K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2008, 19:42   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Samfundsnassere, kom hid.

og fortæl mig om jeg har tolket forkert:

""Du spørger efter såkaldte 'samfundsnassere', og hvor mange vi kender i vores omgangskreds. Det er sjovt du spørger - jeg kender faktisk indtil flere. Naboer, bagboer, familiemedlemmer, bekendte. Jeg vil af gode grunde ikke sætte navn og adresse på, men selvfølgelig findes de. Det er selve systemets skyggeside, og afspjeler sig i tallene. Sidst jeg kiggede efter var det et sted mellem 750.000 og 1.000.000 voksne danskere i den arbejdsduelige alder, der modtager overførselsindkomster af den ene eller anden slags.""


Dette er det læste og jeg læser AT mellem 750.000 og 1.000.000 er samfundsnassere.

Jeg har forhåbentligt tolket forkert??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 20:05   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
øh, hvorfra har du det citat og hvem har sagt det?

Hvem er det liiiige vedkommende mener er samfundsnassere?

Det mere end skurer i mine ører
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 20:11   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Heh, din provo

Og ?

Faktisk ligger antallet af personer på overførselsindkomst næsten konstant på 25% siden 1960. Den er bare gået fra privat "overførselsindkomst" til kvinderne til offentlig overførselsindkomst generelt.


Kilde: Christen Sørensen, s. 8 (PDF format)

Det kan jeg ikke se noget forkert i.

For det første er overførselsindkomst på et nogenlunde niveau en måde at sikre, at ingen i velfærdssamfundet ikke skal gå for lud og kold vand.

For det andet, så sikrer det ro på bagsmækken.

For det tredje, så andelen af overførselsindkomster med til at afkorte konjunkturnedganges længde. Det er fordi, at folk på overførselsindkomster bruger deres penge til de mest basale ting som fødevarer osv. Det sikrer en konstant indtægt andre steder også i nedgangstider.

For det fjerde, så er jeg ikke liberalist

For det femte, så er jeg ikke kapitalist

For det sjette, ....
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 20-08-2008 kl. 20:42. Årsag: lidt præcisering omkring overførselsindkomst
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 20:18   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Provo mig........hvordan kan du dog tro det??

http://www.mitansvar.dk/debat/171#comments
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 22:45   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
der kom også lige en herfra.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 22:59   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er nok desværre spild af kræfter at skrive til en, der "roser" bogen "Taberfabrikken".

Nogle fødes med en guldske i r.... og har ikke fantasi til at se, at det kan være anderledes. Nogle vil kalde det "curling-børn", hvor forældrene har fjernet enhver hindring på vejen for dem, og så ender det sådan.

Hvis MIT barn skrev noget, der mindede om "Taberfabrikken" eller roste tankegangen bag, så blev mit barn gjort arveløs (hvis man kan det - he-he).

Sikken indstilling.... prøv at læse det her, så brækker man sig:

Det er forfatteren af "Taberfabrikken". God "fornøjelse" med læsningen.

Citat:
Velfærdsstaten opkræver pengene over skatten, som ingen kan undslå sig, og uddeler dem til de kriminelle, så de med overførselsindkomsterne som sikker havn kan drage af sted på nye kriminelle udflugter i forvisning om, at forsørgelsesgrundlaget aldrig vil svigte - helt uanset hvordan de opfører sig mod de mennesker, som betaler forsørgelsen.

Af samme grund begås 60 pct. af alle volds- og ejendomsforbrydelser i Danmark i dag af personer på enten dagpenge, kontanthjælp, aktivering, revalidering, sygedagpenge eller førtidspension, selvom de nævnte grupper ”kun” udgør 20 procent af befolkningen.

http://jp.dk/meninger/kronik/article1025628.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 23:05   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
idiot kan man da kun sige,, som om vi har valgt selv at blive syge.. jeg vil da gerne bytte med ham...
og så kan man ikke engang sende ham en kommentar..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 23:10   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
FØJ FOR S....

Undskyld mit sprogbrug men hvad bilder den idiot sig ind

I det hele taget bare titlen på bogen: Taber fabrikken

Send ham venligst ud til mig så skal jeg sg fortælle ham hvor Moses købte øllet -basta

Det er da lige til at miste troen på sine medmennesker på
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 23:17   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. Navnet Birk, på artiklen du henviser til Zusa; er han i familie med hypokonder Smith(lægen)?

Nå, men AO(fra mit ansvar) har lige afgivet et par synspunkter!
Jeg tror desværre også det er håbløst.
Empati og samfundsforståelsen er der bare ikke.

vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 20-08-2008 kl. 23:22.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 23:25   #10
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det er ganske besynderligt, at alle dem der råber op om at tage det personlige ansvar, har travlt med at fraskrive sig det solidariske ansvar, som ellers følger med de andre goder man nyder i samfundet f. eks. skole, biblioteket, kulturstøtten, retshjælp, gældssaneringer, glorien er sgu lidt anløben fordi dem på overførselsindkomster betaler skat på lige fod med alle andre, og svindlere i stormillionklassen er der sgi godt nok flest af i hyklerkredse, det ser man jo, hvem betaler for deres svig f. eks. Brixtofte, Riskær, diverse konkursryttere og skumle transaktioner ? Det gør vi alle..også os på overførselsindkomster, så Vi er faktisk mere solidariske med dem, end omvendt.
Jeg er sikker på forfatteren bag Taberfabrikken understøtter ideen om neonatal eutanasi hvis man bare har risiko for en invaliderende lidelse, bare en skam hans forældre ikke havde samme indstilling, manglende empati er en voldsom defekt....

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension