, udover jeg har brugt en masse tid på læger og kommune.
jeg har aldrig blevet direkte behandlet skidt nogen steder.

men held og lykke med din videre kamp

selvom jeg måske synes det er lidt over i det paranoid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 21:52   #28
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Egentlig ret tankevækkende: Efter jeg udviste stor viden og interesse i TERM-modellen i henhold til Liaison, og samarbejdet med undervisning i TERM-metoderne til Jobcenters medarbejdere herunder Lars Blytækker, blev jeg mødt med stor vrede og formaning om at det ikke angik mig.
Av ! av! Jeg fik da lige én over nallerne der.

Jeg fik meget konkret besked i en skrivelse fra Blytækker og co. at jeg overhovedet ikke skulle blande mig i hvilke kurser Jobcenters ansatte deltog i, det angik menlig slet ikke mig.
Der ramte jeg helt sikkert et meget ømt punkt, og derefter har de nu erklæret mig 100% psykisk rask. Det er simpelthen ikke deres opfattelse at jeg fejler noget psykisk, men de havde bare ment at Liaison var et godt bud fordi de udover fys. også har psykiatere.

Øh.... ja det hænger ikke sammen overhovedet, men det er altså også svært at trække den i land når man lige havde stemplet en fysisk dokumenteret syg borger, som hypokonder via sin betalte arbejdsmediciner, og så ikke ønsker mere snagen fra min side omkring TERM og Liaison-regi.

Jeg kan i hvert fald konstatere, at de ikke længere ønsker mig og min fine lille diktafon ud på Liaison. Jeg ved alt for meget, det er der ingen tvivl om, da jeg har fået flere "trusler" om "bål og brænd", fra de "højere magter".

Men jeg har al dokumentation i orden, så de kan bare komme an, jeg har loven på min side i modsætning til disse "højere magter."

Ingen bukken i støvet og undskyldninger fra min side - jeg er ikke bange for de "store farlige skrankepaver". Jeg hører til dem der mener ærlighed varer længst, og jeg er tilhænger af sandheden på alle fronter, herunder også at videreformidle den.

Jeg har TERM-spørgeskemaet liggende, og det er uden tvivl ikke en rar empatisk fremgangsmåde at benytte overfor nogen mennesker overhovedet.

Mange der har det svært psykisk, får det også i første omgang bedre af at søge til kulter og sekter hvor de føler et fællesskab og forståelse, men det er på falsk grundlag, og de er nemme ofre, da man jo er svag når man har det dårligt psykisk.

Men i længden giver det bagslag og disse mennesker bliver langt mere syge i længden og skal have akut reel psykisk hjælp efter sådan en gang hjernevask i kulten.
TERM og Scientologi benytter samme metoder, så kan man synes om det eller lade være.

Jeg finder metoderne dybt uempatiske og netop det, at al magt er hos TERM-lægen der afgør gennem metoden hvordan patienten skal "renses" for tidligere forestillinger" og så påduttes al det nye om at det hele foregår i hovedet, gør at patienten er totalt magtesløs i TERM-lægens hænder.
KUnne man forestille sig en journalist "faldt" over den dokumentation?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 22:03   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg fatter ikke du har alle de ressourcer til at kæmpe mod alle som en
har overladt hele min sag til en socialrådgiver fra psykiatrien

men i mine 3 år har jeg så heller ikke kæmpet i mod nogen, udover jeg har brugt en masse tid på læger og kommune.
jeg har aldrig blevet direkte behandlet skidt nogen steder.

men held og lykke med din videre kamp

selvom jeg måske synes det er lidt over i det paranoid
Nu er det jo ikke op til dig at komme her med din mistro og dele ud af den...

Du aner jo ikke hvad og hvordan det forholder sig med lotte68...

Du aner ikke om hun har nogle til at gøre det for sig eller andet...

Så det ville klæde dig at undlade at komme med sådan en mistro imod en anden bruger...som du ikke har intern kendskab til...

K10 skulle jo netop være stedet hvor man kan komme uden at man bliver mistroet som det ellers forgår på mange kommuner..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 22:07   #30
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Mht. Lotte68's oplevelser med Liason-psyk, og generelt hendes sag kan vi jo ikke sætte os ind i det, ikke helt i hvert fald.

Men hvis du har al den dokumentation, Lotte 68, hvorfor gør du så ikke brug af den, i forhold til at få startet en større debat end bare her inde... Hvis bare lidt af det du siger du hr været udsat for, og man kunne risikere at det kunne ske for andre, så er det vel på tide at der bliver råbt MEGET højt i medierne eller lignende?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psyk. Rene Klysner annoa Alt det andet 4 23-08-2012 19:46
Problemer med Psyk i Aalborg! FrkSilverfox Dit og Dat 0 12-05-2012 22:38
Skabelon til psyk-dagbog? Håber Alt det andet 2 19-01-2012 16:38
Hvordan finder en psyk skånebehov? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 11-01-2012 13:06
psyk. sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 15 14-12-2009 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension