K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2008, 09:44   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kørsel til behandling.

Hej alle.

Jeg har fået en bred kørselsbevilling til div sygehus og egen læge §82 stk 5., 7.9.2007.
På bevillingen står der, at den er givet til BEHANDLING. Er derudover tilføjet at der kan være behandlingssteder der ikke er tilføjet, men at Taxi i givet fald bliver informeret hurtigst mulig.
Borger(mig)bestiller selv Taxi.

I forbindelse med afslag på førtidspension, dec. får jeg så taget bevillingen i feb mrd. da jeg pludselig matches til 4, istedet for 5.
begrundelse , afslag på førtidspension.
Kommunen forlanger ydereligere en praktisk afprøvning, trods en praktisk afprøvning blev afbrudt i 2005, og forundersøgelselsforløb vurderede at ydereligere afprøvning var formålsløs.

Begrundelse for stop for bevilling er at situationen har ÆNDRET sig?
Derudover står der i genvurderingen at bevillingen , ved en fejl, ikke var tidsbegrænset. Den er kun givet med henblik på en speciallægeerklæring(på sygehus)?
Men bevilling er givet til både div sygehuse og egen læge!
Derudover er der først indhendtet ny speciallæge erklæring, EFTER FRATAGELSE af bevillingen. Denne kørsel blev derfor givet særskildt!

Hvad gør jeg?
Ved afslag på pension, må det jo netop være, fordi jeg kan vende tilbage til arbejdsmarked! Hvordan kan man så fratage muligheden for den nødvendige behandling for min bindevævslidelse?

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 13:00   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det må da vist være en varigt nedsat arbejdsevne for længe siden.

Har kommunen ikke visiteret dig til fleksordningen? (Husker det desværre ikke.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 13:35   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Zusa.
Er vurderet af, sygedagpengeafd. + jobcenter+ revacenter+ læger til at være uden arbejdsevne.
pensionssamrådet vil dog have en ekstra praktisk arbejdsprøvning for at dokumentere dette. Skal starte mandag i reva-centret igen.
Pensionssamrådet mener ikke at det er dokumenteret at med skånehensyn, at jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Men grundet bla bindevævslidelsen er dette umuligt, hvorfor det virker absurt at fratage behandlingsmulighed. Sygdommen vil derfor komme ud af kontrol.
Men så kan de vel efterfølgende starte forfra, fordi der så er behandlingsmuligheder?
ØV.
vh popiae
-------------------------------------------------------
Dertil forstår jeg ikke, at kommunen kan komme afsted med, ikke at lave sygeopfølgningsplan, i helhedsvurderingen er helbredsbeskrivelsen henvidst til "Voksen og Handicap". Men der har jeg fået afslag på helhedsvurderingen, dvs de svare ikke.
Det eneste der således beskrives er bla at jeg selv har søgt? og fået afslag på pension, og at det ikke er afklaret hvilken arbejdsevne jeg besidder?
Men hele den sag er i Nævn, som ikke kan/vil behandle sagen før kommunen svare, hvilket de endnu ikke har gjordt efter nu 3 henvendelser fra Nævn. Første gang 24.4.2008.
Nogle gode ideer?
vh popiae

Sidst redigeret af Webmaster; 18-08-2008 kl. 01:15. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et pga databasestørrelse
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 23:41   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Åh, Pia, hvor det dog virker håbløst.

Det strider jo imod hele ideen med, at man hurtigst muligt skal have afklaret arbejdsevnen... du kommer jo ALDRIG i arbejde... og da slet ikke med den sagsbehandling.

Du er på kontanthjælp, ikke? Og ikke visiteret til fleksjob, vel?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 23:58   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, ikke fleksjob.
Er på kontanthjælp. syg i 5 år.
De har lavet match om i forbindelse med afsaget på pension(som de selv har indstillet til) fra match 5 til 4.
Hvilket for så vidt er korrekt, såfremt man giver afslag, må det jo være fordi der er mulighder for at vende tilbage.
Kommunen har bare ikke peget på hvilke muligheder samt hvordan.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 00:53   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg spørger, fordi kommunen vist for længe siden burde have ført dig over på fleksordningen.

5 år må da være varigt, ikke? Og syg så længe... på "fuld tid", så er din arbejdsevne vist også nedsat.

Derfor kan jeg da ikke se, hvad i alverden det skulle have med match 4 at gøre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 07:19   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er der heller ingen andre der kan.
Kommunen har også erkendt, at det er varige lidelser, uden behandling der kan bedre tilstanden?
De mener bare ikke de ved hvilken tilstand der er tale om, altså hvad funktionsnedsættelsen betyder for arbejdsevnen?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kørsel til smerteklinik dalsgård Alt det andet 12 26-06-2014 02:49
Kørsel med Falck Pinny Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2012 22:33
Kørsel til fx fys.. Pophår Alt det andet 5 07-07-2010 12:37
Kan jeg få kørsel til genoptræning? Camille Hjælpemidler til handicappede 6 03-10-2009 21:14
Kørsel Mila Alt det andet 9 30-08-2009 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension